Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18781 til 18800 af 27855
-
Hvordan analyserer jeg en tale?
ForumindlægJeg skal som led af min større skriftlige opgave analysere en tale. John Foster Dulles' tale under den kolde krig. Hvordan gør jeg? -
Brugen af fodnoter og litteraturliste
ForumindlægJeg kan ikke afgøre, hvornår jeg skal bruge fodnoter og henvise til diverse kilder? Skal man i litteraturlisten også angive sidetallene til de bøger man har brugt, selvom man gøre det via fodnoter? -
Hjælp til retning af abstract.
ForumindlægJeg har nu lavet mit abstract så godt som jeg nu kan, er desværre ikke den bedste til engelsk, så der er sikkert nogle fejl ind i mellem. Det ville være rart hvis der var nogen som kunne kigge det igennem for fejl: Patients with cancer are treated with chemo- and radiation therapy, which not only... -
Speciale - Hjælp til chi test/ analyse af data i exel
ForumindlægHej, Jeg er specialestuderende. Jeg har indhentet data og lavet chi test. Jeg magler blot at analysere/disskutere mine resultater. Har også svært ved at opstille metode så det bliver nemt og overskueligt. Nogen der kan hjælpe med det, selvfølgelig mod betaling. Jeg har ikke så lang tid tilbage,... -
optagelse.dk - HVORDAN?
ForumindlægJeg har bestilt digital signatur idag (og håber, at det senest kommer på tirsdag)! Men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan det fungerer med optagelse.dk? Skal man blot udfylde nogle ansøgningsskemaer og sende det ELEKTRONISK (ikke printe ud, vedlægge eksamensbeviset el. lign.) ??? Fordi d... -
Breddegrad ved polarstjernen?
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave i Astronomisk Navigation - sfærisk geometri i anvendelse: Opgave 2: Forklar ved hjælp af figur 2, hvorfor man, når der er tusmørke lige før nattetid, kan bestemme stedets breddegrad som polarstjernens højde. Bemærkning: Polarstjernen deklination er ikke nøjag... -
hvordan skrives et udtryk bedst?
Forumindlæger lidt i tvivl om hvordan et udtryk, der regnes på skal skrives? f.eks: f(x) = udtryk 1 = udtryk 2 = udtryk 3 = den endelige udtryk eller f(x) = udtryk 1 f(x) = udtryk 2 f(x) = udtryk 3 f(x) = den endelig udtryk nogle der kan hjælpe med det? -
Friedmann-Ligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at gå godt og grundig kold i dette emne Jeg skal Udlede Friedmann-Ligningen er der en som er meget venlig og hjælpe mig med dette problem? cheers -
Hvad medfører snyd til en skriftlig eksamen på STX?
ForumindlægHvis man rent hypotetisk bliver anklaget for at snyde til en skriftlig eksamen på STX, hvad medfører det så? Bliver man bortvist, får man et -3 eller skal eksamen tages om ved næste termin? Hvis den i så fald skal tages om, får man så stadig sit bevis, hvis karakteren ikke har betydning for om... -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
Hvordan?
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til dansk skr. eksame. Jeg vælger altid at anlysere en lit. artikel, men får ikke ret høj karakter, da min lærer synes at strukturen i stilen er ikke god. Hvordan kan man skrive en god lit artikel med en god strukturformel?? Det jeg plejer at gøre er, at jeg går disse ... -
Møde ? Hjælp
ForumindlægHej :) Jeg er blevet kaldt til møde her idag pågrund af ringe årskarakter og dårlig eksame;( Jeg havde dansk Eksamen her idag, men besluttede mig for at melde mig syg på grund af opkast og dårlig mave. Det værste var at jeg idag blev ringet op af min studievejleder som åbenbart men... -
Oldtid eksamen
ForumindlægJa så er min næste eksamen oldtidkundskab. Og jeg har nogle spg. hertil, som jeg ikke helt kan finde svar for i de gamle tråde.Som jeg har forstået det, så får man en kendt tekst, f.eks. en side fra iliaden og et kendt monument? Derefter skal man sætte sig ind 25 min for at forberede til fremlægg... -
Samarbejdpolitik (SVAR HURTIGT)
ForumindlægJeg sidder her med en opgave omkring Danmark under besættelsen og deres samarbejdspolitik. Den består af 3 spørgsmål jeg skal besvarer til min prøve eksamen på fredag!!! Et af spørgsmålene lyder således: "Var samarbejdspolitikken under besættelsen et enestående fænomen i dansk historie... -
Materialisme, idealisme og dialektisk materialisme
ForumindlægMaterialisme Forholder sig til det materielle på jorden og benægter eksistensen af Gud Først arbejder man, så skabes ideerne. Mennesket har ikke fri vilje-bevidstheden er forudbestemt Marx er materialist Idealisme Ideer skabes af sig selv Den sande virkelighed er åndelig af natur-Gud finde... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive min 3. års. AT-opgave, hvor jeg skriver i fagende engelsk og historie. Historie faget er drejet til den samfundsvidenskabelige fakultet, da jeg bruger engelsk i den humanistiske. Mit emne er: Folke mordet i Rwanda, hvor jeg i engelsk tager udgangspunkt i... -
hvad skal jeg perspektivere til?
Forumindlæghej..jeg skal op i historie d. 13 og er sådan næste færdig med, at læse op. Mit problem er, at jeg har svært ved at perspektivere til lignende emner, som dem jeg kan komme op i. Så hvis I kan komme med gode emner jeg kan perspektivere til, kan jeg måske opnå en ordentlig karakter.følgende emner e... -
Vejledning & Råd :(
ForumindlægHej Jeg studerer historie, og skal op til eksamen i slutningen af denne semester. Jeg har faget, Europa i verden, hvor jeg skal op i Vestens oplevelser. Fx antikkens historie, den første civilasation og tidlig græsk historie, Den græske bystat, Alexander d. Store og Hellenismen, Roms grundlægge... -
SSO USA's indtræden i 2. verdenskrig
ForumindlægHey til alle jer derude! Om en lille måneds tid skal vi starte på vores SSO. Jeg har valgt at skrive i historie om "USA's indtræden i 2. verdenskrig" Mit spørgsmål er om der er nogen derude som sidder med nogle titler på nogle rigtig gode og saftige bøger eller gode links om emnet... -
Kildekritik af artikler og statistikker/undersøgelser
ForumindlægHej med jer Jeg er pt. i gang med et AT-projekt omhandlende kommunikation, hvor jeg har sat mig for at undersøge, hvilke ligheder der er at finde mellem Trumps og Hitlers måde at føre politik på. Jeg skriver i engelsk og historie. Engelsk-delen er selvfølgelig let nok at inddrage, da jeg analys...
