Matematik

Lineære funktion??

14. juni 2018 af SimonAndersen21 - Niveau: 10. klasse

Jeg sidder nu igen og forbereder mig, på min matematik eksamen... Jeg har godt styr på lineære funktioner og hvad det er osv. Men mit spørgsmål er så: Hvad kan man bruge lineære funktioner til? Altså hvad kan man bruge det til i hverdagen osv.? Og hvordan ville i forklare hvad lineære funktioner er, som helhed? 
Mvh Simon


Svar #1
14. juni 2018 af SimonAndersen21

Har lige et andet spørgsmål: Hvad kan man bruge topvinkel, Nabovinkel og ensliggende vinkler til? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. juni 2018 af sarah2002

Lineære funktioner viser jo som regl vækst eller fald på noget, så i hverdagen kan du jo bruge det til for eksempel at regne ud hvor mange kilometer du kører på literen eller hvor meget prisen stiger hvis du køber mere, selvfølgelig hvis stigningen er konstant.

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. juni 2018 af mathon

Jeg fornemmer i dit spørgsmål: "Hvad kan man bruge topvinkel, Nabovinkel og ensliggende vinkler til?" en oplevelse af noget nær det værste og mest ubrugelige, du nogensinde har været præsenteret for.     

Begreberne bruges i geometri og dermed f.eks. i forbindelse med konstruktionstegninger og matematiske beregninger.

Den ikke sportsinteresserede kan i denne VM-tid med samme undren spørge: "Hvad skal man bruge en fodbold til?"


Skriv et svar til: Lineære funktion??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.