Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 18621 til 18640 af 152921
-
Hjælp til Tysk aflevering!!!
ForumindlægHej igen :) jeg har problemer med min Tysk Aflevering. det er meget svært for mig at forstå tysk. jeg vil derfor bede om hjælp til 2 opgaver: afleveringen er et eksamenssæt fra 23. maj 2011 Aufgabe 2. Schreibe über Andrea. folgendes muss dabei berücksichtigt werden: - ihre Übe... -
Hurtig hjælp - Bestem f'(x)
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen, og har derfor siddet og regnet eksamenssæt i dag. Når der i delen uden hjælpemidler bliver stillet spørgsmål som: En funktion f er givet ved: (x)=2x^3 +4x^2. Bestem f'(x) - Så menes der bare at jeg skal finde tangenten ikke? Jeg har haft noget fra... -
PH beregning
ForumindlægHej jeg sidder og repetiere tidligere eksamenssæt og er i gang med en PH beregning og er noget jeg ikke helt forstår i løsningen på denne opgave måske der er en der lige kan give mig en pejling? Jeg har vedhæftet opgaven og svar, det er b) jeg ikke helt forstår. - Hvor kommer de 10^-9,73 fra? ... -
Fundamental molekylær biologi - BMB504
ForumindlægJeg tænkte på, om der er nogen, der har noter til dette kursus? Jeg har nogle selv, men føler ikke de er suveræne. Så tænkte på, om der var/er en sød studerende, der kunne tænke sig at hjælpe mig? - Hvis I synes, at det er dårlig stil, så jer om det.. Jeg vil bare forsøge at få så meget ud af de... -
Organisk syntese - aug 1992
ForumindlægHej jeg sidder med et eksamenssæt fra aug. 1992 og har problemer med den 1. opg:en kendt aminosyre ( CH3C(NH2)HCOOH ) bliver opløst i 10 mL saltsyre og denne blanding titreres så med 0,100M NaOH. jeg får givet en titreringskurve, hvor der kan aflæses to ækvivalenspunkter, hvor den ene ligger ved ... -
Analytisk geometri i 3D
ForumindlægHvordan finder jeg koordinatsættet til et røringspunkt "Q" mellem en kugle og en plan? Jeg kender både kuglens ligning og planens ligning. (Spørgsmål 12 b i eksamenssættet): http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesae... -
Eksamenshjælp søges
ForumindlægHej :) Jeg søger en der kan hjælpe mig til min 24 timers mundtlige eksamen i natur-geografi på B-niveau på STX. Jeg har brug for ca. 4 timers hjælp under forberedelsen. Til gennemgang af eksamenssættet og forberedelse af eksamenen. Jeg bor i Årslev ca. 10 km fra Odense, og ønsker at få... -
Guld. Opgave 3d og 3e
ForumindlægHej, Har problemer med opgave 3d og 3e i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-1.pdf 3d) Jeg ved at hvis delta G er mindre end 0 så vil reaktionen forløbe spontan. Men hvilke G-værdier skal jeg bruge ifølge reaktionsskema II. 3e) har ingen anelse fo... -
Vektorer i rummet og TI-89???
ForumindlægHej, jeg er igang med at løse eksamenssættet fra d.25 maj 2012, og er nået til spg. 13. Her skal jeg finde en normalvektor for at kunne bestemme en lignign for planen alfa. Jeg har fundet følgende vektor: (544,1836,-1312) problemet er at jeg ikke kan finde ud af at finde en fælles faktor for... -
Biokemi - Hvor får de det tal fra? (ATP)
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver gamle eksamenssæt, og der bliver brugt et tal, som jeg ikke helt forstår hvor kommer fra. Håber nogen kan hjælpe: Opgave: Angiv hvor stor en procentdel af leverens energiforbrug på et døgn, der kan dækkes af omsætning af 3 genstande alkohol til acetat, idet 1 genstand e... -
Oplysningstiden
ForumindlægJeg har trukket mit eksamenssæt som omhandler oplysningstiden i Frankrig (dermed også starten af den franske revolution) Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan mit analyserende spørgsmål skal lyde. Mine kilder er Paris' valgbrev, og trejdestanden bliver nationalstat, Ludvig d. 16. ind... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej! Jeg har en matematikopgave fra et gammel eksamenssæt, som jeg er lidt på bar bund i.. Håber at finde lidt hjælp.. Opgaven lyder som følgende: En funktion f er givet ved f(x)= x^2+(2/x), x er forskellig fra 0. Bestem f'(x) - dette har jeg gjort og fået resultatet: f'(x) = 2x+(-2/x^2) ... -
Projektion af punkt på plan
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en opgave fra eksamenssættet fra 2006 for 1-årige højniveau. Tror ikke helt jeg forstår formuleringen af første spørgsmål: I et koordinatsystem i rummet er givet en plan alfa med ligningen 2x-2y+z=10 og et punkt P(5,1,20). Punktet Q er den vinkelrette projektio... -
Pufferligning
Forumindlæghej. jeg sidder og øver eksamenssæt, og er gået i stå ved en puffer opgave: Der startes med et bægerglas med 100 ml eddikesyre/natriumacetat (CH3CO2H/CH3CO2Na) puffer med pH = 5. [CH3CO2H] = 0,100 M. Der tilsættes 0,600 ml 3,0 M HCl. Hvad er pH efter tilsætning af syren? jeg indrømmer blankt, a... -
Salicylsyre
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og løser gamle eksamenssæt, og sidder fast i nogle (måske simple) pH-beregninger. Opgaverne lyder således: 1. Salicylsyre er en monovalent syre med pKa = 3.5. Beregn pH i en 0.100 M vandig opløsning af syren 2. Salicylsyre er en monovalent syre med pKa = 3.5. Beregn pH i ... -
Entalpi og entropi
ForumindlægHej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er helt fortabt i det her spørgsmål. Det er fra et eksamenssæt fra 2007, spørgsmål 4d. Jeg har en ligevægt mellem dioxygen på gasform og opløst i vand. Jeg skal her finde entropi og entalpiændringen ud fra tabel 1. I tabel 1 har jeg Hen... -
Gamle >< Nye
ForumindlægHej Alle fysikfolk :) Jeg har lige brugt det meste af dagen på at regne nogle fysikopgaver igennem - jeg har primært regnet de vejledende sæt, som uvm har udgivet efter den nye reform. Der er selvfølgelig nogle af jer der sikkert har regnet dem igennem og regnet tidligere eksamenssæt fra den gam... -
Analyse 2 eksamen
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til min analyse 2 eksamen, og er rendt i et par problemer. Jeg sidder med følgende eksamenssæt: https://aula.au.dk/main/document/document.php?cidReq=IMFMATAN2F08&curdirpath=%2FTidligere+eksamensopgaver - vælg filen: aug07.pdf Opgave 2 b) og c). Hvordan redegøres for ... -
Hjælp til statistik eksamen
ForumindlægJeg skal op til reeksamen i statistik om to ugers tid. Det er i faget udvidet statistik. Og det er i økonomisk perspektiv. (Hvis man er skarp til faget, så vil man også kunne det vi laver i økonomisk sammenhæng) Jeg har svært ved at forstå hvornår man skal bruge de forskellige test, udregninger ... -
Skitse af vinkler i planen
ForumindlægHej, skal lave en skitse til opgave 11c i dette eksamenssæt, hvor jeg skal indtegne vinkler, er lidt på bar bund. Håber at nogen gider at hjælpe mig. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proe...
