Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18861 til 18880 af 31730
-
Keder du dig?
Forumindlæg... for hvis du gør, kan du så ikke kigge min matematik-blækregning igennem efter fejl og rettelser? Skriv bare en besked i dette indlæg om du vil, og og jeg sender en til din e-mail eller via studieportalens beskeder. -
omregning af f ' (x)
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en opgave i matematik B (HTX).. ∫10 1 + f ' (x)^2 * dx Hvad er det lige vi skal gøre med f ' (x) for at regne dette ud? -
HJÆLP - nulhypotesen
ForumindlægEr der nogle kloge matematik hoveder, der kan svare på dette spørgsmål: " Udover at det forholder sig sådan, hvorfor giver det god mening at forkaste nulhypotesen hvis p-værdien er under 5%?" -
TI-89 Titanium lommeregner til salg!
ForumindlægHejsa:) Jeg sælger helt ny TI-89 lommeregner til 1100 kr. Det er fejlkøb, da jeg ikke skal læse matematik alligevel. Jeg er villig til at mødes og handle. Hilsen Anne-Sophie, Odense -
Lineære funktion??
ForumindlægJeg sidder nu igen og forbereder mig, på min matematik eksamen... Jeg har godt styr på lineære funktioner og hvad det er osv. Men mit spørgsmål er så: Hvad kan man bruge lineære funktioner til? Altså hvad kan man bruge det til i hverdagen osv.? Og hvordan ville i forklare hvad lineære funktioner ... -
Redegørelse for potensfunktioner og deres grafer
ForumindlægHej! Som overskriften antyder, har vi brug for hjælp til at finde en redegørelse for potensfunktioner og deres grafer.. Vi, mig og min veninde, stinker begge til matematik, så en simpel forklaring ville være rigtig, rigtig, rigtig rart! Hjælp! xD Tak -
Funktionsforskrift for parabel med 3 kendte punkter
ForumindlægHej sidder her med en matematik aflevering, men kan ikke komme længere på et spørgsmål. Man skal finde funktionsforskriften for en parabel, med 3 kendte punkter; A=(0,2) B=(3,-1) C=(5,4) håber i vil hjælpe -
Hjælp med mundtlig eksamen
Forumindlæghej alle studiehjælper, skal op til mundtlig matematik eksamen og kunne godt bruge hjlp til dette spørgsmål redegør for omdrejningslegemer og bevis at volumenet af et omdrejningslegeme for en funktion f er givet ved Ville være super dejligt hvis nogen kunne hjælpe, da jeg selv har prøvet ude... -
Tæller SO som A-fag? (HTX)
ForumindlægMine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A). -
Forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium
ForumindlægHej folkens, Jeg funderede lige over, hvad forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium er. Jeg ved, at man skriver en andengradsligning op sådan her: 0 = ax2+bx+c. Men er der ellers andre forskelle mellem disse to? Skal op til mundtlig matematik i morgen, så håber der er nogle, der ... -
cirkler
ForumindlægHej alle, har lidt problemer med min matematik aflevering! Vi har i øjeblikket fået stukket en aflevering om cirklens krumning. Har forsøgt med alle midler, men de har to opgaver har jeg ingen anelse om hvordan man løser, det ville være dejligt, hvis jeg kunne få et råd eller to. Opgaverne er ve... -
hjælp til eksamen
ForumindlægHej Har et problem med, at komme ordenligt i gang, når jeg sidder til eksamen i skriftlig matematik. Her kommer mit spørgesmål : hvordan griber man en opgave an på nemest måde.?????????? har i nogle gode råd :-) -
Reduktion og omskrivning
ForumindlægJeg er nået til en opgave i min matematik aflevering, som jeg er gåes lidt fast ved. Nogle som kan hjælpe? p-8/11*q3/2*(p*q1/3)3/7 p-5*21√q5 NB: Mellem de to ligninger står der en brøk streg! -
Brush-up kursus
ForumindlægHej SP, Er der nogle som har taget et brush-up kursus i matematik på f.eks. DTU (eller andre steder... AAU, KU osv.) Overvejer at tilmelde mig til kurset inden studiestart, men vil lige høre for de af jer der har prøvet om hvad man laver og om det er effektivt. På forhånd taaak!! -
Dansk stil afsluttende prøve 9.klasse
ForumindlægHej :-). Jeg skal op i matematik over imorgen, er der nogen som har en hjemmelavet formelsamling der giver mening? Hvis der nogen det har vil i ikke nok skrive til mig, så jeg kan sende mail. Mange tak på forhånd:-)! -
AT7 - Mat/Historie
ForumindlægDen klassiske problemformulering er selvfølgelig matematik i oldtidens Grækenland. Det er dog nemmere at forme en AT-problemformulering ud fra kilder, og der er jeg på bar bund. Har i nogle forslag til kilder? Kan være ethvert emne, bare det passer godt til Mat/historie fagkombinationen. V.h Silas -
HTX A - skriftlig eksamen
ForumindlægHej.. Ville lige høre om der er nogle, der ligger inde med en besvarelse af sidste års skriftlige eksamen fra htx A maj 2009.? - eller måske ved hvor jeg kan finde en.. Er nemlig ved at repetere mit matematik, og dertil kunne det være dejligt, hvis jeg kunne se andres besvarelser -
FSA ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 8 klasse. Jeg skal til matematik årsprøve snart :( Men er der nogle der ved eller har nogle formodninger om, hvilken problemregning jeg kommer tiln a¨t få ? -
nulreglen
Forumindlæghej... jeg sidder med en opgave som vi skal op til matematik... det er om nulreglen, og kan slet ikke komme videre... fx er der en opg. der hedder: 1/( 3) x3 + 2x =0 håber der er nogen der kan hjælpe XD -
Maple indskrivning af graf?
ForumindlægSkal skrive min matematik aflevering på maple, vi har kun brugt det 1 gang...... Skal skrive formlen y=-3x-3 hvordan gør jeg det? Plot=-3x-3. Den vil ik tillade mig, plz en eller anden hjælp asap
