Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 18601 til 18620 af 39512
-
Cosinusrelation - Hvordan isolerer man en side?
ForumindlægMin opgave lyder således: I trekant ABC er vinkel A = 26,1 grad, AC = 5 og BC = 3. Vinkel C er stump. a) Bestem vinklerne B og C b) Bestem AB Vælger så at sætte dataene ind i cosinus relationen således: 3^2 = AB^2 + 5^2 -2(AB*5)*cos(26,1) Men hvordan isolerer jeg AB? Eller gør jeg noget hel... -
Privat undervisning
ForumindlægHej.. jeg tænkte på, er der nogen der kan hjælpe med privat undervisning, har kemi på A-niveau? og hvor meget vil i have for det? -
1 side = 2300 anslag ?
ForumindlægHej på min skole sagde min dansklærer at vi skulle regne med at 1 side er det samme som 2300 anslag i vores studieretningsprojekt. Har i fået det samme at vide på jeres skoler? Fik ikke lige spurgt om det, så er der nogen der ved om de 2300 anslag i så fald er med eller uden mellemrum, for så gæl... -
Hjææælp mig.
Forumindlægj) Fortolk korrellationskoefficienten og forklar hvorfor korrellationskoefficien-ten ikke er 1 eller -1. j) Giv eksempler på anvendelse af lineære funktioner indenfor virksomhedsøkonomi eller indenfor afsætning. -
Lille spørgsmål- konstant?
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig her.. Sidder og laver en fysik rapport over et (joules) forsøg og skal svare på: Bestemmelse af resistansen. Eresistor= konstant * I2 * t Konstanten i formelen overfor kaldes leder AB's resistans R. Altså: Eresistor = R * I2 * t I hver af de to måleserier, s... -
Funktioner i to variable
ForumindlægJeg har følgende opgave: En monopolist markedsfører sine produkter i to lande. Priserne er givet ved følgende prisafsætningsfunktioner: Px = 97-0,1x og Py = 83-0,05y Omkostningerne ved produktionen er givet ved følgende funktion: K(x,y) = 20000 + 3(x+y) Overskudet må så blive: Px + Py - (K) <=... -
Lidt om samfundsfag
ForumindlægHej, jeg skal have samfundsfag, men jeg er bange for at det vil være svært, da jeg ikke er særlig god til det. Men kunne jeg få en til at fortælle mig om det, fx. hvad jeg skal arbejde med osv? -
Statistik
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig med statistik. Forstår ingenting af det. 12. Statistik Du skal redegøre for de statistikredskaber (deskriptorer), der anvendes til at beskrive et grupperet observationssæt. Desuden skal du redegøre for ”Chi i anden testen”. • Vis et eks... -
HHX eksamenssæt, mat A, efter den nye bekendtgørelse
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med hhx eksamenssæt/typeopgaver efter den nye bekendtsgørelse. Vil nemlig gerne prøve at regne et par stykker igennem. Men kan ikke finde nogle opgaver efter den nye bekendtgørelse. På forhånd tak -
Statistik
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave, kan dog ikke lige komme på løsningen. Kan jeg få et hint :-) http://prntscr.com/f3z5nb -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHvis jeg har en stamfunktion F(x)=ln(sin(x))+4 og skal vise at den er stamfunktion til f(x)=1/tan(x). Jeg kan få det ned til cos(x)/sin(x)? Kan i hjælpe? I må selvfølgelig også gerne hjælpe med at integrere f(x) for at vise det den anden vej. håber der er lidt hjælp -
summen
ForumindlægHvordan kan man vise summen af sinusfunktioner? (tegne? - men hvordan?) Og hvordan vil summen af sådanne funktioner se ud? -
Thomas Hobbes???
ForumindlægJeg skal i morgen i historietimen holde et 5-10 minutters oplæg omhandlende Thomas Hobbes. Hvad kan jeg komme ind på? Hvad er der at fortælle om ham? Hvad er så specielt ved ham? Har i nogle forslag til oplægget? -
Kontinuitets-problematik
ForumindlægHvis man har en kontinuert funktion er dens partielt aflede også kontinuert. Kan man bevise det på en smart måde? Jeg har brugt meget tid på det. F.eks. y=lnx er en kontinuert funktion på D=(x>0) dy/dx = 1/x er også en kontinuert funktion på d=(x forskellig fra 0) y=sinx dy/dx = cosx Her s... -
Logaritmer - haster !
ForumindlægKan du udregne denne: lnx=3,1? -
differentialligninger
ForumindlægHej, er der nogen som kan fortælle mig hvad løsningen af differentialligningen af formen y' = h(x) er? -
funktioner.....
ForumindlægHej:-) har læste rigtigt meget on funktioner, men forstå stadige væk ikke hvad det er? funktioner? -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
Hvordan løser jeg de 2 opgaver? hjælp!!
ForumindlægHer er et link til siden me de to opgaver, hvordan løser jeg dem?? [Link] -
Tangentplan
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået regnet mig frm til en ligning for kuglen og har fået opgivet et plan og er kommet frem til at kuglens centrum er : (-3, -2, 5) og radius er kvadratroden af 18. Ligningen for planet er : x+2y-2z= 5 Hvordan finder man så afstanden fra centrum til planet?
