Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18541 til 18560 af 27855
-
Fotosyntese
ForumindlægNår man snakker om fotosyntese, snakker man så om biologi eller kemi? -
AT. desperat efter hjælp.
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og koger over min AT-synopsis. Jeg sidder fast i metoderne, jeg fatter virkelig ikke hvilke metoder man skal bruge i naturgeografi. Jeg har nemlig om svantes teori, hvis I ved hvem det er. Det var ham som udfra hans beregninger kunne konkludere at industrisamfundets krafti... -
Eventyr stil?:(
ForumindlægHej alle! Jeg skal aflevere et eventyr her i morgen og jeg er helt blank jeg kan ikke finde noget at skrive om Det er frit emne men vil gerne have noget med tallet 3 eller 7 med og fantasi ting:) -
hvordan ''tager'' man billeder fra en film?
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak -
Karen Blixens "skibsdrengens fortælling"
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker :D Nogen der har læst "skibsdrengens fortælling" af Karen Blixen og kan fortælle mig lidt om: *Buskabet (hvad vil blixen med os)? *Symboler (noget man skal lægge mærke til og har betydning)? *Er er noget særligt ved denne tekst? Er rimelig lost ... -
Outline i engelsk
ForumindlægHej. Jeg har jo som så mange andre elever i 9 klasse fået til opgave at lave en outline (disposition) i engelsk. Mit problem er så bare hvad jeg skal komme ind på af punkter? Mit hovedemne er Racism og jeg har derunder valgt at snakke om Emmett Till. Håber virkelig jeg kan få noget hjælp senest ... -
AT WHAT!?!?!
Forumindlæghej jeg har meget brug for hjælp til AT, jeg har en opgave for hvor de spørge om hvad AT er, altså jeg ved godt at det er Almen studieforberedelse, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. har brug for al den hjælp jeg kan få. skriv hvad du ved om det. Tak hilsen ATidiot -
Karl Max
ForumindlægHej. Er der ikke en der lige kan forklare/fortælle mig noget om Karl Max? Hvad det var han var så berømt for? - bare det vigtigste omkring ham. TakKer (: -
disposition
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i gang med at lave en disposition og ville lige spørge jer om hvad for nogle punkter der vil være gode ( hvad der vil være godt at skrive i en disposition) når jeg skal lave en disposition til en digt-analyse?? -
større skriftlig- kurder
Forumindlæghej jeg har overvejet, at vælge at skrive om kurder, som jeg ikke ved så meget om. jeg har hørt at der er mange ting, man kan skrive om. derfor spørger jeg jer, hvad er det vigtigste og godt at fortælle om?, som kan giv en god karekter. håber i vil give jeres mening, så jeg kan beslutte mig sn... -
resistente bakterier
Forumindlægjeg skal forklare hvad fremkaldelse af resistente bakterier og Anvendelsen af antibiotika i sundhedsvæsenet og i svineproduktion er, men det er lidt forvirrende, håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe. -
Engelsk stil
ForumindlægHej alle. Til efter påskeferien skal jeg have skrevet en engelsk stil - en fristil. Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde på hvad jeg skal skrive om. Det eneste krav er, at stilen skal kunne gå ind under et af de emner vi har haft i engelsk i år - altså enten Amish People, Apartheid, ... -
Skal bruge hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal ha hjælp til at lave en 9.klasses novelle! Man skal skrive en novelle i en helt normal opgang, i et helt normalt kvarter, hvor der sker en konflikt, som gør at en eller flere flytter ud der fra. (Denne konflikt skal være noget der junne ske for en hver) Den måde i kunne hjælpe kunn... -
Psykolog (egenskaber) og lign. uni. uddannelser
ForumindlægHej, Jeg overvejer at læse psykologi, da jeg finder alt om psykologi og forståelsen af et indvid og gruppe ekstremt spændende. Jeg har ingen interrese i at arbejde som bla. erhverspsykolog og har herudover en lyst til at arbejde med udsatte sociale grupper i DK/resten af verden, men jeg er usik... -
Fra barn til voksen
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har idag trukket emnet "fra barn til voksen". Jeg har og kender ingen, noveller under dette emne. Jeg kender dem vi har brugt i undervisningen, men dem skal jeg perspiktivere til: Kong Lindorm - Folkeeventyr, Grantræet- H.C. Andersen, Drivhuset- Anders Bodelsen... -
Nationalismen i DK
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i gang med AT, og der er et spørgsmål der hedder: Hvordan opstod nationalismen i Danmark, og hvad indebar det for udviklingen i Danmark og den danske nationalfølelse? Og: Hvordan påvirkede 3-årskrigen vores sammenhold? Kan i kloge mennesker ikke hjælpe mig?? Vil ger... -
Engelsk eksamen? Har hårdt brug for hjælp
ForumindlægHej alle! Jeg står og skal til eksamen om ikke så længe. Jeg skal op i engelsk og skal fortælle om min familie. Problemet er at jeg simpelthen ikke kan komme igang. Jeg skal tale i 3-4 min også kommer der selvfølgelig spørgsmål fra censor og lære. Kan I give mig noget jeg kan gå efter, råd ti... -
Min problemformulering
ForumindlægHej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i... -
Dansk stil , Meninger!
ForumindlægHey alle (: Jeg ville høre om i ikke ville sige jeres mening om min stil?, og hvad i måske tror den ville give á karakter (: jeg håber i vil være så søde, at sige jeres mening, fordi jeg er lidt fortabt på denne stil? , om det skal skrives mere på eller hvad? Den glemte katastrofe 190... -
Digt
ForumindlægHej skal lave en lille digt, til i morgen. Har skrevet en digt, og vil bare lige høre, om det er godt eller ej! :D Her er digten på 6 linjer: En ond dreng, som hed Nobbe. Gik hen til skolen, for at finde en at mobbe. Han fandt endelig en pige, ved navn Anne. Og begyndte, at bande. H...
