Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18541 til 18560 af 95434
-
Syrer
ForumindlægHej ved i hvad der ville være relevant at skrive om i en rapport omhandlende syrer? Her tænker jeg på underemner! -
Engelsk kursus 2-4 timer om ugen
ForumindlægNogen der kan anbefale et engelsk kursus, som vare 2-4 timer om ugen. Gerne et der starter snarts. Det skal ikke være et der først starter til september. Gerne hen over sommeren -
Supplering
ForumindlægKan man suplere et fag man har bestået før? Bare for at få et højre karakter også selvom det ik tæller med i gennemsnittet -
Mdt. Mat A1
ForumindlægHejsa! Jeg skal snart op i matematik (1.årigt højniveau)- og ville egentlig bare høre om der er nogle der evt. har et eksempel på hvordan et spørgsmål kan lyde??Det ville være skønt:o) -
Eksamensform i engelsk 09 ??
ForumindlægJeg skal snart op til mundtlig eksamen i engelsk - er pisse nervøs da vi de sidse 3 år på gym ik har lavet en skid og ik lært særlig meget :S - nåh, ville bare høre om nogen har været oppe i det på 3. år (09) og hvordan det egentlig foregår?? hvad skal man starte med og sige osv?? hvad kræver de ... -
blodsukkermåling
Forumindlæghej er igen med en rapport om blodsukkermåling og glykæmisk index, men der er et spørgsmål jeg ikke lige kan finde ud af. håber i kan hjælpe? hvilken sammenhæng vil man forvente der er mellem et levnedsmiddels glykæmiske index og kroppens insulinproduktion efter indtag af det pågældende levnedsm... -
Eksamenskarakterer
ForumindlægHej Er der nogle der ved hvilke karakterer, der bliver talt i eksamenbeviset, er det årskarakterer, eksamenskarakterer, begge to eller gennemsnitet af de to? -
tysk stil ca. 3 a4 sider
ForumindlægGodmorgen :D er der nogle som vil rette min tyske stil? Den fylder ca. 3 A4 sider, den er desværre til imorgen :(. -
Løsning af differentialligning??
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at løse opgave 2 i vedhæftet fil.. Jeg beder ikke om svaret, men blot om løsning til opgave af samme type, så jeg kan se, hvordan man regner en lignende opgave ud. Gerne med samme "y' + y = ..." type opgave.. På forhånd, tak! -
blooms trappe ?
Forumindlægjeg har brug for hjælp, er der nogen der kan forklare mig hvordan blooms trappe fungere og hvad der sker på de enkelte trin ? :D -
Optagelsesprøve til STX matematik
ForumindlægHej allesammen Jeg er en mand på 21 år, som har været ude af folkeskolen i længere tid og gerne vil starte på en 2 årig STX uddannelse. Jeg er blevet indkaldt til en optagelsesprøve, hvor jeg skal op i matematik. Jeg har aldrig været dygtig til matematik, men øver mig rigtig meget op til prøvern... -
Beregnelser af stofmægder
ForumindlægJeg skal svare på de her spørgsmål. Men kemi er jeg ikke god til. Så hvis man kunne skære det ud i pap for mig hvordan eller hvilke formler jeg skal bruge, ville det være dejligt. a) Beregn stofmængden af AgNO3 i det tilsatte volumen 0,1 M AgNO3. b) Hvor stor en stofmængde Ag+ er der tilsat? c... -
Tangentplan - ligning
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig til eksamen i morgen, og har lige et spørgsmål En kugle har centrum i C(1,-2,1) og indeholder punktet P(4,5,2). Bestem en ligning for kuglens tangentplan i P. Vektor CP=(3,7,1) Så er jeg kommet frem til 3(x-1)+7(y+2)+1(z-1) Jeg ved ikke om jeg skal opløfte parantes... -
Matematik
ForumindlægI en skov plantes type fyrretræer med en højde på 1,7 m. Til de er 15 år gamle, vokser træernes højde med 17,3 % om året. a) Opstil en formel, der beskriver træernes højde som en funktion af antal år efter udplantningen. b) Hvor højt er et 7 år gammelt træ ifølge modellen? c) Med hvor mange pr... -
Defibrillator
ForumindlægHej, Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre med dette: Det handler om en defibrillator. Kondensatoren har kapacitansen 30,0 uF og dens energiindhold er på et tidspunkt 375 J. Jeg skal bestemme spændingen over kondensatoren. Jeg havde tænkt mig at bruge formlen: Ladning (Q) = Kapacitans (C) * ... -
blandbarhed
Forumindlægjeg skulle lave en forsøg med forskellig stoffer for at se om de opløses i vand og heptan her er min resultater, kan i kig om de er rigtig? hvordan ved jeg om et stof er polære, upolære eller svagt polære hvis den indholder flere bindinger? jeg ved godt hvad elektronnegativitet er men hvis jeg nu... -
Rettelse af fransk opgave
ForumindlægHej alle, Jeg har skrevet følgende opgave i fransk, og kunne godt tænkte mig den rettet igennem for de mest åbenlyse grammatiske fejl. Jeg håber nogen vil hjælpe mig. Første del er en oversættelse, og resten er spørgsmål jeg har svaret på, udfra et billede. Jeg håber nogen vil rette den. Mvh, S... -
Økonomi (polit)
ForumindlægKære alle, Jeg går med tanken om at skifte uddannelse til økonomi på ku. Jeg har mat A samf A engelsk A fra gymnasiet samt en naturvidenskabelig bachelor. Jeg er usikker på om jeg vil komme til at klare mig “dårligt” i matematik, hvis man ikke har høje karakterer i matematik fra gymnasiet. Min... -
The Wall
Forumindlægsøger engelsk noter til The Wall af Pink Floyd! har set at da ligger et lille udsnit af opgaver, men disse behandler kun 3-4 sange!har problemer med at forstå og fortolke teksterne rigtigt, så ville være en stor hjælp! -
FSA - skriftlig fremstilling :?
ForumindlægHej . Jeg skal i morgen op i dansk - skriflig fremstilling, og vil derfor spørge om i har nogle råd til , hvordan jeg kan forberede mig , og hvad der er vigtigt for en stil :) Og vil lige spørge om jeg må tage nogle noter med og retskrivning eller , hvad må man i det hele taget med ?
