Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18721 til 18740 af 325233
-
Integralregning
ForumindlægOkay.... F1 og F2 er stamfunktioner til f(x)=1/3 -3Desuden gælder at F1(1)=2, og at grafen for F2 har linjen med ligning y=-2x+1 som tangent. Bestem F1 og F2Jeg har fundet F1 til at være: lnx-3x+5Men jeg kan ikke finde F2... Nogen der kan hjælpe mig?? -
redegørelse
ForumindlægEn cirkel har en radius 66.Jeg har så i opgaven afstanden fra Cirklens centrum ud til en linie til at være 65,78. Man skal så gøre rede for at cirklen og linjen har netop 2 fællespunkter. Man kan jo sige at siden længden fra centrum ud til linien er mindre end radius, giver det sig selv.Eller ska... -
Finanskrisen
ForumindlægHej SP. Jeg sidder med en samf afl. hvor jeg har til opgave at: 1. Gør rede for årsagerne til finanskrisen samt dens konsekvenser 2. Hvilke midler man har til at dømme op for finanskrisen. 3. Diskuter hvorvidt det er hensigtsmæssigt at gribe ind over finanskrisen. Kunne være rart, hvis nogen kunn... -
Fysik - Hvordan skal man forstå "vurdér"?
ForumindlægTil tider står der i fysikopgaver at man skal vurdere noget. Eksempelvis i opgave 1 maj 2001 - Ukrudtsdamper hvor man skal vurdere hvor meget vand der fordamper. Men hvordan skal man forstå det?SElve spørgsmålet skal jo løses rent regnemæssigt, men skal man udover det blot kommentere resultatet? ... -
Please.. Hjælp en eller en anden..
ForumindlægSom bekendt er kravet for at læse et enkelt fag på VUC, at det pågældende fag skal være et adgangskrav i en videregående uddannelse.. Mit spørgsmål lyder: Hvordan er reglerne, hvis man tager et fag på e.learning, hvor man jo selv betaler for faget? Skal man bevise, at der er en videregåen... -
Hjælp til definering af følgende begreber!!!
ForumindlægHej! Har brug for hjælp til at få nogle gode definitioner af disse følgende begreber, da jeg ikke kan finde en forståelig definition :( gerne bare nogle af dem. Specielt marginalisering føler jeg, at jeg ikke rigtig forstår :( Hvad betyder begreberne, og evt hvad har begreberne med kriminalitet... -
Reaktiontype
ForumindlægJeg ved at ammoniak fremstilles ud fra dinitrogen og dihydrogen efterfølgende reaktionsskema:N2(g) + 3H2(g) --> 2NH3 (g) delta HM =-92,2 kJ*mol^-1Udmiddelbart vil jeg mene at reaktionstypen er en redox....men hvordan forklarer man det????Håber at der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig!... -
Kan Elever kræve prøve
ForumindlægJeg oplevede i samfundsfag at vores lærer tog hele klassen op i en prøve pga. en elev havde bedt om det, derfor ville jeg gerne høre om det er en ret elever har, at sige de gerne vil op til prøve i et fag for at demonstrere deres viden inden for faget ? -
Hvordan - U-lande?
ForumindlægHey..Jeg er igang med at læse op til geo-eksamen og er stødt på et spørgesmål, som jeg ikke selv ku' svare.." I takt med at bytteforholdet er meget dårligt mellem I-lande og U-lande, hvad skal der til for at forbedre u-landes økonomi"?Jeg bliver glad, hvis der er nogen kloge hoveder... -
Perspektivering til dette udsagn?
Forumindlæg"Visdommen er grundlaget for det største gode. Derfor er visdommen mere værdifuld end selv filosofien. Den er grundlaget for de øvrige dyder, og den lærer os, at det ikke er muligt at leve behageligt uden at leve klogt"Jeg vil gerne kunne perspektivere ud fra det her udsagn til old eks... -
eksp. vækstmodel
ForumindlægEndnu et citat fra min mat-bog:Hvis f(x) = b*a^x så f'(x) = b*ln(a)*a^xOg heraf ses, at væksthastigheden er proportional med funktionsværdien:f'(x) = ln(a) * f(x)Og jeg forstår ikke, hvad der menes med, at man så kan se, at væksthastigheden er proportional med den funktionsværdi?! -
srp - pls hjælp
Forumindlæger ved at bryde sammen.. skriver srp - er gået fuldstændig i stå Har brug for nogen til at hjælpe mig Nogen som kan sådan noget med narcisisme, psykologi metode? Nogen som vil hjælpe mig privat online? Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op og er på kanden til at give op -
Phthalater
ForumindlægJeg er igang med at skrive om phthalater i SRP. Er der nogle der kan beskrive phthalaternes opbygning og lidt om polariteten? Er godt med på at carbon-kæderne er upolære, og dermed også opløselige i fedt, altså lipofile. Men er der ikke også en polær del af phthalaterne, som gør at de, nogle i hø... -
Grænseværdien
ForumindlægHej,Nogle der gider, at forklare:1) Hvad jeg skal gøre når jeg skal aflæse grænseværdien fra venstre i punktet x = 32) Hvad vil det sige at anigive en funktionsværdi i punktet x = 3... Hvordan ved jeg, at de findes?Jeg håber der er nogle der kan komme med en fed forklaring, så det er inde på lyst... -
Eksamen
ForumindlægJeg er i gang med at lave en disposition til kemiske bindinger, men jeg har svært ved at komme i gang. Jeg starter med at fortælle om de forskellige bindingstyper, men hvad kan jeg så snakke om bagefter? det ville være rart med et hurtigt svar, da jeg snart skal til eksamen :) Tak på forhånd! -
Fascisme???
ForumindlægHej alle jeg har om berlinmuren i AT, og fra sovjetisk synspunkt byggede de berlinmuren for at beskytte mod det fascistiske vesten.... men jeg kan ikke se hvorfor sovjetunionen regnede vesten for at være fascistisk? vesten var jo demokratisk på det punkt. jeg ved godt hvad fascisme er, men je... -
Lodtrækning til eksamen
ForumindlægEr der nogen som ved hvordan udtrækningen af fag til eksamen foregår i praksis? Det er vel næppe Bertel Haarder der står og trækker sedler op af en hat :) Ydermere, er lodtrækningen helt tilfældig, så hvis jeg har fire fag og skal op i et, så er der præcis 25% chance for at trække hvert af fagen... -
IR-opgave
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=70839 Jeg skal tolke hvilket stof det er. Jeg har fået at vide, at det indeholder C, H og O. Der er i hvert fald nogle C-H (sp3). Er den lille dut helt ude til venstre en -OH? Den virker bare ikke særlig stor og bred, som de plejer at gøre. Men hvad kan det ellers være? -
interval
Forumindlægi denne interval: [2;5[, står der inde på wikipedia, at "omfatter tallet 2, men lige akkurat ikke tallet 5." vil det så sige, at tal større end 5 hellere ikke inkluderes med? Og at tal og de reele tal fra 2 til 5 omfatter hellere ikke med? -
studiesøgning?
ForumindlægJeg overvejer kraftigt at søge ind på cbs (københavns handelshøjskole) til sommer. jeg opfylder alle kravene og ligger enddog noget over snittet (9,4 overfor de krævede 6,0 - gammel skala). Har tjekket www. ug.dk www.ug.dk for at se hvordan chancerne for at komme ind er, men forstår det ikke rig...
