Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18801 til 18820 af 31756
-
Hjælp til Areal af en ottekant
ForumindlægHej, er i gang med matematik aflevering, da jeg kommer på et problem. Jeg skal finde arealet af Amalienborg (som er en ottekant) Jeg har tegnet den sådan at en af siderne er 40 m. Er det så bare 40*40*2*(Sqrt(2)+1 ??? -
svarark
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med SVARARK (ubesvaret) til fsa matematik prolemløsning 2006 (vikingeskibe) da min søn skal afleverei morgen og arketer blevet væk, kan ikke finde det nogen steder mail til [email protected] -
HJÆLP MAT C
ForumindlægHej nogle, der kan hjælpe mig med at få løst denne opgave, er virkelig ikke ret god ti matematikken, så det vil være en meget stor hjælp . 3 (x - 4 ) < - ( 2x - 7) - tegnet er altså minus. -
Hvad er en logaritmefunktion ? :s
ForumindlægHey hey! sidder og laver en emneopgave om eksp. funktioner. Og ehm, så har jeg skrevet at en eksp. er det mdosatte af en logaritme funktion, og så kunne jeg meget godt tænke mig at vide hvad sådan en overhoved er? nogen der kan forklare mig det for matematik er ikke lige my thing -
Hurtig hjælp til mat...!
ForumindlægHej... kigger på matematik studenter eksamen 2009 a-niveau og er gået i stå... har vedhæftet de opgaver jeg ikke kan finde ud af. Jeg tror at opgave 1 er lig med 3(x-1)8(y-5)... er det rigtigt...? I må også meget gerne hjælpe mig med de andre... -
ln og log
ForumindlægKan man godt sige følgende om ln og log: Den naturlige logaritme virker efter princip som 10-tals-logaritmen, den har dog et andet grundtal, nemlig e (Eulers tal). Er denne formulering rigtig, eller er den for kringlet? Dette er til en matematik emnerapport om logaritmer. -
Spørgsmål vedrørende Kandidat uddannelse
ForumindlægForsikringsvidenskab, cand.act. Læge, cand.med. Matematik-økonomi, cand.scient.oecon. Revisorkandidat, cand.merc.aud. Civilingeniør cand.polyt Jura, cand.jur. Datalogi, cand.merc. Datalogi, cand.scient Erhvervsøkonomi, cand.merc. Hej Spørgsmål er hvad betyder al det her f... -
differentialregning
Forumindlæghej jeg har mundtlig eksamen i matematik på fredag og jeg er meget i tvivl om et spørgsmål om differentialregning. hvad betyder : f er diff. i x0 hvis f(x0)-f(x)/x0-x går mod ét tal for x-->x0 Håber I kan hjælpe. -
en sammenhæng
Forumindlægder står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret.. -
Boxplot
ForumindlægHey. Jeg skal op i matematik i morgen tidlig og er lige ved at få det sidste på plads. Jeg er lige ved statistik og tæntke så - hvorfor bruger man egentlig et boxplot ? Hvad er grunden til at man ikke bare bruger søjlediagram eller sumkurve ? -
3.grads polynomium
ForumindlægHej.. Jeg har lige brug for lidt notater/teori omkring et 3.grads polynomium. Nogle der kan hjælpe? For jeg synes det er lidt svært at forstå en Matematik A-bog.. Og der står ikke noget omkring det i min B-bog. Mvh. Birgitte -
Deskriptiv Statistik
ForumindlægHejsa, jeg har på en emneopgave for i Matematik om Deskriptiv Statistik, og har virkelig brug for hjælp til min opg 2, så hvis du er god til Deskriptiv Statistik kontakt mig, og så sender jeg lidt penge hvis du laver den, ps sender opgaven privat over Facebook -
Andengradsligning
ForumindlægMit matematik er lidt rustent, og kan simpelthen ikke huske hvordan man ophæver parentesen i en ligning som dette. Det er altså hvad der er a, b og c jeg ikke kan finde ud af. Er der en sød sjæl der vil hjælpe? (x-3)^2-4=0 -
hvad er kryds/front perspektiv?
Forumindlæg<p>hej jeg er ved at lave en matematik opgave men jeg kan ikke huske hvordan man laver / hvad krydsperspektiv og frontperspektiv er? hjælp mig det er en terning jeg skal lave det med </p> -
ASAP ASAP - Kurtosis og Skævhed
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering som skal afleveres imorgen, har lavet næsten det hele, blot mangler jeg at finde kurtosis og skævhed, og er helt ude af sporet når vi snakker om sådanne nogle diskriptorere, så hjææælp -
radikal komposant?!
ForumindlægSidder midt i 24-timers naturgeografis forberedelse og støder så på noget med radikale komposanter og vertikale komposanter ved en kernekappe - jeg aner ikke hvad komposanter er så råb om hjælp? Har på fornemmelse der godt kunne ligge noget fysik, matematik bag, men er ret sproglig :) -
Hvordan finder jeg rentefoden?
ForumindlægHej :) - jeg har en matematik-aflevering for og jeg er stuck ved et spørgsmål, som siger: En kapital på 1500 kr ønskes forøget til 3500 kr. i løbet af 8 terminer - hvad er rentefoden pr. termin? - Al hjælp er værdsat :) -
Svingninger formel Hurtigt!
ForumindlægSkal op i matematik B i morgen. formlen fra bogen lyder f(t)=A*sin(at+b) Hvad betyder de forskellige bogstaver? altså hvad sker der hvis man ændre nogle af dem. hvis en af jer gider hjælpe. -
Hvilken slags ligning?
ForumindlægHej, jeg har lige fået kastet den her i hovedet og er lidt i tvivl om hvor den hører hjemme i matematikken og hvordan man løser den. S(t) er afstanden i meter afhængig af tiden t i sekunder. S(t)=5t^(1/2) Find t når hastigheden er 2m/s. Nogen med et svar? -
HF vurdering prøv og samtale
Forumindlæghej jeg prøver at melde mig i HF efter sommer men, min vejleder har beslutted sig at de skal vurdere min danskkpmetencer og matematik måske jeg skal op til optagelse prøv eller noget andet det ved jeg ikke. er der nogen venlige sjæl kan hjælp mig her :) ?
