Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18581 til 18600 af 22746
-
Afstem ?
ForumindlægHej, jeg har rigtig meget brug for hjælp til en opgave til på onsdag! Man skal afstemme reaktionsligningen: C6H12O6 + O2 --> CO2 + H2O Og for at være ærlig fatter jeg ikke ret meget af det. Er der nogen der gider prøve at forklare mig det? :) På forhånd TAK! Freyh -
Hvor lang tid tager opvarmningen?
ForumindlægAluminiumsgryden på 250 g og de 2 liter vand skal opvarmes fra 21*C til 100*C. For at beregne den mængde energi som der skal tilføres for at få varmet de to liter til 100*C, så gør vi dette: 0,2000 kg * 4180 J/kg/K * (100*C - 21*C) = 66 044 J / 1000 = 66 kJ Vores kogeplade tilfører 1200 W til gry... -
Tryk og opdrift af objekt i vand
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: ( Vil gerne hvis i vil skrive de formeler jeg skal bruge til de forskellige opgaver for at regne det ud, sådan at jeg selv kan prøve mig frem) Følgende oplysninger: En kubisk kasse med målene 5[m], sænkes ned så toppen af den er på 50[m] under havets overflad... -
Min onkels hund
ForumindlægHej min onkel har en fransk bulldog og den bider mig hele tiden. Jeg har sagt det til min onkel, men han gør ikke noget. Nu må jeg tage sagen op i egen hånd, så har i nogle ideer? -
Arbejde af modstandskræfter
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå denne her opgave, men jeg har mere eller mindre lavet a og b. Jeg er nået frem til, at: Det vil altså sige, at hvis motorens effekt er konstant, så resulterer det i, at jo større hastighed bilen får, jo mindre ved den kraft, der skubber den f... -
Droppe ud af STX?
ForumindlægHej, jeg går lige pt i 2G på STX-uddannelsen. Jeg fik fine karakter i 1g.. Dvs, 4-taller til mine eksamerne. Nu i 2G, har jeg dumpet de fag jeg har svært ved.. Matematik & Kemi, og jeg har endda været så uheldig at trække både mundtlig matematik OG kemi.. Jeg fik et stort -3 til mundtlig ma... -
Prøver igen
ForumindlægMå have hjælp til at løse følgende opgave da jeg er så blank til matematik, kom endelig med udregning og resultat, opgaveteksten er som følger: En tredjegradsfunktion f har nulpunkterne: -0,5 , 1 og -2 Opskriv forskriften til funktionen f. -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle med noget om de tre stråler og hvad man bruger dem til -
Nøjagtig forklaring af "system"?
ForumindlægForstår ikke rigtigt hvad det er. Har læst lidt, og er det rigtigt forstået at det er en "afgrænset" del af verden (ret abstrakt), hvor de principper som skulle gælde i virkeligheden, ikke gælder i dette "system"? -
Hurtigt-linje
ForumindlægHvordan finder man en kurves midtpunkt? Fx fra 0-1 x^2 = f(x). I hvilket punkt er midtpunktet? -
Elektricitet
ForumindlægHej Hvad er forskellen på elektricitet og strøm? Bruder man det ikke synonymt? -
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
Hvis man dumper matematik B
ForumindlægHvis man er tilmeldt et suppleringskursus over sommerferien med matematik A, skal matematik B så være bestået, eller kan man godt gå på kurset selvom man er dumpet? -
Noter fra folkeskole - smide ud?
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg er ved at afslutte 9. klasse, og næste år skal jeg begynde på gymnasiet. Men jeg er dog kommet i tvivl om, hvad jeg skal gør af mine noter? Er det en god ide at gemme dem? Kan man bruge dem? Eller skal jeg bare smide det ud? Hvad med afleveringerne? Kan de bruge... -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
Elektronisk version af Orbit B htx?
ForumindlægHey, jeg leder efter en elektronisk udgave af Orbit b, er nemlig træt af og skulle slæbe alle mine bøger med i min bærebar taske hver dag, og da jeg allerede har fundet de fleste bøger som jeg har elektronisk, ville det være rart og få fat i de sidste. Hvis der var nogen som skulle ligge ind... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie
