Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18561 til 18580 af 158923
-
Funktion
ForumindlægHej! Jeg sidder og kæmper lidt med en opgave fra et gammelt eksamenssæt. Opgaven lyder: I perioden 2004-2008 er det årlige offentlige forbrug steget med 18,5 mia. kr. pr. år. I 2004 var det årlige offentlige forbrug 388 mia. kr. Indfør passende variable, og opstil et udtryk, der beskriver udv... -
Biotek maj 2015 spørgsmål 2.5
ForumindlægHej! Jeg har et problem med følgende spørgsmål, fra Bioteknologi eksamen maj 2015: Opgave 2 Smagen af umami, underopgave 5: "Angiv, hvilken ændring der er sket i den RNA-trplet, der koder for aminosyre nr. 110, og forklar, hvorfor denne mutation kan have en effkt i bindingslommen for gluta... -
Tak
ForumindlægHej alle Var oppe til matematik idag, fik 10, vil takke jer for jeres hjælp, og for at I har været med i min udvikling. Det stopper naturligvis ikke her, hæver det til A og læser det på uni. ;D -
1. standpunkt i 2g
ForumindlægHEJ Vi får snart 1. standpunkt i 2g og vil bare høre noget fra jer. Jeg har allerede en fornemmelse at det ikke bliver fantastisk godt altså karakterne, men det jeg har gjort indtil videre var at fokusere på min B-fag meget mere end A-fag, da det er det jeg afslutter i år, og jeg vil jo altid ku... -
hjælp ligning
Forumindlæga/b-2b/a+112a/b-b/a -
nu spørger jeg dumt..
Forumindlægmen hvad betyder as og trekanten her: http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/differentialregning/differenskvotient-og-differentialkvotient -
SRP- Mat og Hist?
ForumindlægHej Jeg skal til og igang med SRP og jeg har tænkt mig at vælge matematik og historie. Er der nogen som har nogle gode idéer til emne? -
Kemi prøve
ForumindlægHej Jeg er en elev der er virkelig nervøs. Er lige flyttet ind i en HTX klasse meget sent, og vi skal have en prøve i kemi. Jeg har kun haft 4-3 dages forberedelse til denne prøve, mens de andre har haft flere uger. Min HTX klasse har lige afsluttet emnet omkring organisk kemi lige da jeg kom in... -
Emnevalg til SRP
ForumindlægSkal vælge emne og fag på mandag 16/12, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge eller hvilke emner der vil være gode at skrive om. Mine studieretningsfag er biologi A og kemi B, hvilket betyder jeg skal vælge en af dem, og koble det sammen med et valgfrit fag. Har desuden dansk, historie og matemati... -
C: Forberedelse til niveau B
ForumindlægJeg så lige et andet indlæg som stiller spørgsmål omkring det at gå fra B til A niveau og tænkte at jeg måtte gøre det samme med C til B. Lidt info: Jeg skal til at starte på GSK efter sommer for at udfylde et adgangskrav men problemet er så at det er 10 år siden jeg gik ud af gymnasiet og m... -
Psykolog, hvilken studieretning?!?
ForumindlægJeg skal til at vælge studieretning, det er sidste dag for tilmelding idag! Jeg vil starte på gym. efter 9. Jeg vil gerne blive psykolog, men jeg er i tvivl om hvilken studieretning er den bedste at vælge. Please hjælp mig. Hvilken skal jeg vælge?: Kunstneriske studieretninger: Engelsk - ... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Fysik skr. eksamen 23. maj 2014 FACIT?
ForumindlægHey there! Nogen der har styr på sin fysik og kan rette min besvarelse af eksamenssættet i dag? (Ikke rette, men blot vurdere hvor jeg ligger sådan cirka) Selv regner jeg med et lille bitte 7-tal, måske 4 Skriv hvis der er nogen, der vil, så vedhæfter jeg i svaret :D Her er et link til eksame... -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej der, er gået fast i en del opgave i matematik: Opstil en vektorfunktion for den rette linie, der går gennem punkterne A(-6;-2) og B(7;3) Nogen der vil hjælpe lidt? På forhånd tak. -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der ikke en klog person, der kan give mig et bevis for, at forholdet mellem de tre par af sider i to ensvinklede trekanter er konstant? Altså at der for to ensvinklede trekanter ABC og A'B'C' gælder, ata = k*a'b = k*b'c = k*c' -
hjælp
Forumindlæghjælp til matematik -
Fysik projekt - CD-afspiller
ForumindlægHej vi er to HTX-elever, som er igang med et fysik projekt hvor vi har valgt at undersøge hvordan en cd-afspiller virker.Vi kunne godt tænke os foreslag til forsøg med en cd-afspiller, f.eks. med laser, strømføring, motor, højtalere osv.Foreslag til forsøg med gitterligningen og gitterafstand beh... -
studieretningsopgave
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
Inspiration til emne: SRP
Forumindlæghej :) Er der nogen der har ideer til et emne i SRP jeg skal bruge en af fagene kemi A eller matematik A.
