Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18841 til 18860 af 135324
  • Dumpe en eksamen på DTU ?

    Forumindlæg
    Hej Hvad sker der hvis man dumper et fag på dtu ? :- ) Mvh. Ano
  • Uafhængighedstest

    Forumindlæg
    Hej er der nogle kloge hoveder der vil hjælpe mig med denne opgave. Jeg ved hvordan man beregner det ved hjælp af TI-nSpire men ikke beregne det sådan
  • Talteoretisk opgave uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lidt og roder med en mat-a opgave til prøven uden hjælpemidler. Jeg kan ikke lige se, hvordan jeg skal gribe det an. Jeg tror løsningen ligger lige for én. Jeg skal vise, at der for n>2 ikke eksisterer nogen x,y,z så ligningen x^n+y^n=z^n , x,y,z,n tilhører N er sand.
  • Nogen der har været oppe..?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har været op til AT-eksamen? Hvis ja, Hvordan foregik det? Diskutere man videre i synopsen på baggrund af det opstillede perspektiverende spørgsmål? Bliver der spurgt til hvad man ellers har lavet i AT forløbene? (ved perspektivering til studierapporten).
  • Hvordan gør jeg et godt indtryk

    Forumindlæg
    Jeg skal til optagelsesprøve. Hvordan gør jeg et godt indtryk. på lærer
  • Karakter

    Forumindlæg
    Jeg ville gerne vide, om der er nogen der ved, om ens årskarakter bliver regnet sammen med eksamenskarakteren, om den kommer til at stå alene på eksamensbeviset, eller om det kun er eksamenskarakteren der er gældende? På forhånd, tak.
  • reducering hjælp

    Forumindlæg
    jeg har en opgave der hedder reducer a(a+3b)-ab kan slet ikke huske hvordan man gør kan nogen forklare det , så jeg kan forstå det.
  • skriftlige karakterer

    Forumindlæg
    Hej alle 3.g'ere Vi er en hel klasse på gribskov gymnasium der føler os en anelse snydt mht. vores eksamenskarakterer i skriftlig musik. Der er ingen (ud af 9) der har fået over 7 hvilket er en anelse usædvanligt, vi er vant til både at få 10 og 12 som normalkarakterer. Det er her vi nu hen...
  • SSO

    Forumindlæg
    hej. jeg har tænkt mig lidt på at skrive SSO i Mat og Kemi .. er der nogle som har nogle gode idéer til et emne?
  • Ikke højt nok gennemsnit...?

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 3.g og har planer om at uddanne mig som tandlæge, men regner med at få et gennemsnit på ca. 8,3-8,5. Sidste år lå standby på 8,8 og derfor er jeg sikker på at jeg ikke kan komme ind i år. Spørgsmålet er så: Hvordan er det muligt at komme ind på denne uddannelse(Er ellers rimelig t...
  • Et ekstra A-fag

    Forumindlæg
    hej jeg overvejer at hæve et ekstra A-fag, men er bange for, at det vil blive hårdt med alle de afleveringer... jeg har ikke besvær med at aflevere min afleveringer til tiden foreløbig hvor jeg har 4 A-fag... overvejer at droppe valgfaget på C-niveau og hæve faget B- til A-niveau... nogle der ha...
  • Differentiering og integration i hånden

    Forumindlæg
    Hej Hvordan differencierer/integrerer man i hånden uden brug af hjælpemidler!? Kan godt finde ud af at taste det ind på en lommeregner... men det hjælper mig ikke til færdighedsprøven Vh. Anders
  • Gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil gerne, hvis nogen ved det, have hjælp med to spørgsmål: 1. Når man skal udregne sit gennemsnit (jeg går i 2g, skal op i 3g) regner man så udelukkende det ud fra 2g? eller har man ens års + eksamenskarakterer med i udregningen fra 1g? 2. Jeg har fået 4, 4, 4 (afsluttende årskarakte...
  • ligning haster

    Forumindlæg
    hej jeg er bare en klovn til det med ligninger så jeg ville utrolig gerne have lidt hjælp! ligningen ser sådan ud, men hvordan løser jeg den? 3X² - X(3X - 4)=16 + 2X
  • Sandsynlighed

    Forumindlæg
    Jeg hader sandsynlighedsregning og håber en der kan give et par tips til at løse disse to opgaver
  • Social Arv og Mønsterbryder

    Forumindlæg
    Hvem bliver mønsterbrydere, og årsager hertil?
  • Rette en aflevering

    Forumindlæg
    Hej sp Jeg vil høre om der er nogle der vil/ har tid til at læse og rette min opgave. Har ikke vedhæftet den, men sender over indbakke/ mail, da jeg har oplevet at nogle har sat min opgave ud på nettet, hvilket har været en ubehagelig oplevelse. Kh.
  • Hvad betyder ordet "arbitrær".

    Forumindlæg
    Hvad betyder ordet "arbitrær"? Og i hvilken sammenhæng bruges det, giv venligst eksempler.
  • omkreds af trekant

    Forumindlæg
    hej :) Jeg har en retvinklet trekant, hvor B=32,3 grader, |AB| = 10,6 og arealet er 22,9. jeg udregnede højden fra C til 4,3 Nu skal jeg altså bestemme omkredsen af trekant ABC. Hvordan er det liige jeg gør det?
  • Fællestemperaturen ..haster

    Forumindlæg
    Hej, jeg har virkelig brug for hjælpe i den nedenstående opgave: I en 1,2 kg kobbergryde hældes 2 L vand samt 50 g is. Find fællestemperaturen t(f), når der e termisk ligevægt i systemet. oplysninger: c(Cu) = 0,39 J/gK. t(Cu) = 20 C. c(vand) = 4,18 KJ/ KgK t(vand) = 70 C t(is) = -18 C c(is)...