Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18821 til 18840 af 154719
-
indsætte et 2-punkts graf på Excel
ForumindlægHej! :) http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=9517 Jeg har fået disse data (se fil) til en matematik/fysik rapport, og jeg skal sætte dem ind i en graf.. jeg skal teste for hypoteser: 1. Den position (s) en basketbold har i frit fald, afhænger lineært af faldetiden (t)=s=a*t+s0. s0 er bo... -
Algebra
ForumindlægJeg sidder med en fysik artikel hvor forfatteren har manipuleret med en ligning, uden at vise hvad præcis han har gjort. Jeg har sidet med den i et par timer nu, og kan ikke komme videre, ville høre om nogle kunne hjælpe mig... De to ligninger ser således ud, og skulle være ens: mx=M(g-a)cos(v)-... -
AT
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive synopsisen til min AT vedrørende den globale opvarmning i Fysik A og Historie A. Jeg skal i min første problemstilling kort redegøre for den industrielle revolution. Det som jeg er i tvivl om er, hvilke historiske metoder som jeg skal anvende. Jeg gør brug af to f... -
Energiniveaudiagram for overgange
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave i fysik som lyder: Følgende tabel giver de målte bølgelængder i lyset fra en varm gas. λ/nm 187 271,1 323,3 460,3 610,4 670,8 a) Hvilke fotonenergier svarer bølgelængderne til? Disse bølgelængder kan forklares ved at antage, at atomerne i... -
Afstand fra centrum til centrum ud fra omløbstid, masse og graf
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at forberede mig til min fysik A skriftlig eksamen i morgen, og er derfor i gang med at lave opgaver. Jeg stødte på første eksamenssættet for i år er i gang med at lave det. Jeg når til denne opgave, og jeg er helt fortabt: Jeg har lavet opgave a, denne fik jeg til 7,6*10... -
Haster - opgave hjælp!
ForumindlægHej hej er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver: 1.) Boldkast fra altan: En pige, som står på en altan har to ens bolde A og B. Hun slipper bolden A fra højden, h, over jordoverlfaden, så bolden falder frit fra hvile. 0,08s senere kaster hun bold B fra smme højde lodret nedad med be... -
elektromagnetisk felt i ledning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik rapport, hvor jeg skal udregne jordens magnetfelt gennem et forsøg. I forsøget er der opsat en ledning i nord-syd retning over en kompasnål, som er over en vinkelmåler. Når man tænder for strømmen slår nålen ud pga at det magnetfelt, der dannes rundt om ledninge... -
Gennemlæsning af matematisk del i SRP-opgave
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SRP omkring emnet stive legemers bevægelse i fagene mat A og Fysik A, og jeg søger derfor en sagkyndig(matematikstuderende/matematikunderviser/el. andet), der kan gennemlæse den matematiske del samt give mig kritik på denne - evt. hjælpe mig , hvis jeg går i &q... -
Kemi B eller Biologi B?
ForumindlægHej, står her og skal til at vælge et naturvidenskabeligt fag, har også muligheden Fysik B, men Kemi B er fordi jeg allerede har det nu i 1.g og jeg har 5 A-fag så det bliver nok nemmere ved at fortsætte ved Kemi. Men jeg er ikke specielt glad for nogle af fagene, men hvis jeg SKULLE vælge et var... -
Volumen og masse..?
ForumindlægHej! :) Jeg har et fysik-spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg skal udregne. Opgaven lyder: Et isbjerg er 5 m bredt, 3 meter langt og 20 meter højt. Qis= 900 kg/m3 a) Udregn isbjergets masse b) Hvis kun halvdelen af bjerget er dækket af vand, hvor meget er så massen af den fortrængte vandmængde? c) ... -
selvstændigt fysikprojekt - varmeledningsevne
ForumindlægJeg skriver selvstændigt projekt i fysik, hvor jeg skal bestemme varmeledningsevnen for en flamingokasse. Hertil skal jeg bruge formlen: k=Q/t*(d/A(Tvarm-Tkold)) hvor k er varmeledningsevnen for materialet, og Tvarm-Tkold er temperaturforskellen, mens Q/t er mængden af varme der ledes over tiden... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
Navngivelse
ForumindlægHej med jer Jeg skal (desværre) op i fysik og kemi, og en af spørgsmålene som jeg må forberede mig på er navngivlese af alkaner. Jeg tror jeg har fattet det rigtigt, men for at være sikker vil jeg gerne spørge et geni indenfor kemi om jeg virkelig har forstået det rigtigt. Jeg har fundet to ... -
Fuld HF?
ForumindlægHej, Jeg er blevet i tvivl om, jeg har en fuld HF. Jeg har taget alle mine fag på enkeltfag, og har en drøm om at starte på medicinstudiet. Fagene, jeg har taget, er som følger: DANSK A MATEMATIK A HISTORIE B ENGELSK B FYSIK B KEMI B GEOGRAFI C BIOLOGI B SAMFUNDSFAG C PSYKOLOGI C ... -
Vinkel
ForumindlægOpg 35. Hvordan regner man A ud -
Matematik hjælp-partial
ForumindlægEr lost i metoden til at løse opgaven; Vis, at når a,b,c og d, hvor c ulig d, er konstanter, findes der konstanter p og q, så (2x-4)/x^2 -3x+2 = p/(x-1) + q/(x-2) -
Hvordan skal det forståes?
ForumindlægSen godaften derude! :) Jeg søger lidt hjælp til denne opg. håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej. Opgaven lyder: I en retvinklet trekant er længden af den ene katete 5 lang og længden af den anden katete er a lang, Længden af hypotenusen er a +1. Bestem tallet a ____ Problemet er, at jeg... -
Reducering af udtryk
Forumindlæger der brugt kvadratsætningen til at reducere? (a-b)2 + 2a·(a+b) -b2 = (a-b)^2 -b^2 + 2a·(a+b) = (a - b +b)·(a -b -b) + 2a·(a+b) = a·(a -2b) ... -
Reducering
ForumindlægReducering af udtrykket: a2 + b2 - a*(a+b) -
Uretfærdig Karakter/For Streng Bedømmelse
ForumindlægHej :) Jeg har haft Engelsk B på HF som fjernstuderende og jeg har lige været oppe til den mundtlige eksamen. Jeg fik 10. Selvom jeg føler at jeg havde en del problemer med temaet, gjorde jeg det alligevel rigtig godt og jeg er sikker på at jeg kom omkring de rigtige ting. Samtidig er min behe...
