Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18541 til 18560 af 119569
-
Eksamen
ForumindlægJeg læser en masse om, at man benytter "rene" tekster til eksamen..Er det både i forberedelsestiden og eksaminationen?Jeg tænkte nemlig på om man må skrive på ekstemporalteksten eller man skal skrive på et papir ved siden af?Og hvad med det lille teksstykke, som man får - må man skrive ... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHvis man nu skal supplere nogle gymnasiefag for at eksempelvis kunne søge ind på medicin (kvote 1) næste år, tæller de karakter man får fra kurset for noget, eller er det fuldstændig ligemeget om man får 6 eller 11, bare man har det rigtige niveau? I mit tilfælde gælder det mat A samt kemi B, og... -
Kombinatorik og sandsynlighed med en terning
ForumindlægHar altid haft problemer med sådan noget her her: En terning kastes 250 gange a) Bestem det mest antal sandsynlige seksere b) Bestem de antal seksere som vil betegnes som exceptionelle udfald til eksperimentet c) Bestem sandsynligheden for præcist at tre af gange bliver et ulige antal øjne ... -
Sammenhænge mellem x og y
ForumindlægEt bevis, jeg kan trække til eksamen (matematik B) "Gør rede for hvordan man afgør om et talmateriale udvikler sig lineært, eksponentielt eller som en potensfunktion. Du skal behandle sammenhængen mellem forskrift og graf." Er der nogen der lige vil give et lille tip - jeg ved ikke he... -
Medicin på AU 2008
ForumindlægHej alle... nu er jeg snart færdig med eksamen og hvad skal man så bagefter? Jeg har endelig langt om længe fundet ud af at jeg gerne vil læse medicin, men da gennemsnittet er ret højt er det ikke sikkert jeg kan komme ind. på AU var snittet 9,6 sidste år. Jeg slutter selv af med at snit på ca.... -
vækst og funktion..
ForumindlægHar fået følgende opg. af min Mat-lærer (1.g) Vækst uden for byerne: Da broen blev indviet i 1970 kørte der 6.200 bilver over pr. døgn. i 1994 var tallet steget til 32.100 Udklippet stammer fra DSB-bladet "Ud & Se" fra 1995. Her kan man læse, at den gennemsnitlige daglige biltrafik o... -
Opgavesæt?
ForumindlægNogen som har opgavesættet fra Kemi A, stx - den 17. december 2008? -
Gennemsnit bonus
ForumindlægHej, hvilke regler gælder der for STX-studenter anno 2010 angående gennemsnit bonus? :-) -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHvilke særlige egenskaber har eksponentiel vækst f(x)=b*ax? og hvad står de forskellige konstanter for? -
eksamen
ForumindlægHej, Hvad er kravene egentlig for at bestå kemi b? Jeg ved målene kan findes på retsinfo.dk, men det er skrevet af nogle kloge folk og ret ulæseligt for den alme kursist. Jeg har hørt kemi c-b på GSK (Stx) er et fag folk sjældent dumper. Nogle som kan finde noget statestik på dette? For jeg kan... -
Kontorelev - hvilke suppleringsfag?
ForumindlægHej Jeg går lige nu i 2. HF, og jeg har besluttet mig for at tage en HGS efter sommerferien, så jeg kan blive kontorelev. HGS varer fra september til december, og efter december begynder jeg så at søge, så jeg forhåbentlig får en elevplads efter sommerferien 2015. I mellemtiden (dec-aug) arbejd... -
lineære funktion
ForumindlægVed et laboratorieforsøg hænges en fjeder op ved siden af en målestok. Når der hænges et lod i fjederen, bliver fjederen længere. Fjederens position aflæses på målestokken ud for pilen (se figur 1). [<-- Den behøver i vist ikke!] Det oplyses, at sammenhængen mellem fjederens position og lod... -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
Reducér
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at reducér udtrykket a2-b2-(a+b)2+2ab ?? -
Hurtigt ude
ForumindlægJeg kunne rigtig godt bruge nogle noter til Tysk, da jeg skal op i det og ikke har ngoet der minder om noter. Vi snakker om emner som die wende og sådan noget. -
truth tabels
ForumindlægJeg skal lave en truth tabel for følgende: ¬[P∧(Q∨¬P)] men er i tvivl om hvordan jeg skal betragte de firkantede klammer? -
Supremum og Infimum
ForumindlægHej folkens, jeg er ret ny til det med supremum og infimum og beder om hjælp til en lille opgave der lyder sådan: Om to ikke-tomme delmængder A, B af de reelle tal R gælder at ethvert a∈A er en nedre grænse for B. a) Vis: Ethvert tal b∈B er en øvre grænse for A. Her er mit bu... -
Oversættelse af "Murder or suicide?"
ForumindlægHar jeg oversat teksten til "Murder or suicide?" korrekt? Murder or suicide? On March 23, 1994, a medical examiner viewed the body of Ronald Opus and concluded that he died from a gunshot wound of the head caused by a shotgun. Investigation to that point had revealed that the dece... -
har brug for hjælp...jeg er i tidspres..!!
ForumindlægThere (is/are) are many people in the restaurant There (is/are) is a man at the doorThere (is/are) are some ice cream in the freezerThere (is/are) are some beers in the fridgeA lot of children were running down the street.A lot of gold (has/have) has been found in Mrs B”s garden.There (is/are) ar... -
Hjælp til potensfuntionen
ForumindlægHej. Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg skal beregne noget med potensfuntionen. Jeg har mistet alle mine noter, så jeg håber i vil hjælpe hurtigt da afleveringen snart skal afleveres. Opgaven lyder således: Grafen for en potensfunktion går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). a) Bestem for...
