Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18761 til 18780 af 23609
-
v^2-loven samt Stokes lov
ForumindlægVi har lavet et eksperiment på en luftpudebane hvor svingningen blev dæmpet først af luftmodstand og derefter af vandmodstand (2 forskellige forsøg) samt en simulering over samme forsøg. I rapporten bliver vi derefter bl.a. spurgt om følgende: I begge tilfælde skal I undersøge, hvilken af de to ... -
Pythagoras - Bevis - Hjælp
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en matematik rapport angående pythagoras læresætning. Jeg er lige blevet sat ind i det, eftersom jeg har haft lovligt fravær i en længere periode. Jeg har lidt svært ved at forstå det. Jeg ved godt hvordan man kommer frem til en ukendt sidelængde ved hjælp af formlen. ... -
Ascorbinsyreindhold i grapejuice og frugtsaft
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med min sidste kemi-rapport for i år. Den omhandler ascorbinsyreindholdet i Grapejuice og saften fra en grape. Bl.a. skal jeg svare på om ascorbinsyreindholdet (c-vitamin) falder hvis kartonen står åben i længere tid? Mit gæt er selvfølgelig, ja det gør den. Men kan ... -
Stååluld
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med følgende opgaver: 1) Find ud af, hvad urenhederne i ståluld kan bestå af. hvad er det for et stof, der ikke bliver opløst, efter at stålulden havde reageret med syren? 2) Kaliumpermanganatopløsningen laves ved at opløse en afvejet mængde KMnO4 (s) i vand.... -
HJÆLP til genotype og fænotype
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om "Klorofylmutanter i byg". Jeg skal lave et par skemaer, hvor jeg skal: 1. Opskriv forældregenotyperne til de udleverede frø. 2. Opskriv krydsningsskemaer, der viser de teoretisk forventede genotypiske udspaltninger i forsøgsmaterialet. Jeg ved... -
HJÆLP til gentype og fænotype
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om "Klorofylmutanter i byg". Jeg skal lave et par skemaer, hvor jeg skal: 1. Opskriv forældregenotyperne til de udleverede frø. 2. Opskriv krydsningsskemaer, der viser de teoretisk forventede genotypiske udspaltninger i forsøgsmaterialet. Jeg ved a... -
beregning af måleusikkerhed
ForumindlægHejsa Jeg er ved at lave en rapport, og skal regne med måleusikkerheder. Jeg har følgende formel: G=(0,049m+-0,003m)^2/(8*1,4981kg+-0,001kg) * (0,103m+-0,005m)/(7,74m+-0,05m) * (1,146*10^-6 m/s^2 +- 8,5*10^-8 m/s^2) Jeg kan selvfølgelig godt udregne resultatet på lommeregneren - men hvordan r... -
alkohol
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om identifikation af en ukendt alkohol. under databehandling er der angivet 2 spørgsmål som jeg ikke helt kan finde nogle svar på, vil lige høre om der er nogen her inde som kunne hjælpe mig med det. 1.Hvorfor har aldehyder lavere kogepunkt end de tilsvarende alko... -
Metallers varmefylde
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en rapport i fysik.Forsøget går ud på bestemmelse af et metals varmefylde. Vi tog et kobberlod og puttede den ned i en elkedel, hvor vi opvarmede vandet til 100 grader. Derefter sænkede vi det opvarmede kobberlod ned i et andet bægerglas, hvor vi afmålte temper... -
Sociologisk analyse af filmen Pleasantville med teoretikere som: Thomas Ziehe, Goffmann, Honneth og Giddens.
ForumindlægVar der evt. nogen der kunne hjælpe mig med at kunne lave en god sociologisk analyse rapport, omkring denne film? Der skal være faglige begreber (som giver mening) og de kendte teoretikere Ziehe, Goffmann, Honneth og Giddens. Jeg har indført en smule i forhold til Giddens teori, men jeg har lidt ... -
Vurdering, bedønnelse!
ForumindlægDa jeg i dag fik et ni tal for min 7 siders rapport vedr. emnet forosyntese, med tilhørende spørsmål, kunne jeg ikke rigtig forstå det. Jeg har ALDRIG fået under 11 i biologi, så er lidt forvirret! :( Ville derfor høre om en biologi lærer eller evt en begavet person med fagligt viden inden for fa... -
gennemsnitlige volumen
ForumindlægSidder med en rapport i kemi, og sad fast med denne opgave. Har kigget min kemibog igennem, men forstår det simpelthen ikke. Beregn ud fra det gennemsnitlige volumen af 0,100 M NaOH den tilsatte stofmængde NaOH. Vil nogle bare fortælle mig hvad jeg skal gøre? Jeg ved at jeg... -
Betaling for hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i naturfagspakken på HF og har brug for hjælp. Det drejer sig om alle tre fag, (bio, kemi, og geo) men særligt i kemi har jeg brug for hjælp til den matematiske del. Jeg har desuden brug for hjælp til at gennemskue de øvelser og rapporter der indgår i vores pensu... -
Diagonaler og Areal
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik rapport i emnet historisk matematik og er stødt på problemer med dette spørgsmål: Vis at diagonalerne har længderne 432m og 576 m, når kantlængden er 360m Vis at arealet kan beregnes ved hjælp af formlen A= 1/2 d_1 d_2, hvor d_1 ... -
c-niveau formel
ForumindlægHey jeg skal lave en rapport om forsæbning har kogt en opløsning i 20 min. denne indeholder 2,016 g spiseolie,25 mL KOH opløsning (KOH opløst i ethanol) der bliver titreret med HCl efter tilsætning af indikatoren phenolpthalein resultat masse af fedtstof : 2,016 g V fa 0,500 M HCl : ... -
Hypotesetest - Binomialtest?
ForumindlægLige på falderebet skal jeg færdiggøre en rapport med dette spørgsmål. Men min allerede eksamenstrætte hjerne er stået helt af. Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring på, hvordan jeg løser opgaven? Spørgsmålet lyder således: "Mindst 55% af Danmarks befolkning er tihængere af... -
Vandets hårdhed.
ForumindlægHej people. Jeg skal op til kemi eksamen i år, men desværre mangler jeg en rapport om "vandets hårdhed" jeg har desværre været syg den dag vi havde øvelsen i skolen, så nu står jeg og mangler nogle resultater. Nogen der kan redegør for øvelsen. og eventuelt have nogle resultater. + Re... -
Stående bølger på en streng, omskrive formel?
ForumindlægHej, Jeg har nogle problemer med og omskrive en formel i forbindelse med at jeg skal lave en rapport med stående bølger på en streng. Kan I give mig en pædagogisk forklaring på hvordan man omskriver v = √(F/μ) så du får formlen for en ret linje – hvor v = a*√F. μ = ... -
Forslag Til Produkt
ForumindlægHeej Alle Sammen .. Jeg håber I vil hjælpe mig med dette lille problem. Min klasse skal her i uge 9 have projektopgave med overemnet ”Med et blev verden anderledes”, og min gruppe har valgt at arbejde med Kræft. Vi har en rigtig god problemformulering og vi har masserer af materiale til selve r... -
Løgceller og DNA
ForumindlægSkal aflevere biologi rapport i morgen .. Jeg er stort set færdig, jeg mangler bare to spørgsmål .. 1. Hvor i løgcellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA og, hvilke funktioner har DNA i disse celler? 2. Hvad kan man bruge DNA til? Giv eksempler på nogle sammenhænge (Forsøg/undersøgelser...
