Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18761 til 18780 af 42938
-
Enkelt og dobbeltlogaritmiske koordinatsystemer
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen i mat b om en lille uge hvor jeg, hvis jeg trækker det spørgsmål, skal gøre rede for enkelt og dobbeltlogaritmiske koordinatsystemer. Så er det jeg tænker. Hvad skal man sige om dem? Og kan man bevise noget? Jeg er helt på herrens mark for jeg har virkelig ingen ... -
De Røde Sko af H.C Andersen
ForumindlægHejsa. Jeg sidder midt i forbedrelse til min dansk eksamen, hvor jeg trak eventyr og valgte "De Røde Sko" af H.C Andersen. Jeg kan dog ikke finde betydningen på ordet gulvkalk og kalk senere hen i sætningen. Se sammenhængen nedenunder: ”Og alle mennesker derinde så på Karens rø... -
Deffinitions - og værdimængde.
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til matematik mundtlig eksamen på B-niveau på mandag - dog er jeg røget i et problem. Et af delspørgsmålene i et af eksamensspørgsmålene er: Kort introducere linær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Herunder forskrift, værdi og defitionsmængde og graf. Jeg har styr på... -
Ligning og Lineær funktion
ForumindlægJeg er ikke lige den skarpeste kniv i skuffen til matematik. Jeg skal til mundtlig eksamen, og har et spørgesmål der lyder følgende: 1. Ligninger Gør rede for væsentlige ting indenfor emnet. Redegørelse skal omfatte hvordan man løser en ligning ved beregning og aflæsning. Jeg har indtil videre ... -
Bevis for Fremskrivningsformlen
Forumindlæg<p>Hej :)</p> <p>Er der nogen der kender et bevis til fremskrivningsformlen (K<sub>n</sub>=K<sub>0</sub>(1+r)<sup>n</sup>) ?</p> <p>Er ved at forberede eksamens spørgsmål til mundtlig matematik b, og kan virkel... -
eksamenstræning i Mat/Fys/Kemi tilbydes
ForumindlægHej går du i Gymnasiet, HF eller du studerende på en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Skal du snart til skriftlig eller mundtlig eksamen i Matematik, Fysik eller Kemi? Er du nærvøs for dette? Bor du i Aalborg eller omegn? Så er der hjælp at hente :) Eksamenstræning til Gymnasieelev... -
Livet ???
ForumindlægHejsa jeg står og skal op til eksamen i mundligt dansk. jeg har trukket fordybelsesområdet: Livet som det kommer til udtryk i lyrik eller kortfilm. Jeg har søgt lidt rundt omkring men er stadig ikke helt sikker på hvad jeg skal vælge, måske er der nogle derude der kender nogle gode sange, d... -
Perspektiveringsområder - Hjælp
ForumindlægJeg skal som så mange andre til eksamen i mundlig dansk i starten af juni måned, og skal nu til at kæmpe med en Analyse og synopse. Mit fordybelsesområde er Ondskab, og som mit prøveoplæg har jeg valgt novellen 'spasser' som er skrevet af Camilla Christensen. Og det er ingen hemmelighed... -
Brand ambassadør
ForumindlægHej, Er der nogle af jer der ved hvordan det plejer at fungere, hvis en virksomhed bruger en kendt person som brand ambassadør? Jeg har netop lavet en opgave hvor jeg har nævnt at de skulle benytte sig af en kendt brand ambassadør fx Ida Corr, så det ville skabe noget mere kendskab til... -
Brand ambassadør??
ForumindlægHej :-) Er der nogle af jer der ved hvordan det plejer at fungere, hvis en virksomhed bruger en kendt person som brand ambassadør? Jeg har netop lavet en opgave hvor jeg har nævnt at de skulle benytte sig af en kendt brand ambassadør fx Ida Corr, så det ville skabe noget mere kendskab til b... -
Statistik: indekstal, procentpoint m.m.
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksamen i matematik og i min opgave har jeg noget med statisk (indekstal, procentpoint m.m.). Jeg har det egentligt med uden at helt og vide hvad de forskellige ting betyder. Men efter og have søgt nettet tyndt for information, er jeg ikke blevet en fis klogere. Hva... -
Dumpet matematik 1.G?
ForumindlægHalløj alle sammen! :D Jeg har brug for et hurtigt svar på dette spørgsmål, helst inden lørdag. Nu går jeg i 1.G, STX. Mine karakterer ligger på standarden, middel. Men jeg har overhovedet ikke kunne følge med i matematik i år og har fået 00 x2(skriftlig og mundtlig) for års karakterer i det o... -
Andengradsligninger
ForumindlægHej alle. Jeg har lige nogle spørgsmål: 1. Er kvadratfuldstænddiggørelse og faktorisering det samme i forhold til bevis for andengradsligningen? 2. Har andengradsligningen et bevis, der ikke fører frem til andengradsligningen løsningsformel, men altså bare er et bevis alene? 3. Hvorfor ... -
3,4 og 5 gradspolynomier
ForumindlægOkay, så jeg skal op i mundtlig matematik på fredag (21/6) (juhu eller noget) og i den forbindelse er der et spørgsmål om polynomier som jeg har lidt problemer med. I spørgsmålet bliver jeg bedt om at "komme ind på andre typer af polynomier" og her tænker jeg der er ment 3,4 og 5 gra... -
Dansk analyse Karen Blixen- Ringen
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig dansk eksamen på Torsdag og har valgt novellen "Ringen"- Karen Blixen. Jeg har nogle vil hører om der var nogle der ville gøre mig en KÆMPE tjeneste og hjælpe mig med følgene spørgsmål: ... -
Hjælp: Mat B til A bogen ((billeder) vektorfunktioner)
ForumindlægHejsa jeg skal til mundtlig mat A eksamen på tirsdag, et af spg er om vektorfunktioner som ikke var i vores skriftlige pensum. Forstår det slet ik, så håber der er en der har bogen Mat B til A der vil tage nogle billeder af følgende sider og sende dem ... -
Kina efter revolutionen
ForumindlægHej, Sidder her og skal forberede mig til mundtlig eksamen i morgen. Jeg har trukket "Kina efter revolutionen" og allerede her går det lidt galt. Skal have skrevet en problemfornulering. Mine tekster handler om kulturrevolutionen, rødgardisterne og et uddrag fra en roman (folkets... -
Højere snit
ForumindlægHej. Jeg har en drøm om at komme ind på medicin men ligger dog kun med et snit på omkring 10. Jeg hørte fra en veninde at man kunne lade være med at tage til den sidste eksamen på gymnasiet, så eksamensbeviset ikke var lukket. Derefter kunne man året efter tage de fag man føler man kan gøre... -
Udmeldt
ForumindlægJeg har et fag, hvor jeg kun har afleveret 1 modul, hvoraf da er 8 moduler. Jeg har faktisk lavet 5 snart 6 moduler, (eksamen er i næste måned) men jeg har ikke fået afleveret dem grundet min computer var i stykke tid, samt andre personlige problemer, så jeg fik lavet dem på papir, og fik indskr... -
Solens højde - hurtig hjælp
ForumindlægHej, er der en der hurtigt kan hjælpe med denne.. Skal bruge den til min mundtlige eksamen i morgen. Nogen elever har fået til opgave at måle solens højde over horisonten, dvs den vinkel sigtelinjen danner med vandret. For ikke at komme til at sigte direkte mod solen, vælger de at måle længden ...
