Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 18841 til 18860 af 32066
-
Funktioner
ForumindlægHej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7 -
FIND VÆKSTRATEN
ForumindlægHejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556 -
hjælp til næste år
ForumindlægSøger en der er interesseret i at hjælpe mig med matematik på b til næste år, over msn eller rl, alt hjælper! Jeg kommer fra Odense selvf skal dette ikke være gratis og vi kan sammen finde en rimelig pris :-) ved ikke om dette skal postes i andre eller her, så bid ikke hovedet af mig :-S -
Division? Hjælp.
ForumindlægHej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik. -
Reducer Udtrykket ?
ForumindlægHej alle sammen.. Da det er længe siden jeg ikke har ahft matematik, har jeg glemt et par ting.. Jeg skal reducer udtrykkene i opgave 1 som er vedlagt som et fil. Håber nogen der ville hjælpe.. OPAGEVEN ER VEDLAGT -
Lektiehjælp søges.
ForumindlægHej. Jeg søger en som kan lærer fra sig i matematik. Jeg går i gym og har mat på A niveau. Jeg bor i midt jylland, så det vil være en fordel hvis du boede i nærheden. Det drejer sig om undervisning én gang om ugen. -Håber at hører fra dig. -
Ligning med brøk.
ForumindlægHej. Jeg skal have afleveret disse to stykker i morgen i matematik. Jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan reglerne er , når man regner med brøker i ligninger. Er der nogen der evt. kan forklare mig hvordan? På forhånd tak. :) (Har vedhæftet opgaven. Nr. 3 + 4) -
biimplikation
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en matematik aflevering med ligninger. Min lærer har sagt, at vi skal indsæte biimplikation (⇔). Problemet er bare at jeg kun kan finde dette tegn: ⇔, og ikke det biimplikationstegn, hvor selve tegnet er lodret. Kan I hjælpe? -
Mat parabel opgave
ForumindlægHej alle. Nogle der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? dvs. skrive fremgangsmåden :) En parabel er gived ved: f(x) = ax^2 - 4x + 4 a) Bestem a, så parablen får toppunkt i (1,2). Mange tak på forhånd! -
10.klasse - råd
ForumindlægLærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det? -
Førstegradsligning
ForumindlægJeg skal i en matematik opgave gøre rede for at denne ligning: (x-1)*(4x-8)=0 giver x = 2, men desværre kan jeg ikke få resultatet til det. Nogen der kan hjælpe? -
Tangent og differentialregning
ForumindlægJeg har fået en opgave for i matematik, men har forgæves forsøgt at finde ud af den. Please hjælp mig! Bestem tangenten til y = x^2 i punktet (-5,25). Jeg forstår godt hvad en tangent er, men ved ikke hvordan jeg skal finde den ud fra disse oplysninger. Mvh -
Tabel?
Forumindlægføler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (: -
funktioner
ForumindlægMatematik, C Tegn graferne for funktionerne f(x)=1.3*x+1 g(x)=-0.5*x+6 a) Aflæs skæringspunktet i koordinatsystemet b) Beregn skæringspunktet Er dette forkert? http://f69.myupload.dk/getfile/1MrqdhRYK -
Lektie hjælp
ForumindlægHej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard -
Primfaktorer
ForumindlægHej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal regne primfaktorerne ud på 37, 1964, og 511 Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle bestemte måder som man kan bruge til at regne det ud, da jeg har siddet meget længe og ikke har løst det endnu. Tak på forhånd :D -
Dividere med opløftede tal
Forumindlæg1) (AB)^2/(A)*(B) 2) og (AB)^2/(A)*(B) Mit bud vil være at 1) = AB og 2) = A ..og er næsten stensikker på at det er forkert. har desværre glemt mit matematik. -
Alkohol: Mat+Bio
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag? -
Integralopgave
ForumindlægHej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark -
reducering skrives ind på computeren?
ForumindlægJa, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b)
