Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18661 til 18680 af 24857
-
Spionsatellitter
ForumindlægHey! Jeg har valgt at have om overvågningssatellitter under den kolde krig i fysik og historie. Jeg leder lige nu efter nogle historiske kilder omkring spionsatelitter og den form for overvågning på det tidspunkt. Jeg har fundet noget om Corona og Zenit, men jeg vil gerne have det sat ind i et me... -
elasticitet af is
ForumindlægHej alle. Vi er igang med et eksamensprojekt i fysik, hvor vi ved hjælp af isens styrke vil finde elasticiteten af forskellige materialer. Vi vil som en bonus finde grænsen til plastisk deformation. De 3 materialer vi vil teste er: træ, plastik og aluminium. Nogle der har nogle gode råd og ev... -
1.g
Forumindlæghej, er meget i tvivl om hvor meget der skal til for at man skal gå en klasse om i gym. jeg går i 1.g nu, og skal op til eksamen til sommer, og det bliver nok matematik eller fysik jeg skal op i, da det er fag jeg ikke er god til, har jeg fået at vide at hvis jeg dumper fx. matematik skal jeg gå... -
Bombemateriale og overslagsberegning af fissionsbombers effekt.
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP, og ville lige spørge herinde mht. til en række opgaver jeg skal besvare, og høre om jeg kunne få lidt hjælp til hvordan og hvorledes man skal gribe opgaven an. Vil gerne lære hvordan man skal tænke sig frem til svaret, og lære om fysikken bag emnet. Alle svar er... -
Halveringstid
ForumindlægJeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med disse spørgsmål: Ved hjælp af kernekortet kan man læse sig frem til navn og nummer på det nye stof. Forklar hvordan man læser kortet, og vis hvad følgende stoffer omdanner sig til? (U-234, Pa-234, Rn-220 og Ac-228) På hvilken måde kan man benytte ... -
Protonhenfald
ForumindlægJeg sidder med eksamensopgaven i fysik fra december 2009, og er kørt fast i opgave 4. Jeg kender facit, men kan ikke komme frem noget der minder det mindste om det. Har vedhæftet det jeg har lavet, bemærk det er det sidste jeg er kørt fast i. Håber nogle kan hjælpe.. -
bil og kappacitet
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i fysik der volder mig en del problemer. Håber på lidt hjælp. På en 12 v akkumulator opgives kappaciteten til 50 Ah. Hvor længe kan en bil stå med nærlyset (2 gange 60 w ) tændt, før akkumulatoren er halvt afladet? Pw =0,054 ohm mm^2 /m for wolfram På forhånd tak. -
kræfter
ForumindlægHej! Vi har i fysik beskæftiget os med kraft og arbejde. Jeg har læst om det i min bog men der er nogle ting som jeg ikke forstår: Hvordan bestemmer man; en normalkraft, en gnidningskraft, og en gnidningskoefficient? eksempelvis hvis vi har et skråplan med en klods som vejer 400 g, som glider... -
absorbtion
ForumindlægHej med jer. Jeg har tidligere foretaget nogle beregninger i fysik-timerne. Jeg står bare nu over for det problem, at jeg ikke kan huske hvad det er jeg har regnet ud.. (flot). Det jeg har gjort, er at opstille følgende for aluminium: antal elektroner pr. cm^3/my (absorbtions koefficienten) Hvad... -
komposanter - terminsprøve snart
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt herinde, på nettet generelt og i min fysik bog, men kan simpelthen ikke finde et generelt svar på hvordan man deler op i komposanter. Er der nogle der kan give et svar på dette? Jeg skal op i terminsprøve i morgen så det er last call :) desuden kunne jeg godt bruge nogle fo... -
Flytning af sateliter, fra en bane til en anden
ForumindlægHej alle fysik hoveder ! Jeg er igang med min AT opgave omkring GPS, og har af den grund en problemstilling der lyder: - På hvilken måde kan man ændre satelitternes placering omkring jorden? Jeg ville beskrive lidt om magnetic torque (magnetisk tiltrækning) men har ikke kunne finde noget passend... -
Problemformulering...
ForumindlægHej, jeg har AT i denne uge og for at få den bedst mulige start spørger jeg jer om hjælp til min problemformulering. Det overordnede emne er Teknologi Jeg har valgt Udvikling af brændstofdrevne fly. Min fagkombination er Fysik og kemi. Nogle ideer til en problemformulering/hypotese? -
metaller
ForumindlægHej jeg har lige nogle opgaver som jeg har brug for noget hjælp til.. 1. Beregn den elektricitetsmængde, der skal til for at fremstille 100 g Al. (Hertil kræves muligvis fysik-hjælp). 2. Hvor meget O2 vil der samtidig blive udskilt? (brug molforholdene i reaktionsskemaet) *jeg har ikke lavet r... -
Fart i grundtilstanden
ForumindlægHey derude - jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med det her spørgsmål i fysik: Den kinetiske energi af en elektron i et hydrogenatom er Ekin=(h*c*R)/n2 Hvilken fart v1 har elektronen i grundtilstanden ? dvs n=1 Jeg er rimelig usikker på om hvordan jeg skal gribe denne opgave an? -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som kan h... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som ... -
Forskellen på tryk i væskesøjler og i væsker?
ForumindlægHej, jeg er stødt på to formler i fysik omkring tryk, hvor den ene siger p = p0 + h * ρ * g og den anden lyder: pvæske = h * ρ * g. Hvad er forskellen på disse to? Gælder den første for trykket i væsker generelt og den anden er kun for væskesøjler? På forhånd tak! -
Newtons 2. lov
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik rapport om eftervisning af Newtons 2. lov på en luftpudebane. Jeg sidder lige nu med databehandlingen, og er kommet i tvivl om hvordan jeg kan vise Newtons 2. lov via en graf? Skal jeg tegne en (F,m) graf? Og vil hældningen så være accelerationen?? Håber nogen vil hjæ... -
omvendt proportionalitet
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive en fysik rapport om resistansens afhængighed af ledningens dimensioner og skal svare og begrunde på nedenstående spørgsmål: Er A og R omvendt proportionale? Er I og R omvendt proportionale? Hvordan kan jeg overhovedet se om de er proportionale eller omvendt pr... -
Privatelærer
ForumindlægHej :) Jeg er en pige, som går på 2 HTX. Jeg har bruge for en privatlærer, der kan hjælpe mig med matematik, Biologi, kemi og fysik. Jeg bor i Odense, og jeg håber at der nogen, der kan hjælpe.- hvis du vil gerne hjælpe, send mig venligst en besked her i studiportalen, som indeholder din telefo...
