Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18781 til 18800 af 117955
-
Dumpet..
ForumindlægEr det egentlig muligt at tage en eksame om hvis man har dumpet? Hvis det altså betyder at man ikke kan komme videre i anden år pga. det? -
tak mathon (ikke en problem)
Forumindlægjeg fik 10 i mundtlig eksamen pga. dine svar i mine spørgsmål! tusind tak:D (vidste ikke hvordan ellers jeg skal sige tak) -
Hjælp til spørgsmål omkring energifordeling
Forumindlæghåber virkelig nogle søde mennesker kan hjælpe mig, for jeg kan simpelthen ikke komme videre. jeg skal lave nogle opgaver i biologi på c niveau. Har lavet de første 4 men kan simpelthen ikke finde ud af opgave 5 den lyder sådan her. 5. En pige på 170 cm og 55 kilo lider af tendenser til ner... -
Matematik aflevering 2
ForumindlægJeg har fået en opgave der lyder: Bestem vinklerne i ΔABC , når vinkelspidserne har koordinaterne: A(7, −3) , B(−2,4) og C(10,13) . Håber I gider at hjælpe og på forhånd tak. -
studieretningsprojekt
Forumindlæghej alle sammen jeg vil høre om i kan hjælpe mig med noget inspiration. jeg skal snart skrive et studieretningsporket i skolen (i december) og jeg vil gerne så småt i gang med at finde materialer. i opgaven skal der indgå matematik A og derudover et andet fag. jeg vil liste de andre fag op ti... -
Kan man trække et nummer som allerede er blevet trukket?
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål mht matematik eksamen. Der er nogle fra klassen som har været oppe til matematik eksamen idag, og jeg skal til eksamen imorgen. Mit spørgsmål er nu; kan jeg trække et nummer imorgen, som allerede er blevet trukket? Håber i vil hjælpe .. På forhånd tak :) -
Dumper jeg studentereksamen?
ForumindlægHej forum! Jeg står og skal op til studentereksamen til sommer, og har et spørgsmål der nager mig i den grad. Mit snit for mine eksamen ligger på 1.7, og det ser altså ud til, at jeg dumper til sommer hvis jeg ikke får snittet hævet! Mine årskarakter (2.standpunkt) derimod, ligger på 4.5 - så ... -
Løs uden hjælpemidler ligningerne!
ForumindlægHej, vil sætte stor pris på hvis der er nogen der kan regne disse ligninger ud, med udregning. på forhånd tak Løs uden hjælpemidler ligningerne: a) x^2 + 5x + 4 > 0 b) 3x^2 – 2x – 1 > - 0 -
Valg af emne - HJÆLP!
ForumindlægJeg er virkelig på bar bund mht. valg af emne til AT under emnet rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi eller kemi med enten dansk, historie eller engelsk? Er der nogle der har nogle gode forslag? Evt. noget i forbindelse med alkohol og stoff... -
hjælp! - SRP
ForumindlægHej alle sammen! :) Nu er jeg kommet i den situation, at vi skal have valgt emne til vores SRP snart, og jeg er helt på bar bund! Jeg skal skrive i biologi og dansk, og jeg ved kun, at menneske kroppen- og psyken har fanget min interesse meget. Er der nogen her, der har nogle gode emner, der har... -
grafer ud fra data
ForumindlægJeg har om emnet fosterdiagnostik i fagene biologi og religion. Altså naturvidenskabelig og humanistisk fag. Men men jeg har lavet 2 grafer, der beskriver udviklingen af fosterdaignostik siden 1970'erne, og nu er jeg i tvivl om, hvilken metode det egentlig er, er den ikke samfundsvidenskabel... -
Hjælp med problemstilling og arbejdsspørgsmål
ForumindlægOkay, vi skal lave en skriftlig projekt, men jeg kan overhovet ikke skrive en problemstilling. Alle dem jeg laver lyder som en arbejdsspøregsmål. Jeg håber at i kan hjælpe mig med at lave en problemstilling og nogle arbejdsspørgsmål, fordi jeg overhovet ikke kan. Info: Vi har om alkohol.... -
hjæææælp det haster!!!
ForumindlægHej skønne mennesker Jeg skal til at lave projekt i NF, naturvidenskabeligfaggruppe, det handler om Energi og Miljø Og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål til denne her problemformulering: Hvordan kan drivhuseffekten bidrage til klimaforandringer, og kan anvendelsen af bioethanol bidrage til... -
Idræteksamen
ForumindlægHej...Jeg står og skal til idræt B-niveau eksamen på onsdag i næste uge. Det er først den praktiske del og derefter teorien. Jeg vil blot høre om nogen har været oppe til idræt og hvordan stemningen sådan er? Går censor rundt og snakker med en til den praktiske? Kikker meget på hvordan man udføre... -
Viderearbejde AT og forbedring :D
ForumindlægJeg har netop nu afleverede min AT-synopsis (psykolgi B og religion C) til eksamen. Jeg er begyndt at overveje hvorledes jeg evt. kan viderearbejde og forbedre min AT-opgave. Mine problemformulering er følgende: Problemformulering: Hvordan træffes et etisk og afgørende valg i livet, som abort, ... -
Vektorer og integral
ForumindlægHej allesammen! Jeg er gået i stå i opgave 12 og 13, kan i give nogle hints. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110726_1frs111-MATnA-18052011_UVM_web.ashx Mange venlige hislner -
Toppunkt og logistisk vækst
Forumindlæghvorfor er det egentlig at man får logitisk vækst, kan tegne f' mærke på y-aksen, og f på x-aksen derved få en parabel og derved kan få toppunkt som kan bruges til at beregne maks. vækst.. hvorfor kommer parablem.. -
Studierapport
ForumindlægHej Alle! Jeg står i en lidt kritisk situation.. Jeg ved ikke hvordan man skriver en studierapport?? Vores lærere har ikke fortalt os hvordan man skriver en studierapport, så er der nogen som kan fortælle mig hvordan?? Mange tak på forhånd -
Dispension (førsteårsprøven på uni)
ForumindlægJeg står og skal op til mundtlig eksamen på uni og har måtte indse, at jeg ikke bliver i stand til at gå op. Det bunder i et psykisk problem, jeg altid har haft med mundtlige eksamener. Selv når jeg har en lang læseferie, går jeg nær ned med stres, fordi jeg presser mig selv for hårdt - Jeg ... -
Studentereksamener
ForumindlægHej - jeg har et spørgsmål omkring de skriftlige studentereksamener der bliver afholdt hvert år. De fleste har tidligere oplevet at få prøver i løbet af året hvor læreren siger "Det er Engelsk A eksamen fra 2010, det her kan i forvente at komme op i." Kunne det tænkes at der har ...
