Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18861 til 18880 af 20689
-
bytte af SRP / gennemlæsning
ForumindlægHej Jeg har skrevet SRP omkring Vektorfunktioner og det skrå kast med luftmodstand i MatA og FysA og søger en der kunne tænke sig at læse den igennem. Du behøver ikke have kendskab til emnet, men at du ved lidt om Matematik og fysik generelt ville nok ikke gøre noget. Jeg tænker at vi kun... -
argumentere :)
Forumindlæghey jeg skal argumentere for, at nuklidet 82Se kan omdannes ved et dobbelt betaminus-henfald, men ikke ved et almindeligt betaminus-henfald. jeg har slået op i databogen på side 221 der har 82Se en bindingsenergi på 712,849, jeg går så en takt ned altså et henfald, dvs 82Br, som har bindingsener... -
Rettelse af "Rapporter"
ForumindlægHej...Jeg skal til eksamen her på mandag. jeg skal op til Fysik/Kemi (9. klasse).Jeg har lavet en disposition til hvad jeg skal lave hvis jeg trækker hver af de forskellige emner, men jeg kunne alligevel godt tænke mig at der var nogle der vil kigge på de forskellige rapporter med de forskellige ... -
Perspektivering til eksamen
ForumindlægFysik eksamen nærmerer sig, og som alle andre vil man gerne lave en god præstation. Jeg er dog stadig lidt usikker på, hvad man kan gøre for at komme helt op at ringe, denne såkaldte perspektivering og abstraktionsevne som giver gode point. Jeg har læst på stoffet i nogle dage nu, og kan godt mær... -
El magnetisme/Induktion/Selvinduktion/Transformation
ForumindlægJeg er igang med at læse fysik til afgangsprøve. Jeg er blevet forvirret over hvad forskellen er på Michael Faradays bro, selvinduktion og transformation. Er opstillingen af forsøget ikke det samme? Jeg synes nemlig det ser ens ud med en primær og sekundærspole. Er der nogle der kan forklare fors... -
Valg af uddannelse! ;)
ForumindlægHej! Jeg skal søge ind på en uddanelse til sommer men er meget i tvivl om hvad jeg skal læse! Jeg blev student i sommers, Mat A, kemi/fysik B, med et snit på 9,0. Jeg har interesse indenfor sundhedsområdet og vægter især den "menneskelige vinkel", og kan lide fagene: anat... -
Valg af uddannelse! ;)
ForumindlægHej! Jeg skal søge ind på en uddanelse til sommer men er meget i tvivl om hvad jeg skal læse! Jeg blev student i sommers, Mat A, kemi/fysik B, med et snit på 9,0. Jeg har interesse indenfor sundhedsområdet og vægter især den "menneskelige vinkel", og kan lide fagene: anatomi, fy... -
Stoffet mellem stjernerne?!?!?!
ForumindlægGodaften i dejlige mennesker. Jeg er kørt fuldstændig fast i en fysik opg og det ville være super lækkert hvis i kunne hjælpe mig. Stoffet mellem stjernerne i en galakse består hovedsageligt af hydrogenatomer. Fordelingen af hydrogenatomerne kan fastlægges, idet de udsender stråling i radiobølgeo... -
hjælp til massefylde rapport..
ForumindlægHej,..Jeg har fået min første fysik rapport for ;) den handler selvfølgelig om massefyldeformålet er jo at bestemme bl.a. vands massefyldejeg er nået til punktet "databehandling"der skal jeg finde ud af hvad vands massefylde er ifølge det forsøg jeg lavede ( måleglas og vægt)jeg har jo ... -
lodret kast opgave
Forumindlæggodaften.. jeg sidder med en lille fysik opgave, som driller lidt..Opgaven lyder:Et lodret kast med en bold varede 3,0 s fra start til bolden var i samme højde igen.a) Hvilken begyndelseshastighed havde bolden?b) Hvor højt nåede den?a )jeg har kigget på formlen : v=a*t+v_0, og jeg ved jo at til t... -
Søgning af indlæg her på siden.
