Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18781 til 18800 af 41162
-
flere ældre der er fattige
ForumindlægJeg så på en statistik for et par mdr. siden, og der så jeg at der faktisk er flere fattige ældre mennesker over de 60 stykker, mens de unge ikke er nær så "fattige". Kan det ikke have noget at gøre med, at de jo omkring den alder jo er pensioneret og derfor ikke "er i stand" ... -
IBB
Forumindlæghej allesammen jeg skal måske starte på IBB efter sommerferien, som gør mig virkelig nervøs fordi at jeg ikke ved hvad jeg går en til. Jeg valgte det på grund af at undervisningen foregår på engelsk, men elles ved jeg ikke så meget om det. Jeg håber at der er nogle her,der går på IBB og so... -
Mekanik før og efter
ForumindlægJeg har om Atwoods faldmaskine, og jeg skal vise at hvis der er en energibevarelse skal der gælde at E mekanik før = E mekanik efter. og det skal jeg ved at bestemme faldhøjden og sluthastigheden først. hvilke formler skal jeg bruge til at bestemme disse. tak på forhånd . -
Rigtigt - rettelse?
ForumindlægNogen der vil se om det er rigtigt? 1. Politiet observerede en større [menneske] mængde i går. 2. Det var en værre historie (affair). 3. En ældre herre købte 20 roser. 4. Borgmesteren (mayor) holdt en længere tale. 5. Det var mindre godt. 6. Der er konkurrence (rivalry) mellem mindre og større ... -
Nyttevirkning
Forumindlægη=Eudnyttet/Etilført Jeg skal til et oplæg i morgen fortælle lidt om dette emne og tænkte på om der mon var nogen der kunne hjælpe mig med hvad jeg kan relatere denne viden med til samfundet og beslægtede emner inden for fysikken? -
Account/summary
ForumindlægHej folkens Jeg har prøvet at finde ud af hvad forskellen er mellem en summary og en account men jeg har ikke fundet noget der har givet mening for mig. Min lærer skrev at en account går ud på at man skal forklare noget i grundtræk og har samme niveau som summary men er det ikke bare det ... -
Tidslinje.
ForumindlægHvad indholder en god tidslinje? håber i kan hjælpe mig. -
Lola rennt - sætning
ForumindlægHej! Skriver i skrivende stund en stil om filmen "Lola rennt." Er næsten færdig, men der er én sætning, som driller mig. Har prøvet at omskrive den til noget lettere, men det blev bare ikk en lettere sætning: Jeg har valgt, at jeg gerne vil skrive om temaet fra bettinas gruppe. Ich h... -
Metrik
ForumindlægHej Jeg sidder med en sang og skal bestemme rytmen altså metrikken. Det er skiften mellem trykstærk og tryksvag.. Men jeg har et problem jeg kan ikke finde ud af om dette er korrekt. Eksempel: Tryksvag: u Trykstærk: - Jeg render mig en maraton om dagen.... u - u u - - u u - - u v... -
Hvordan forbereder jeg mig effektivt på skriftlige terminsprøver?
ForumindlægJeg vil helt vildt gerne øve mig på nogle af de ting jeg ikke er så dygtige til endnu, så derfor vil jeg gerne høre om hvordan i forbereder jeg til en skriftlig terminsprøve -
Uenige censorer
ForumindlægHvad gør censorerne hvis de er meget uenige i en bedømmelse af fx en skr. danskeksamen? Fx hvis den ene vil give stilen 02, mens den anden vil give den 10? -
De konservatives placering i Minervamodellen
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skriver opgave, og er lidt splitet. Jeg skal vælge hvilket segment borgere, som stemmer Det Konservative Folkeparti, befinder sig i og derefter analysere. I det blå segment har man lang uddanelse, høj indkomst og går op i prestige, som lyder rigtigt, selvfølgelig... -
Cuba-krisen. Den Kolde Krig
ForumindlægHej Er der nogen der vil forklare mig hvad Cuba-krisen gik ud på? Hvordan startede krigen og hvordan sluttede den? Hvem vandt denne krig? - USA eller Sovjetunionen? Jeg ved godt at det var en stedfortræderkrig, men alligevel støttede de to supermagter hver sin part i denne krig. Hvilke parter... -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun... -
HHX - Hjælp til valg af studieretning?
ForumindlægHej, Jeg går i 9. og jeg skal på hhx næste år. Jeg er ikke sikker på, hvilken linje der er den rette for mig. Jeg vil kunne i fremtiden godt tænke mig et job som revisor, advokat, gøre med økonomi i en stor virksomhed eller noget lign. Jeg interesserer mig selvfølgelig for handel, matematik. M... -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko... -
7½ linjers grammatik
ForumindlægIm Juli ist eine Liebesgeschichte zwischen zwei Menschen mit den Namen Daniel und Juli. Alles beginnt von Daniel Sitzungen im Juli auf einem Markt in Deutschland. Hier kauft er einen Ring als Symbol der Liebe zwischen 2 Personen, haben das Symbol. Dann treffen sie zufällig und nehmen Sie auf eine... -
får jeg svaret på spørgsmålet?
ForumindlægA. Gør rede for acetylcholins virkning i synapser. Acethylcholin er et transmitterstof, som sætter sig på receptorerne på den modtagende nervecelle, det gør, at der kommer et aktionspotentiale. Dette medfører en åbning af Na+-kanalerne så der strømmer Na+ ind i cellen. I takt med at cellen indeh... -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Muhammed tegningerne
ForumindlægHejsa.. jeg er igang med et projekt omkring Muhammed-tegningerne, og jeg skal lave en fremlægning med et produkt om cirka. 1 uge.. så jeg kunne godt tænke mig og høre jeres ide om et produkt, jeg er helt loost :S P.S: Power Point har jeg droppet.
