Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18761 til 18780 af 32350
-
Retvinkelt trekant
ForumindlægHar en lille hjernevrider for mig retvinkelt trekant a er kendt 6,24 vinkel ab 25 vinkel ac 90 kan man vha af ren matematik regne længden ud på b og c? -
Differentialkvotienten for funktioner.
ForumindlægHej .. Jeg er gået lidt i stå med en matematik opgave.. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. 1) Find differentialkvotienten (f^' (x)) for følgende funktioner: f(x)=2x^2+2x -
lgningen 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)
Forumindlæghej har haft en test i matematik og vi har fået tre forskellige svar, hvad får i det til ? 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2) -
sammenhæng
Forumindlægjeg sidder med en matematik afl til på mandag og jeg er blevet spurgt i denne opgave om hvordan er sammenhængen mellem den foder mængde der gives en let arbejdende hest og den forder mængde til en hård arbejdende hest, men ved ikke hvad jeg skal nu ?? -
bedst muligt areal
Forumindlæghej. står med den her opgave i matematik hvor man skla finde ud af hvordan et banner skla være i længde i et center. der er tale om et banner på 18 meter. men nu kommer det sværer for banneret ene side er lukket så man har reelt kun 3 sider. hvad gør?? formel o.s.v?? mvh christoffer -
Differentialregning
ForumindlægHej, forstå ikke helt en opgave som jeg skal lave i matematik som omhandler differentialregning. Opgaven lyder sådan: "Bestem ved hjælp af f '(x) monotoniforholdende for funktionen f. " Håber der er en, som kan forklare mig hvordan man gør :)?? -
Monotoniforhold
ForumindlægJeg har lidt af et problem da jeg laver min matematik aflevering.. og jeg forstår ikk monotoniforhold... Jeg har fået en graf, kender ikk forskrift eller noget og jeg skal beskrive monotoniforholdet for f og angive størsteværdien... -
Formel
ForumindlægI en opg. skal jeg opstille en formel der viser sammenhængen mellem antallet af forbandter og murens længde. Jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre? - Nogen, der kan forklare mig det? Helst på en overskueligt måde, da jeg ikke lige frem er den bedste til matematik. :) Hilsen. -
Probemformulering til James Cook
ForumindlægHej :) Jeg ville være lykkelig, hvis jeg kunne få lidt hjælp, eller gode idéer til en problemformulering omhandlende James Cook og hans navigation. Jeg skriver i matematik og historie. Hvis der er en, som skriver om det samme, ville jeg synes det er skønt, hvis man kunne snakke sammen om opgaven. -
Færdighedsregning - Eksame - Facitliste 2015
ForumindlægHey.! Som i nok ved, skulle alle 9'klasser, op til eksamen i dag (Færdighedsregning, Matematik) Nogen som har facitlisten? Vil rigtig gerne se den, vil bare gerne se hvad jeg kommer til at få som karakter, da jeg ikke kan vente. -
hjælp
ForumindlægJeg er en dør til matematik og det som plager mig mest er at dividere de lette som fx 27:3 dem kan jeg godt men det er mer det som 2784:37=?? Jeg fatter ignenting har virkelig brug for hjælp -
Genetik
ForumindlægEn eksempel til 2. gens nedarvning, kan det ikke være eksempel den ekperiment Mendel selv lave den med gul,rund ært og grøn,rynket ært? + hvordan skulle man foklare det matematiks ? plsss someone help me :D -
10.kl prøven fra 2011
ForumindlægHej Er der nogen ved hvilken opgaver, men fik i 10.klasse prøven fra 2011. Jeg har meget bruge for dem. Matematik prøven fra 2011 Dansk prøven fra 2011 Tysk prøven fra 2011 Engelsk prøven fra 2011 Tak forhånd. -
Potensfunktion
ForumindlægHeej ! Jeg er total matematik spasser , så har virkelig brug for hjælp ! :S y = 5 · x −0,3 Hvad er x når y = 0, 5 ? Jeg vil helst gerne se udregningen , så jeg også lærer noget :D - På forhånd tak ! :) -
Procent
ForumindlægHej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd! -
Substitution af integraler
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig! -
At indsætte boks med definition
ForumindlægHej Alle.Jeg skriver SSO i matematik, og vil gerne lave den velkendte grå/røde boks til mine definitioner eller sætninger og jeg vil også gerne kunne tegne eksempelvis en linje til monotoniforhold.Kender i programmer, der kan den slags? -
Hurtig hjælp..
ForumindlægHvad betyder "1900-t"..?Her ses sammenhængen:"Euklids hovedværk Elementer i 13 bøger var indtil 1900-t. grundlag for ethvert studium af matematik som systematisk deduktivt system."- Betyder det 1900-tallet.? -
Gruppeteori?
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min indledning til min SSO i matematik...Skal skrive om algebraiske strukturer, og komme ind på grupper, og homomorfi/isomorfi.Nu er jeg så blevet lidt i tvivl:Er homomorfi/isomorfi en del af gruppeteori?? -
Normalfordeling-Spredning? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en matematik aflevering, og jeg er kommet i det problem at jeg ikke helt kan huske hvordan man aflæser på et normalfordelingspapir, hvordan man finder spredningen? Det haster virkelig det her, da afleveringen er til imorgen, uheldigvis.! Tak på forhånd Hilsen Maggie.