ForumindlægHejHvordan søger i forskelige gamle indlæg herpå siden? Det er jo smartest lige at se om nogen har stillet spørgsmål til samme opg. før. f.eks. i mat eller fysik. Men hvad skal man skrive for finde den opgave. Man ved jo ikke, hvis der har været samme spørgsmål før, hvad den er blevet kaldt og de... -
Statisk friktionsmodstand
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en fysik opgave jeg ikke kan gennemskue. Opgaven lyder således. "En plastickasse kan stå på et skråstillet bord uden at begynde at glide så længe bordets vinkel med vandret er mindre end 25 grader. Hvad er den statiske gnidningmodstand?" Jeg ved, a... -
Den relative afvigelse.
ForumindlægHej kære studieportalen. Jeg skal aflevere min fysik rapport om et laserforsøg her om lidt, men jeg grubler over en sidste udregning.Det skyldes måske mest at jeg er en smule dårlig til matematik. Jeg vil springe over at forklare jer hvordan jeg har fundet mine udregninger, men istedet bare gå d... -
EKSAMEN! SOS! Please hjælp
ForumindlægJeg har skal op til fysik/ kemi eksamen på tirsdag, så jeg er ved at forbedrede nogle forsøg i de forskellig ting jeg kan trække. Men jeg er gået kold ved forsøg til Salte (syre og base) Jeg har et forsøg, hvor jeg blande HCL sammen med NaOH så jeg får en ph. på ca 7. Derefter vil jeg koge alt v... -
Gitter konstant, bølgelængde
ForumindlægHej skal aflevere en kæmpe fysik aflevering, har allerede lavet 5 andre opgaver men disse 3 spørgsmål har jeg lidt problemer med. Nogen som kan hjælpe.Tak på forhånd.Laserlys med bølgelængden 632,8 nm sendes vinkelret ind mod et optisk gitter. Gitteret er placeret langs den ene langside af et tom... -
pH-værdi
ForumindlægHej Sidder med en fysik/kemi-rapport, og blev pludselig i tvivl om noget af det jeg havde skrevet. Er der nogle der kan fortælle mig, om jeg har fat i noget rigtigt med dette afsnit? Når man måler pH-værdien, måler man koncentrationen af H+ ioner i forhold til koncentrationen af OH- ioner. ... -
hastende opgave
ForumindlægJeg har lige fået en opgave i fysik som skal løses. Men det er mig umuligt at finde ud af hvor jeg skal indsætte værdier og hvad det egentlig er jeg skal bevise.\n\nhttp://sights.dk/image-20.jpg\n\nJeg har først hængt et lod (1 kg) i en fjeder og målt, hvor meget den har strukker sig (4,85 cm). S... -
2008 eksamensøpørgsmål 5c - haster
ForumindlægHej! Jeg sidder og har lidt problemer med spørgsmål 5c fra stx Fysik A eksamen fra 2008. Det handler om en bjergbestiger, som falder ned fra en klippe, men bliver bremset af sit reb. Spørgsmålet går ud på, at finde ud af hvornår hans hastighed er størst. Vi ved, at han falder 16,1 meter i frit ... -
Xe-kerne
ForumindlægHeeej! Jeg har en opgave, og ved ikke om man skal bruge illustrationen i min bog til at lave den, men jeg kan lige skrive den alligevel! Men én ting er sikker - med eller uden illustration er jeg helt lost i den! Opgave 3,2 Fysikkens Verden 2:Denne opgave illustrerer "uroen" i en atomke... -
Varmekapacitet og effekt
ForumindlægHej Jeg har fået følgende opgave, og kan ikke regne den ud: Mørke legemer bliver hurtigt varme, når de anbringes i sollys. På en spejderlejr males an radiator af jern sort og placeres ude i solen. Radiatorens masse er 35 kg. Radiatoren fyldes med 25 kg vand fra den kolde hane (12?). 1...
