Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18781 til 18800 af 42938
-
HJÆLP Medier og Politik
Forumindlæghej alle jeg har 24 timers forberedelse til mundtlig samfundsfags eksamen, og jeg har lavet en problem formulering som jeg tænkte på om i kunne tjekke igennem evt komme med nogle ideer til andre problem stillinger og selvfølgelig også til det overordnede spørgsmål . det ville være dejligt! som ... -
Carbonatomer fra økosystem til celle
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at læse til eksamen i mundtlig biologi A. Jeg skal holde et oplæg om nogle af de processer, carbonatomer, der er involveret i fra økosystem til celle. Jeg skal i den forbindelse også redegøre for de processer, der er involveret i optagelse af kuldioxid i planter ved foto... -
Hjælp til navngivning og bruttoreaktioner
ForumindlægHej jer er igang med at forberede mig til mundtlig kemi eksamen. Til det har vi fået oplyst 20 dispositioner med spørgsmål, og jeg mangler lige en smule hjælp til nogle af dem. Spørgsmål 1 lyder således: Udvælg mindst en af reaktionerne fra forsøget og vis afstemningen. Navngiv stofferne i det ... -
3x delspørgsmål
ForumindlægHej Er i gang med at læse op til mundlig matematik eksamen, men er i tvivl om disse spørgsmål. Spørgsmål 1: Omsætningsfunktionen kan være givet ved R(x) = -x^2 + 16x og omkostningsfunktionen er givet ved K(x) = 2x + 30. Løs ligningen R(x) = K(x) og forklar, hvad løsningen beskriver, Spørgs... -
Matematik opg.
ForumindlægHej Jeg har nogle matematik opg. jeg gerne vil løse inden min mundtlig eksamen imorgen... Men kan ikke rigtig finde ud af dem... Håber i kan hjælpe! :) Omkredsen af jorden er 40000 km . ® Hvad er radius? Omkredsen af et Plastikkrus er 25 cm, højden er 7 cm. ® Hvad er rumfanget? Et... -
Macbeth til STX A-niveau
ForumindlægHej! Jeg skal en af de nærmeste dage op til engelsk mundtlig A-niveau. Jeg føler med tryg ved alle opgivne emner og jeg plejer også at gøre det godt både i engelsk og til eksamen generelt, men jeg er nervøs ved et enkelt emne: William Shakespeare Hvis jeg skulle trække Shakespeare gælder det bar... -
south africa and apartheid
ForumindlægHej jeg skal op i til den mundlige engelsk eksam på onsdag, jeg har nogle spørgmål som jeg gerne vil have besvaret omkring apartheid: 1) what is a township? 2) what does the colors of the flag mean? 3) what did Nelson Mandela fight for? 4) South Africa today - what are the challenges today? 5) N... -
Bevis integralregning
ForumindlægMATEMATIK A MUNDTLIG EKSAMEN SPG 1: Hvad er forskellen på disse b) delspørgsmål jeg vil kunne trække? Emne: Integralregning Indfør centrale begreber og forklar om udvalgte dele af emnet. Undervejs skal du: a) Forklare om stamfunktion, ubestemt og bestemt integral. b) Bevise integrals tningens fun... -
Informationsteknologi D - Underemne hjælp!
ForumindlægHej Allesammen Jeg er netop i denne uge igang med eksamen i informationsteknologi på min uddannelse til webintegrator. Der skal skrives en rapport som så senere skal forsvares ved en mundtlig præsentation. Jeg har taget hovedemnet "Digitaliseringen af samfundet" med underemnet "... -
Novelle om Uddannelse og fremtid søges til eksamensforberedelse
ForumindlægHej, jeg er en 16 årig knægt, der skal op til mundligt dansk eksamen. Jeg har trukket et emne der handler hedder Uddannelse/fremtid. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om nogle af jer kender en novelle, avisartikel eller noget andet der handler om uddannelse og fremtid. Det kan ikke være disse te... -
Kim Fupz Aakeson forfatterskab.
Forumindlæghej alle jeg har trukket til mundlig eksamen. kfa= kim fupz aakeson mit sprøgsmål lyder sådan: du har trukket fordybelsesområdet kfa. det betyder at du selv skal finde en tekst som du vil arbejde med. du kan altså frit vælge mellem genre du vil arbejde med. du kan vælge både novel... -
Columbine High School massacre
ForumindlægHej folkens :-) Jeg skal aflevere min engelsk synopsis til den mundtlige engelsk eksamen. Jeg har valgt at skrive om "Columbine High School massacre " som i nok alle sammen har hørt om. Jeg har et lille problem jeg er gået lidt i stå med at finde på noget, indtil videre har jeg. Why ... -
afstemning af redoxreaktion
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og forbereder mig til mundtlig kemi eksamen og håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Jeg skal forklare om afstemning af redoxreaktioner med udgangspunkt i et eksperiment vi har lavet. På min øvelses vejledning er reaktionsskemaet allerede afstemt men jeg vil gerne vise hv... -
Forladt, dog ej af venner i nøden - Hjælp søges!
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder i det problem at jeg skal til eksamen i morgen i mundligt dansk. Jeg har om kunstmalerier og har valgt billede "Forladt, dog ej af venner i nøden" af Frants Henningsen. Jeg har allerede givet en okay analyse osv. Jeg søger virkelig hjælp til titlen, hvad bety... -
Metoder i historie?
ForumindlægHej derude! Har forsøgt at søge på det, men blev ikke meget klogere af det... I forbindelse med min mundtlige AT-eksamen (imorgen...) sidder jeg og lægger den sidste hånd på mit talepapir. Jeg har et punkt, hvori jeg gerne vil inddrage andre metoder end den/dem jeg har brugt, og nævne fordele og... -
Differentialkvotien
ForumindlægHej alle rigtig kloge menneske. Jeg står og skal til mundtlig eksamen snart. Det går fint med forberedelse. Men jeg kunne godt bruge en smule.. inspiration eller hjælp. Jeg har fået et par eksamensspørgsmål som lyder: 8. Differentialregning: Differentialkvotient og regneregler for different... -
fremskrivningsfaktorerne for x og y for en potensfunktion
ForumindlægDette er et eksamensspørgsmål jeg kan trække til mat c mundtlig eksamen. Jeg forstår godt hvordan jeg gennemgår forskriften for potensfunktionen, og forklarer betydningerne a konstanterne og funktionens monotoni forhold. Jeg forstår simpelthen ikke hvad de ønsker jeg skal gøre mht. fremskrivni... -
Eksempler på eksamensspørgsmål?
ForumindlægHej alle, jeg skal op til mundtlig dansk om en uges tid, og jeg har virkelig brug for nogle eksempler på eksamensspørgsmål! Jeg vil gerne lave en "prøveeksamen" til hvert emne, hvor jeg sætter tid af til at analysere en tekst indenfor hvert emne, hvorefter jeg så præsenterer det, som je... -
hjælp til perspektivering af digt - HASTER!!
ForumindlægHejsa, Jeg har brug for lidt hjælp ift. hvilken af disse to tekster (Digtet "De mørke fugle" eller novellen "Appelsiner), der giver mest mening at perspektivere digtet "Skæbne" til. Det er min mundtlig dansk eksamen og er pt. i gang med primær perspektivering (tekster o... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej, et af spørgsmålene i min mundtlige eksamen lyder således: "Bevis sætningen om den fuldstændige løsning for differentialligningen y'=ky. Forklar om eksponentielle funktioner og deres egenskaber, herunder sammenhængen mellem de to skrivemåder f(x)=b*a^x og f(x)=c*e^kx" At bevi...
