Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 18621 til 18640 af 32822
-
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg vil gerne hører om nogle kan hjælpe mig med og forstå denne opgave? På forhånd tak -
atv problemregning
Forumindlægjeg har brug for hjælp til 4.1 -
Den procentvise ændring.
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål om hvordan finder man ud af hvad den procentvise ændring er. Jeg skal lave en opgave hvor jeg har et skema og så skal jeg regne ud hvad ændringen er. Mit basisår er 1980 som i dette tilfælde er 38. Så er tallet for 1990 2187. Hvordan finder jeg ud af hvad ændringen ... -
matematrix s. 60
ForumindlægHej har burg for hjælp til de her opgaver. 7.a skal på lejrskole til bornholm. Skolenfår frirejse til rønne, men klassen skal selv afholde de øvrige udgifter. til det får de 1800 kr pr. elev af skolen. eleverne går igang med at lægge et budget. Der deltager 22 elever og 2 voksne. vi skal nu fi... -
sprøgsmål til sandsynlighedsregning i hånden.
ForumindlægHej jeg har prøvet at løse denne opgave ( jeg har vedhæftet opgaven) jeg vil bare lige spørge om jeg har fået det rigtige resultat. jeg har fået 0,14 = 14 % sandsynlighed for at det ikke er en rød farveblyant der bliver trukket? -
studieretning
ForumindlægHvilken retning skal man tage hvis man godt kunne tænke sig at blive en læge. Studieretning: biokemi eller science.?? håber at nogle kan hjælpe mig ;) -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
Reducering.
Forumindlægnogle som kan hjælpe med denne opgave?: Reducer mest muligt: 2a*4+a-3a.. -
Sammenhæng mellem frekvens og procent?
ForumindlægHej derude! Er der nogen er jer, som ved hvad sammenhængen mellem frekvens og procent er? :-) -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHar problemer med disse opgaver (se bilag) Har fundet frem til at retningsvektoren er: Hvordan bestemmer jeg parameterfremstillingen her? -
Hjælp til nem reducering
ForumindlægHej:) Nogen der kan løse denne: (m3/2n2)4 -
Kvote 2
ForumindlægHvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ? -
Syg d. dag vi lavede potenssammenhæng
ForumindlægOpgave 3 - Potenssammenhæng Nanna skal køre 60 km i sin bil. Bestem hvor lang tid turen tager hvis farten er henholdsvis 30 km/t, 60 km/t, 80 km/t og 120 km/t Opstil ligningen for sammenhængen mellem farten x og tiden y. Forklar hvorfor sammenhængen er en omvendt proportionalitet. Hvordan lav... -
metaller i vand
ForumindlægHej, hvorfor opløses metaller i vand? -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
Bestem f(x) og løs ligningen
ForumindlægJeg har det svært ved opgaven. Jeg skal løse den på papir, hvordan gør jeg? -
Bevis for logaritmeregneregler
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med give en forklaring på de 3 sidste logaritmer?
