Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 18621 til 18640 af 40685
-
Løs ligning i nspire
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til matematik eksamen på mandag, og jeg har meget svært ved at bruge nspire. Hvordan løser man ligningen med følgende definitioner i programmet? Facit er v=63,43495, men det kan jeg ikke få programmet til at løse På forhånd tak -
Statistiske deskriptorer
ForumindlægJeg har trukket eksamens spørgsmålene: 1. Fortæl om statistiske deskriptorer i forbindelse med observationssæt (også kaldet ikke-grupperede observationer) 2. Fortæl om statistiske deskriptorer i forbindelse med grupperede observationer. kan nogen hjælpe mig? </o:p> -
At udlede en formel?
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke helt kan kommer igang med. Spørgsmålet er: Du bedes udlede formlen for fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten. Nogen der ved hvad udlede en formel er? - er det bare, at skrive formlerne til de to ... -
Egenskaber .. nedarves?
ForumindlægHeey alle Jeg læser op til eksamen og stødte på spørgsmålerne her: Hvordan kan egenskaber nedarves? og Gør overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellens funktioner Tusind tak på forhånd ps. jeg har biologi på c niveau -
al hjælp ønskes!
ForumindlægHej :) skal op til biologi C mundtlig eksamen den 23. juni, og jeg ville gerne vide om der var nogen som har noter eller dispositioner eller hvad som helst! jeg stinker til bio, og jeg ville helst undgå at trække det... så hvis i har nogen, så vær venlig og sende dem til mig :) -
Hvad får jeg af karakter?
ForumindlægHej! jeg har været op til en multiplechoice eksamen med 24 spørgsmål. For hvert rigtigt svar kunne man få 5 point og -1 for et forkert svar. Jeg har høstet 84 point ud af de 120. Hvad tror I jeg skal forvente at få i karakter? -
Reasons for School shooting
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal op til engelsk mundtlig eksamen (årseksame) 9.klasse. Jeg har valgt school shooting, under school shooting, har jeg også valgt mit undermene, som er "Reasons for school shooting". Nogle der kan hjælpe please...... HELP! -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
Heldet følger den bedst forberedte - men hvor kommer energien fra?
ForumindlægDet kommer sikkert ikke som en stor overraskelse at resultater som regel er ligefrem proportionale med den flid der er lagt for dagen som forberedelse. Men kender I det at man sådan set har tiden til at forberede sig, men det er et rent helvede at finde motivation til at gøre det rigtigt grundigt... -
gode råd, gå om eller??
Forumindlæghejsa! jeg var som sagt til studentereksamen i matematik i fredags. pelejer at få gode karaktere, men stødte ind i en række tekniske problemer og derefter gik det abre af helvede til. Jeg har udregnet lidt på opgaverne der hjemme, og jeg ligger vist ca. på et 6 tal. Dette er ikke godt da jeg skal... -
Eksamensprojekt i billedkunst
ForumindlægHej alle! :-) Jeg står og skal til eksamen i billedkunst her om ikke så længe. Vi har fået til opgave at lave en parafarase, ud fra en realistisk tegning af os selv. I mit eksamensprojekt har jeg valgt at tænke lidt ekspressionistisk, da jeg har lavet sorte kontur streger rundt om ansigtet o... -
Nysgerrighed:)))
ForumindlægHej, jeg har spekuleret meget over hvordan eksamerne foregår i 9. jeg ved jeg skrev et indlæg om dette emne før, men jeg fik kun vide hvordan det foregik i engelsk eksamen. Så kan i fortælle mig hvordan det foregår, altså skal man tr&... -
Hej
ForumindlægDenne her post laver jeg, fordi jeg føler bare at jeg skal ud med det og har løst til at skrive det her:) Jeg har lige været oppe til natur eksamen i den 2 årig hf pakke, jeg fik et 7 tal og jeg er lidt skuffet over det fordi, jeg har forbedret mig i 5 dage fra 12 til 12 og mente selv at jeg kun... -
MEDICIN STUDIET
ForumindlægJa vi kender det alle sammen godt og der har været mange indlæg med det allerede, dog ikke for 2012, så jeg starter. Jeg bliver student den 27. juni. Jeg regner med at få et gennemsnit på ca. 9.5 uden at gange med nogen form for bonus. Dog ved jeg ikke om det er nok til at søge ind på mit drø... -
Integralregning - hvordan??
ForumindlægHej. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse denne opgave (opgaven er vedhæftet)... det omhandler integralregning. Er der nogen, der ved hvordan den skal løses? Tak på forhånd! -
Sangen om glycolyse
ForumindlægHer så den berømte sang om glycolyse:Sangen om (den intet mindre end fantastiske) glycolyse…Skrevet af Tine Bondo, som hjælp til udenads-eksamner :)Mel: Fra Eng(e)land til ScotlandBegynder med glucose os så lidt ATPDet bliver til et envejstrin vi jo nu skal seGlucose-6-phosphat og ADP og så H+Gå ... -
Eksamensvagter ??
ForumindlægEr det normalt at disse eksamensvagter konstant skal gå frem og tilbage mellem ens plads? I går var jeg til Terminseksamen og valgte til sidst at skride. Min koncentrationstærskel er i forvejen meget lav, men når disse vagter konstant fimser frem og tilbage mellem ens plads. Så kan jeg til s... -
Er jeg gal på den?
ForumindlægHej, er startet på HTX, indtil videre følger jeg i alle fagene. Men i kemi faget forstår jeg slet ikke noget, jeg spørger men får forklaring over mit niveau, har spurgt halvdelen af klassen, de forstår heller ikke noget. Jeg er ikke god til kemi pga i folkeskolen havde jeg en dårlig lærerer, som ... -
Eksamensopgavesæt 2007
ForumindlægHej. Jeg vil mægtig gerne se opgavesættet eller en opgave fra sidste års eksamen. Jeg skal selv snart til eksamen i spansk, og vil gerne se hvad de kræver af en, og også selv se hvordan opgaveformuleringerne har været. Håber I kan hjælpe mig. Så hvis en har skrevet en opgave sidste år, ville jeg... -
Mat uden hjælpemidler
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0582.pdfforbereder mig på terminsprøven ved at gå de forskellige opgave typer igennem. Har regnet opg. 1 ud og ville høre om det er rigtigt svaret er, 12x+36.Desuden har jeg kommet på en lille regel til mig selv til reduktionsopgaver, at ...
