Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18781 til 18800 af 153957
-
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ... -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
Bio/kemi (N og O)
ForumindlægMærkeligt spørgsmål: Vores atmosfære består af virkelig meget nitrogen. Hvorfor bruger vi så ikke nitrogen til respiration i stedet for oxygen? -
Naturvidenskabeligt grundforløb, Almen sprogforståelse og studieforberedelse
ForumindlægJeg begynder på gym til sommer, og vil gerne vide hvad Naturvidenskabeligt grundforløb, Almen sprogforståelse og almen studieforberedelse handler om, og hvad der er sjovest... -
Kromosomer
Forumindlæghttp://www.forskning.no/Bilder/1045051689.21/1045051689.21_content.jpgNår man ser kromosomer på denne måde, men ved at selve DNA-molekylet kaldes Kromosom, Altså det pakkede og oprullede DNA (Dobbelthelix) -Kan nogen forklare mig hvorfor kromosomer tegnes som det gør, fx i eksemplet foroven?Gener... -
katalase
ForumindlægHej Jeg har lavet flg forsøg: I det ene reagensglas havde jeg brintoverilte og vand i det andet havde jeg brintoverilte og blynitratopløsning Jeg tilsatte et lille stykke lever i hvert glas. Jeg skal nu beskrive mine observationer. Det jeg så var en lille skumsøjle. Men jeg kan ikke ... -
Tilføjede opgaver
ForumindlægHej!Jeg har flere gange fordøgt at tilføje opgaver, men aldrig med held. Jeg ved ikke hvad der går galt, der bliver bare ved med at stå at jeg ikke har tilføjede opgaver. Jeg tror det er fordi, at de ikke bliver godkendt, men jeg forstår ikke, hvorfor de ikke bliver godkendt! Hvad kan være årsag ... -
BLODTRYK
Forumindlæghej. jeg vil bare gerne lige høre om I ved hvorfor det er uheldigt, hvis blodtrykket falder for meget?Mit andet spørgsmål lyder således: hvordan kan modstanden i den perifere del af kredsløbet stige, og hvilken regukeringsmekanisme styrer stigning?På forhånd tak. -
Nitrat-forurening?
ForumindlægHey..Jeg tænkte på følgende spørgesmål, som jeg ikke kunne finde et svar til:Hvordan kan man begrænse nitratforureningen i grundvandet? Hvad skal der til.Håber at i kommer med et belysende svar. -
Tjek din censor ud?
ForumindlægForstår ikke systemet!Nogen der kan hjælpe? -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
LSD
ForumindlægEr LSD en Agonist eller en Antagonist? -
Oplæg
ForumindlægHejsa!!! Jeg har lige brug for en smule hjælp. Jeg har en eksamen hvor jeg har den terminale patient i fokus. (ingen bestemt diagnose) Jeg vil snakker kort om dødsprocessen med et forkus på centralnervesystemet, idet det er et af de steder man har nogle symptomer på, at døden er nær. Herefter vil... -
Øget restosteron indhold -> mindre LH men hvad med FSH?
ForumindlægHey! Jeg tænkte på, om LH stimulerer sædproduktionen ligesom FSH? Fordi FSH er nødvendig for at opretholde en normal sædproduktion, idet fsh bl.a. får Sertolicellerne til at danne receptorer for testosteron. Spiller LH nogen rolle for mænds hormoer? Vi ved at testosteronhar en negativ feedback... -
Søer
ForumindlægHvordan påvirker årstiderne søen? -
Metode Agent Orange
ForumindlægHej alle. Jeg har AT lige nu og jeg er ved at skrive om metode afsnittet for kemi, og jeg har om Agent Orange jeg skal beskrive syntesen af Agent Orange Men kan ikke helt finde ud af hvilken metode jeg bruger her, eller om jeg overhovedet bruger en. Jeg har ikke nogle forsøg at gå ... -
Organisk/uorganisk
ForumindlægHvad er forskellen mellem organiske og uorganiske stoffer? På forhånd tak -
elektroforese af pcr produkt
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen imorgen og skal forklare om elektroforese af pcr-produkt. Mit produkt er cystisk fibrose. jeg forstår ikke helt hvorfor der på en udl figur er markeret 122 for en syg person, 125 for en rask. hvad står mon 122 og 125 for???? tak for hvis der er en... -
Kemi, biokemi og farmaci
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse skal jeg vælge. Jeg har ansøgt på KU, men har ikke endnu valgt hvad skal jeg skrive som Prioritet 1. Mit karaktergennemsnit er 8,6. Hvor synes I chansen for at blive optaget er større end de andre? I fremtiden vil jeg gerne komme ind på medicinalindustrie...
