Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18721 til 18740 af 29671
-
hjælp til statistik
ForumindlægHej. Nogen der kan forklare hvilke faldgruber der kan være i forbindelse med fortolkninger af resultater af statistiske undersøgelser? -
optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til optagelsesprøve, jeg er meget nervøs. Hvad skal jeg gøre.. Jeg har fået at vide at man skal op i dansk, matematik, engelsk... HVAD SKAL JEG GØRE??? Håber I kan hjælpe mig... -
Facebook - engelsk
ForumindlægEr der nogle der kender nogle gode artikler eller andet på engelsk om nogle der udtaler sig om facebook? -
Den kroniske uskyld.
ForumindlægHvorfor ville moderen havde Tore? Hvorfor betød det så meget for hende? -
AT - 2011 Iscenesættelse
ForumindlægHej alle. Jeg sidder som mange og knoklermed AT. Jeg skriver om Amalie fra Paradise som fænomen. Jeg har vedhæftet med synopsis. Metodeafsnittet er ikke færdigt, da jeg synes det er ret svært. Men hvis der er noget der har lyst til at læse den igennem og give en kommentar, evt. en til problemstil... -
Diskursanalyse - hvad er det?
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver AT-synopsis og har fået at vide at det ville være en god ide at inddrage en diskursanalyse, men jeg forstår virkelig ikke hvad det er? Jeg har prøvet at google det, men det giver ingen mening? Er der nogen som kan forklare hvad det er man helt konkret skal gøre når man... -
forsøg med agar
ForumindlægHej, vi har lavet et forsøg i klassen, hvor vi har fremstillet ananasfromage af kogt(på dåse) og frisk ananas stivnet med gelatine og agar. Efter forsøget blev glassene afkølet i køleskabet i en dag. Resultaten var, at agaren ikke var helt stivnet hverken i den friske ananas eller i den kogte. H... -
Priser
ForumindlægHar jeg ret? Hvis der er mangel på en vare f.eks. benzin, så stiger prisen Hvis der er overskud af en vare falder prisen, så man kan komme af med det. Tak på forhånd og god weekend. -
Optimering
ForumindlægHej Jeg har en del problemer med denne opgave.. den er uden hjælpemidler. En kasse uden låg har kvadratisk bund. rumfanget er 32. x betegner sidelængden i den kvadratiske bund og h betegner kassens højde. bestem h udtrykt ved x. Her har jeg bestemt h til: h= 32/x^2. Bestem den værdi af x, som g... -
Økonomisk bedst?
Forumindlæghej har en opgave som lyder Undersøg, hvilken hastighed der er mest økonomisk for turens pris, og angiv prisen. Har skulle finde funktionen af prisen i en tideliger opgave. Men kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal gøre med denne type. Håber der er nogle der kan give et eksempel, eller et link... -
Hjælp
ForumindlægHej Jeg laver en historie opgave men kan desværre ikke finde svarerne på de følgende spørgsmål Hvorfra og fra hvem stammede ideerne om, at arbejderne skulle organisere sig? Forklar hvad det vil sige at "organisere sig"? På forhånd -
Fordele og ulemper ved ulige indkomstfordelinger i Danmark
ForumindlægHej! Jeg sidder lige pt. midt i en opgave, hvor jeg får spørgsmålet: Diskuter fordele og ulemper ved en mere ulige indkomstfordeling i Danmark. Har brug for nogle fordele og ulemper! Har to bilag til hjælp, som jeg også har læst igennem, men ville være fedt, hvis nogen kunne inspirere mig til nog... -
Forsikringsprodukt til unge
ForumindlægHej I forbindelse med vores studie er vi igang med at undersøge forsikringsmarkedet til unge. I den forbindelse mangler vi unge mellem 18 og 29 år til at svare på vores spørgeskema. Det tager ca. 2-3 min. at udfylde og vi håber meget på din hjælp. http://www.smartsurvey.dk/main/skema/forsikringe... -
Introducerende artikel om dokumentar, VIRKELIG BRUG FOR HJAELP!
ForumindlægJeg sidder i den sittuation at jeg ikke ved hvad hvordan en introducerende artikel skal opbygges. Emnet er i denne andledning "dokumentaren". Jeg har laest at man i en introducerende artikel skal skrive om virkemidler, hvad der menes med det og hvorledes man skal introducere disse virk... -
Artikler om kirkens udtalelse af Darwins teorier
ForumindlægHej! Jeg har nu AT, og skal bruge noget litteratur til min opgave. Jeg står og mangler en artikel om kirkens eller kristne menneskers udtalelse om Darwins teorier. Er der nogle der ved hvor jeg kan finde disse eller er der nogle der har sådanne artikler?' Jeg har forsøgt google, men det lyk... -
Hjælp synopsis!!
ForumindlægJeg har problemer med at komme i gang med min dansk synpsis. Jeg ved egentlig ikke hvordan sådan en ser ud og kunne godt bruge et eksempel. Hvis nogle af jer har et eksempel liggende må i lige smide det ud tak. -
Redegørelse for religion i Danmark (1850-1900)
ForumindlægHej Jeg står og skal redegøre for religion i Danmark i årstallet 1850-1900. Jeg har prøvet at søge på nettet men synes ikke rigtig jeg kan finde nogle kilder som jeg kan bruge.. Er der nogle herinde der er friske på at undersøge lidt for mig eller har noget liggende så jeg kan komme videre da j... -
Emission og absorptions spektre
ForumindlægHej, er der en der vil hjælpe med at forklare hvad emission og absorptions spektrene er for noget? -
engelsk essay - hvad er det??
Forumindlæghey alle sammen! Sidder med em opgave hvor jeg skal skrive et engelsk essay, og jeg har ikke helt styr på hvad det er, da nogle siger at dansk essay og engelsk essay slet ikke er det samme, mens andre siger at det er?! så jeg kunne godt bruge noget hjælp! HVAD ER ET ENGELSK ESSAY?? På forhånd... -
Skriftlig Dansk Eksamen - Klage?
ForumindlægHej Studieportalen & brugere Har lige fået karakterer for afsluttende skriftlig eksamen STX 2019, hvor jeg har fået 4 i dansk for mit essay om "Meningsdannelse på de sociale medier". Jeg overvejer derfor, om jeg skal klage, men vil lige høre jer først. Er der nogen, som vil tage e...
