Dansk

Skriftlig Dansk Eksamen - Klage?

19. juni 2019 af Simonius - Niveau: A-niveau

Hej Studieportalen & brugere

Har lige fået karakterer for afsluttende skriftlig eksamen STX 2019, hvor jeg har fået 4 i dansk for mit essay om "Meningsdannelse på de sociale medier". Jeg overvejer derfor, om jeg skal klage, men vil lige høre jer først.

Er der nogen, som vil tage et kig på mit essay, som er vedhæftet? Evt. give bud på hvorfor/hvorfor ikke karakteren ligger til 4.

Artiklen, som bliver brugt i essayet:

https://politiken.dk/kultur/medier/art5629427/Vi-retweeter-links-uden-at-l%C3%A6se-dem

Mvh Simon

Vedhæftet fil: Dansk-Skriftlig-Eksamen.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2019 af Nikolaus

:)


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. juni 2019 af Chirri

Med et hurtigt blik på din opgave, er der mangel på:
- korrekt tegnsætning
- sproglige billeder
- personlige fortællinger/erfaringer, hvor du tager udgangspunkt i dit eget liv


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. juni 2019 af StupidBird

For det første er der problemer med tegnsætning, og der er heller ingen afsnit overhovedet - det gør det tungt og irriterende at læse og trækker også ned. Desuden er dine formuleringer helt vildt klodsede, det virker for mig som om du har forsøgt at lyde klog, men fejlet helt vildt - det er langt bedre bare at skrive i et normalt sprog. Der er ingenting at klage over.

Jeg har lige vedhæftet min egen stil fra den skriftlige eksamen - det er dog en analyserende artikel, men så kan du i hvert fald sammenligne de ting, jeg har påpeget ved din. Jeg fik 10.

Vedhæftet fil:Skriftlig eksamen1.docx

Svar #4
20. juni 2019 af Simonius

Kan godt se tegnsætningen halter et par gange, men i alle mine essays gennem gymnasiet har jeg skrevet på denne måde, da der ingen krav er til inddelingen og det sprog jeg skriver i er mit eget. Har aldrig fået under 12, heller ikke efter lærerskift. Vil dog ikke selv mene dette essay er et 12-tals, men ser det heller ikke som et 4-tals.

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. juni 2019 af Moderatoren

Vil det ændre på dit gennemsnit hvis du klager?


Svar #6
20. juni 2019 af Simonius

Ja Jeppe, men det har ingen betydning for mig, det blot værdigheden der bliver lidt ramt:)

Brugbart svar (1)

Svar #7
20. juni 2019 af Moderatoren

Ok. Jeg tror, at du om ikke ret lang tid er fuldstændig ligeglad med den karakter :)


Skriv et svar til: Skriftlig Dansk Eksamen - Klage?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.