Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18841 til 18860 af 28854
-
sang 11 og 21
ForumindlægVi har kun små dele af disse to sange (11. og 21.) opgivet og af den grund er det en smule svært at fatte deres placering i en større sammenhæng, fx. har det undret mig hvad Odysseus overhovedet laver i Hades i sang 11. Nogen der kan svare mig på dette? I Hades kommer Od. i samtale med Agamemnon... -
Diskussion!
ForumindlægHey du der med en mening ;o) Synes du det er godt eller dårligt at sammenligne musik og matematik...?? Er det okay når man beskriver musik som er lavet? og er det okay at lave musik ud fra matematiske regler? Ødelægger det musikken for dig? -
Perioderne!
ForumindlægJa, hvor vigtige er perioderne? Forventes det at man snakker om dem til eksamen? Har de forskellige perioder nogle kendetegn eller lign? Og, er det korrekt at rækkefølgen er følgende?: Minoisk Mykensk Geometrisk Arkaisk Tidlig klassisk Høj klassisk Sen klassisk Hellenistisk Romersk ? -
Grundforløbet på gymnasiet
ForumindlægHey alle Nogen der kan fortælle mig om hvad man bliver undervist i de første 6 måneder(Grundforløbet) på gymnasiet? har vi alle fagene på de forskellige nivauer eller er det bare de ting fra folkeskolen, vi får opfrisket? På forhånd tak -
nogle der har noter?
ForumindlægHej Ville bare høre om nogen har noter til pseudo-xenefon: Athenernes statforfatning -
åbenbaringen på sinaj bjerget
Forumindlægvi har ikke opgivet jødedom så føler lidt jeg mangler lidt baggrundsviden for at kunne komme ned i denne tekst. altså babylonerne ødelægger templet i Jerusalem og jøderne drages nu til ægypten? som de også skal forlade? så kommer de til sinaj bjerget hvor gud vil hjælpe dem? kan ikke helt få d... -
lignelse
Forumindlægnogen der ved hvad en lignelse er? -
Jeg har brug for hjælp!
ForumindlægHvilke genre skal jeg bruge, hvis jeg har en tekst der handler om at informere andre om noget? Teksten hedder layout fra bogen at tale med øjet- en bog om grafisk retorik. -
Ændre samtalemne ved det grønne bord
ForumindlægHva ville der egentlig ske, hvis man nu trækker det man intet har at sige til, og man så spør, om man ikke må snakke om en anden periode som man har langt bedre styr på...? - For så lyder det jo ikke som om man overhovedet ikke kan noget, man ved bare intet om lige netop det man har trukket... ... -
valgrets alder?
Forumindlægvalgretsalderen er blevet sænket på følgende måde: 1953: 23 år 1961: 21år 1970: 20år 1978: 18år Hvorfor har der været denne udvikling? -
Michael Lee Cohen?
ForumindlægHej.. Vil høre om der er nogen af jer der har arbejdet med en tekst der hedder 'Adam' af Michael Lee Cohen? Hvad er han for en fyr og hvad er det for en tekst? Mit problem er jeg har trukket to tekster til engelsk eksamen og den ene er 'Our America' af LeAlan Jones denne tekst ... -
hjemløse behandlingsmetode
ForumindlægHej Jeg ville høre om der nogle der ved om der findes psykologiske hjælp til hjemsløse. jeg tænker på dem der er alkoholika. På forhånd tak Mia -
Hvorfor var folk imod sofisterne?
ForumindlægSidder lige og læser Sokrates forsvarstale.. Og undrer mig over, hvorfor folk har så meget imod sofisterne? Sokrates anklages jo for at være sofist På forhånd mange tak -
Windows Vista
ForumindlægHEj... bare lige et spørgsmål.. er der nogle af jer herinde der har Windows vista? hva sys i om det? overvejer nemlig kraftigt at anskaffe mig det :D -
Roskilde Festival
ForumindlægNåå, hvor mange nyder så det dejlige vejr herude i år? Folk tager solbad og pigerne er topløse. Åhh, vi elsker Roskilde Festival! :-) Nå, så vil jeg fortsætte med øllene og vente spændt på Red Hot Chili Peppers på lørdag! -
Råd til en stil?
ForumindlægHej, jeg vil gerne lave en stil, men jeg ved bare ikke hvad det er jeg skal skrive om. Nogle der kunne hjælpe med et eller andet jeg kan skrive om. Ligesom til en afgangsprøve, med et hæfte hvor jeg kan vælge :) -
Kendte gode bøger...
ForumindlægHejsa igen. Jeg vil bare høre om i har læst nogle rigtige gode bøger eller kender nogle rigtig gode nogle så må i gerne fortælle mig, Titel, genre og forfatter. Ikke nogle Klaus Rifbjerg har læst dem alle :) -
anden gang lykkens gang
Forumindlæger det godt at gå 2g. om? jeg har været utilfreds med 2 karakterer, og jeg er sikker på at jeg kan forbedrer mig... Hvad er jeres mening... -
8 liniers tyskrettelse
ForumindlægGegen Mitternacht hat ich von Bett gestanden veil ich hunger fehlt. Ich ging die Treppe hinunter zu dem Küche, aber über den weg das Tisch hatte ich mein fuzz gestossen. Es gab ein Echo die meine Frau gehört. Ich habe jetzt brot gescheiten wan ich duztritte in dem Korridor hörte. Hurtich hat ich ... -
Ondskabens Øjne (Silence of the Lambs)
ForumindlægJeg skal lave en anmeldelse af bogen Ondskabens Øjne.. Tænkte på om der var nogen derude der har læst den? For jeg er ikke ret god til at tolke symboler osv.. Hvad menes der med den engelske titel? Clarice hører en nat lammenes skrig da hun hjælper sin hest væk fra gården. Og Lecter spørger d...
