Søgning på: psykologi c noter hf. Resultater: 18701 til 18720 af 78113
-
Skifte over til Medicin.
ForumindlægHej. Jeg har snakket med en del folk, og jeg har fået afvide at det kan lade sig gøre at tage 1 semester i Biologi studiet, hvor man kan efterfølgende vælge at starte på Medicin studiet. Det burde kunne lade sig gøre da man har samme grundforløb fik jeg af vide. Er det noget i kan bekræfte/afkræ... -
Til jer der ikke ved hvad er forskel på..(empati og sympati).
Forumindlæg... empati betyder indlevelse, medfølelse, evnen til at føle for andre mennesker og dyr. Sympati betyder om du kan lide eller ikke lide, er enig eller uenig med andre mennesker. -
målgruppe
ForumindlægHej. Jeg sidder med SRP og skal beskrive Ung Rejs's målgruppe, hvordan ville i gøre dette. Ville i bruge modeller eller hvordan ville i gøre det?? håber på hjælp :) -
kender du en god bog
Forumindlægheii... er der nogen der kender en god bog som er fra nyere tid 1980-2008 så vil jeg meget gerne høre fra jer.... -
Eksempler på talepapirer!
ForumindlægEr der ikke nogle venlige sjæle derude, som har lyst til at smide deres talepapirer herinde i denne tråd, for mangler virkelig ngole eksempler på, hvordan man skal gribe fremlæggelsen an. Jeg har læst mange af de andre tråde, men har brug for noget konkret! Please :) -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Er I kommet ind?
ForumindlægHej Jer derude Er I kommet ind på jeres drømmestudie? -
Hvis ikke medicin - hvad så?
ForumindlægHej derude. Jeg skal til at søge ind på nogle videregående uddannelser, hvor min 1. prioritet er medicin via kvote 2 (søger ind på SDU og AAU). Det er ikke sikkert jeg kommer ind de to steder, da man udelukkende bedømmes ud fra en MCQ (en multiple choice test). Jeg vil så egentlig gerne høre om ... -
tværfaglighed
ForumindlægTværfaglighed i gymnasiet kan jeg ikke lige få overblik over. Hvordan kan historie og biologi kombineres ? eller biologi og dansk ? Den kan jeg ikke lige knække......nogle indput ? -
Hvem er Else christensen?
ForumindlægHvem er Else christensen? er der en der kan fortælle mig kort om hende? tak på forhånd :) -
Freud
ForumindlægHvordan kan Freud anskues som værende et videnskabeligt gennembrud? - hvordan bliver han modtaget i dag - for og imod? -
ansøgelse på studie nu?
ForumindlægHar fundet ud af at jeg har tid til at studerer til efteråret alligevel. Men findes der overhovedet nogen studier, hvor man stadig kan søge om optagelse.? Findes der ledige pladser på Uni, handelshøjskolen eller lignende...? -
hvilke teoretikere skal jeg bruge?
ForumindlægHej med alle jer derude.. Jeg går på læreruddannelsen og skal aflevere en skriftlig eksamenopgave om ikke så længe. JEg er dog bare gået i stå. Min problemformulering er: Hvordan kan jeg som lærer skabe et inkluderende og imødekommende klassemiljø med positive lærer-elev og elev-el... -
Er det svært at få 12
ForumindlægJeg spørger bare af nysgerrighed. -
Samfundsøkonomiske mål
ForumindlægHej Hvorfor er udligning af sociale forskelle et samfundsøkonomisk mål? Ville det bidrage positivt til samfundsøkonomien hvis alle har lige adgang til samfundets goder? Hvordan skal det forståes i sammenhæng med samfundsøkonomien Tak -
resume af Durkheims tekst om "den sociologiske metodes regler"
ForumindlægJeg har svært ved at forstå teksten. "Durkheim forsøger at formulere et antal egentlige metodeprincipper, som ifølge ham bør iagttages ved studiet af den slags samfundsmæssige fænomener, han kalder - sociale kendsgerninger?. Hermed mener han de overindividuelle sociale lovmæssigheder og ... -
Forsvarsmekanismer - Hjææælp?
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis om Hvilke konsekvenser kan ”dårlig” opdragelse have for nogle unge mennesker? .. Min lærer sagde det var god ide at komme ind på 3 ting: - Forsvarsmekanismer - Anal fase - Freud og Nazistiske personlighedsmodel Jeg ved slette ikke hvordan je... -
Analyse af en tekst
ForumindlægJeg er igang med at forberede AT, hvor mine fag er: mediefag og samfundsfag, og mit emne er: reality-tv. Jeg har fundet en artikel om, hvorfor vi ser Paradise Hotel. Vil man kunne lave en analyse af denne tekst, med henblik på at det skulle være fra en samfundsfaglig vinkel? og i så fald, hvordan... -
magtformer under den kolde krig
ForumindlægHvad for nogle magt former var der under den kolde krig? -
Er der nogle der kan forklare mig bachelorgraden og kandidatgraden?
ForumindlægHej, jeg er forvirret over, hvad bachelor- og kandidatgraden går ud på. Når man tager en bachelor, hvad vil det så sige? Studerer man så et fag eller er det som kandidat at man studere et fag? Dykker man ikke længere ned i et emne som kandidat? Altså så det er et slags "speciale"? Kan...
