Almen studieforberedelse (AT)

Viderearbejde AT og forbedring :D

07. april 2016 af 6756 - Niveau: B-niveau

Jeg har netop nu afleverede min AT-synopsis (psykolgi B og religion C) til eksamen. Jeg er begyndt at overveje hvorledes jeg evt. kan viderearbejde og forbedre min AT-opgave.

Mine problemformulering er følgende: 
Problemformulering:
Hvordan træffes et etisk og afgørende valg i livet, som abort, samt hvilke etiske dilemmaer knytter sig til abortgrænsen i DK?  

Problemstillinger: 
- Hvad er etik? 
- Hvordan træffes et etisk valg, som ved abort? (case analyse af en beretning/fortælling) 
- Hvilke etiske dilemmaer er der ved den nuværende abortgrænse i DK (etikanalyse af artikel) 
- Hvilke dilemmaer kan fosterdiagnostik medfører? 

Håber i vil komme med noget feedback og forslag til viderearbejde og forbedring :D 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. april 2016 af navneterperry (Slettet)

Altså man SKAL jo ikke arbejde videre med sin synopsis, hvis det man har lavet er godt eller hvis der ikke er sket noget nyt på området. 
Men når det er sagt, så er det en god idé at medbringe noget ekstra på dagen. Her vil jeg foreslå dig at medbringe bilag (hvis altså det er nødvendigt). Fx så havde jeg til min eksamen sidste år hhv. en model over min kommunikationssitation til mit emne og en side, hvor jeg havde overstreget de citater jeg læste op af min novelle til selve eksamenen. Dette gjorde jeg udelukkende for at vise overskud og for at visualisere for censor og eksaminator. 

Herudover så er det naturligvis vigtigt at man snakker metoder løbende, når man besvarer sine problemstillinger. 


Svar #2
16. april 2016 af 6756

Jeg tænkte blot, om nogle havde forslag til hvad jeg kunne medbringe som noget ekstra på dagen.  Fx. om nogle havde en interessant vinkel af sagen, eller havde kendskab til noget nyt.. :D 

Men tak for det Petry :D 


Skriv et svar til: Viderearbejde AT og forbedring :D

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.