Andre fag

Hvad medfører snyd til en skriftlig eksamen på STX?

19. juni 2014 af ingvardsen3 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvis man rent hypotetisk bliver anklaget for at snyde til en skriftlig eksamen på STX, hvad medfører det så?

Bliver man bortvist, får man et -3 eller skal eksamen tages om ved næste termin? 

Hvis den i så fald skal tages om, får man så stadig sit bevis, hvis karakteren ikke har betydning for om man dumper eller ej?


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2014 af OnceUponATime

Jeg tror vist, at man bliver smidt ud, og enten dumper man den eksamen, eller også afsluttes 3.g ikke, så man skal tage året om igen...


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#1 Man får jo nogle chancer til at ikke gøre det igen i fremtiden. Tror du så at man skal tage året om?? ^^


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2014 af nannadanielsen (Slettet)

#2 Er du sikker på man får chancer? Man underskriver jo i forbindelse med den skriftlige eksamen, at man netop ikke vil snyde - så hvis man alligevel gør, tror jeg egentlig det er grundlag nok, til at blive smidt ud.

Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2014 af OnceUponATime

#2 Nej jeg mener ikke, at man får chancer til at gøre det godt igen. Ligesom nanadanielsen siger, er der strenge konsekvenser for snyd. Man får chancer, når det gælder at aflevere en opgave der ikke er ens egen. Og dette gælder ikke til eksamen. Til eksamen bliver man smidt ud.


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#4 Wow. Stramme regler men fair nok. Nu ved jeg hvad jeg ikke skal gøre på gym ;)


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. juni 2014 af OnceUponATime

#5 Det er jo også kun faire, at der er så stramme regler. Det her er snyd.. Ud over at snyd er ulovligt, så har det ikke kun konsekvenser for ens egen fremtid, men også andres. Tænk hvis en person der har et højere snit end dig, kommer ind på det studie du drømmer om, og tager din plads på studiet fra dig, selvom hans snit ikke var velfortjent, fordi han netop opnåede det ved snyd?

Hvem ved om samme person bliver taget i snyd en anden gang? Derfor mener jeg ikke, at man skal give chancer..


Brugbart svar (0)

Svar #7
19. juni 2014 af OnceUponATime

#5 Det er jo også kun faire, at der er så stramme regler. Det her er snyd.. Ud over at snyd er ulovligt, så har det ikke kun konsekvenser for ens egen fremtid, men også andres. Tænk hvis en person der har et højere snit end dig, kommer ind på det studie du drømmer om, og tager din plads på studiet fra dig, selvom hans snit ikke var velfortjent, fordi han netop opnåede det ved snyd?

Hvem ved om samme person bliver taget i snyd en anden gang? Derfor mener jeg ikke, at man skal give chancer..


Svar #8
19. juni 2014 af ingvardsen3 (Slettet)

Konsekvensen for snyd til en skriftlig eksamen er at man skal tage eksamen om året, man bliver ikke bortvist.
Har lige snakket med en studievejleder

Brugbart svar (0)

Svar #9
19. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Helt enig.


Brugbart svar (0)

Svar #10
20. juni 2014 af PSXL

Der var én i min klasse, som blev anklaget for snyd i en eksamen i 3.g. (Hun var også bange for at blive anklaget mht. hendes SRP, ærgerligt nok blev hun ikke taget)
Hun blev ikke student sammen med resten af klassen, men kom op til sygeeksamen et par måneder efter. 
Det, der irriterede mig en smule var/er, at hun stadig kom op på scenen og fik sin kuvert med sit eksamensbevis til translokationen (dog en tom kuvert, da hun jo ikke blev student). Jeg synes ærlig talt, at hun ikke burde blive inviteret op på scenen, når hun reelt ikke var student. Vores gym var ret dårlig til konsekvenser, desværre! 


Skriv et svar til: Hvad medfører snyd til en skriftlig eksamen på STX?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.