Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18821 til 18840 af 48309
-
hjælppp!!!!!!!
ForumindlægJeg har terminsprøver på mandag, er der nogle der kender en god måde at øve sig på dansk retskrivning- og læseprøve. please please hjælp folkens.. det virkelig vigtig :) -
STX el. HF?
ForumindlægHej allesammen, er HF lettere end STX, altså får man mere lektier i STX? Hvilken er hårdest at gå på? -
Drama vs. Mediefag
ForumindlægHej allesammen! Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet. Jeg har valgt Mediefag som valgfag (C-niveau), men lige for tiden har jeg mine tvivl omkring jeg enten skal vælge mediefag eller drama. Heldigvis har jeg fået af vide, at jeg godt kan skifte valgfag i starten af gymnasiet. Jeg vil... -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
3.G HTX - Problematisk skoletræthed
ForumindlægHej mennesker, Jeg er gået hen og blevet lidt træt af min skolegang, og jeg syntes det er rigtig ærgeligt at begynde at gå skoletræt på mit sidste år, fordi jeg har 2 timers transport hver vej til skole, dette er selvfølgelig selvforskyldt, fordi jeg kunne bare have valgt noget tættere på, men m... -
Eventyr stil dansk! Hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg fik til opgave at skrive et eventyr helt frit. Det var meget besværligt at finde på en handling syntes jeg selv. Og har cirka skrevet en side (Den skal mindst være 3 sider) Jeg nåede frem til at historien skulle hande om : En pige der hedder Rosa, som kommer fra en fami... -
3. års opgave
ForumindlægHey.. Jeg skal snart til i gang med at tænke på min 3. års opgave. Jeg overvejer meget at skrive i historie, men jeg ved ikke helt hvad jeg vil skrive om..Er der nogen der har nogle gode forslag?? -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
1. Verdenskrig - Noter - Problemstillinger - Underemner
ForumindlægHej Sp. Da jeg muligvis skal op i historie til sommer, og har trukket 1. verdenskrig, søger jeg en del hjælp. Vores lærer har ikke sat os ordentligt ind i det. Hvis nogen har nogle gode noter, stikord, problemstillinger, underemner osv. Må i meget gerne sende dem, det ville være en stor hjælp! -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
spørgsmål vedr. mat.A turbo
Forumindlæghej. jeg havde et spørgesmål. vedr, mat. A turbo. er der nogen der har været til mat A eksamen mundtligt og skriftlige. sidste år???? og måske kan hjælpe med følgende spørgsmål hvad er de emner man kan komme op i??? med hensyn til mundtlig delen. og trækker man bare et spørgsmål med det samme og ... -
Hvad skal der til for at bestå fysik?
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik B, som min sidste eksamen, og jeg er rædselsslagen for at dumpe, da jeg har meget svært ved faget. Hvis jeg dumper, betyder det, at jeg ikke kan komme ind på min drømmeuddannelse, da faget skal være bestået. Men hvis jeg dumper til eksamen, er det så den gældende karakter... -
hvem har retten til landet og hvorfor. (israel-palæstina)
ForumindlægHej jeg prøver at spørge på en anden måde. Jeg har valgt at undersøge hvem af Israel og palæstina der har retten til landet og hvorfor. Nogen som kan komme med nogle historiske argumenter eller noget som kan hjælpe mig på anden måde. Jeg synes hurtigt at det kan blive for samfundsfagligt og da de... -
Fysik A stx 6. juni 2012 facits
ForumindlægHej :) Jeg har lige været op til fysik skriftlig d. 6. juni 2012, og kunne godt tænke mig facits til opgavesættet for at finde ud af hvor jeg ca. ligger. Jeg var oppe i det her eksamenssæt: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-o... -
Blærerøvs sætninger
ForumindlægHey, så er det i morgen det sker.Engelsk skr. eksamen, så jeg leder lidt efter nogle fede sætninger eller ord som er gode til at indlede analyser o.l. Bare sådan noget som lyder klogt:-)BAre fyr løs af alle de fede ord/sætninger I kan. -
Har i nogensinde haft behov for at bruge Formelsamlingen til problemløsning?
ForumindlægJa, personligt synes jeg aldrig rigtigt at jeg har kunne bruge den til noget, hvad med jer? Har eksamen i morgen i problemløsning, og kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle gode råd eller erfaringer fra jer andre. -
Bachelor i fysik
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvorledes at bacheloreksamen på Århus Universitet foregår? Nogle siger man skal forsvarer sin opgave ved en regulær mundtlig eksamen. Andre siger at den skriftlige opgave, er det eneste der skal beståes. -
Hvad gør man?
ForumindlægHvad gør man hvis man får en ufortjent karatere til fyik eksamen, på grund af en lærer der rascist og har været det gennem hele hymnasiumåret. Og han prøver på at få der ned i karaktere ved at mindske min eksamenstid, så man ikke har nok tid at snakke færdigt. -
vækstmodeller
Forumindlæghej.der er et spørgsmål som handler om vækstmodeller til eksamen med budgangspunkt i lineare,potens og eksponentiel. Kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal komme ind på udover diverse beviser(for a i de 3 forskellig funktioner) bestemelse af forskrift og regression. Hva mener i? mvh.
