Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18881 til 18900 af 20689
-
HÆLP..HASTER VIRKELIG MEGET !!!!!
Forumindlæghej jeg sidder med en fysik opg. som jeg ikke vide hvad jeg skal gøre!! PLZ. help! opg. lyder sådan: En cyklist kører med farten 20 km/h og bremser hurtigt op, så han kommer til at holde stille. Under opbremsning afsættes den kinetiske energi som varme i baghjulets nav og i dækket. Vi tænker os, ... -
Frigjort energi til kinetisk energi!
ForumindlægHej fysikere! :) Jeg sidder fast i en opgave, som lyder følgende: I minikraftværket omdannes noget af den frigjorte energi til kinetisk energi med effekten 280 W. c) Hvor mange procent af den frigjorte energi omdannedes da til elektrisk energi? Minikraftværket producerede ved afsendelsen e... -
Højniveaufag
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg går pt i 2.g og har lige haft studievejledning om valgfag i 3.g. I forbindelse med det, fik vi at vide, at det er muligt at få 4 højniveaufag, hvis det passer med skemaet (altså hvis fagene ikke ligger oven i hinanden).Jeg har på nuværende tidspunkt matematik på A-niveau (3-... -
Hjææælp- AT
ForumindlægHej alle sammen. har virkelig brug for hjælp da jeg skal begynde på min 2.g synopsis nu på onsdag. Er lidt i tvivl. Emnet er jo Fremtiden visioner og forudsigelser. jeg har disse fag at vælge imellem Engelsk, Samfundsfag, Fysik, NG, Matematik Tænker mest at skrive i samfundsfag og engelsk og så m... -
Mon det er det rigtige?
ForumindlægMin lære, altså min dansk lære har sagt til mig at det er en dårlig ide, at jeg starter på gymnasium.. Hun mener jeg er simpelthen ikke kan klare gymnasium, og derfor skal jeg op til optagelsesprøve på mandag, (27 april). Mine andre lærer har sagt at jeg godt kan klare det.. Men jeg vil rigtig ge... -
HASTER
ForumindlægJeg har fysik på B og vil meget gerne høre om I kan hjælpe mig med følgende opgave. Det skal siges, at jeg selv har prøvet at løse opgaven og indtil nu ved jeg følgende * Opgave 3: 1 mol O-H - bindinger har en samlet bindingsenergi på 467 kJ. a) Hvilken bølgelængde har lys nm med en fot... -
Vigtigt: Ungdomsuddannelse
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 16 år som går i 10. klasse. Vi har så fået et stykke papir med, hvor vi skal vælge hvilke prøver vi vil op i til 10. klasse afgangsprøve. 1. Der er dansk skriftlige og mundtlig, matematik skriftlige og mundtlig, engelsk,tysk det samme. + mundtlig fysik. Så er jeg... -
AT, WTF? Help Wanted :-)
ForumindlægHej :D Som alle nok ved, er AT emnet katastrofe. Jeg er så heldig at være en sproglig linje og jeg hader tilfældigvis fysik, naturgeografi o.lign. -Dog elsker jeg biologi (inden for den naturvidenskabelige del) Min helt store passion er at skrive i psykologi, da det er vildt spændene at arb... -
en enkelt opgave? hjæælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne fysik opgave? -Massen af vandet i et bassin er 250 ton. Hvert bassin er 7,5 m bredt og 22,0 m langt. a) Beregn, hvor højt vandet står i bassinet. Jeg har fået a til 1,5151 m. -Hvis vandstanden i det nederste bassin er højere end vandstanden i det øverste b... -
Totalrefleksion
ForumindlægHej Jeg skal snart op i fysik årsprøve, så sad lige og læste om totalrefleksion, men der er noget jeg ikke helt forstå. Hvad er grænsevinklen? er det den der er 90 grader. Hvordan dannes totalrefleksion? Altså sådan som jeg har forstået det bliver det dannet, når lys kommer fra et stof med stort ... -
Magnetfelt for en spole
ForumindlægHejJeg har i fysik lavet et forsøg hvor jeg skulle undersøge magnetfeltet for en spole.En af øvelerne gik ud på at måle sammenhørende værdier mellem afstanden x langs aksen gennem centrum af spolen og den magnetiske induktion B.Jeg har lavet potens-regression på mine resultater og får ligningen:y... -
Stråling og atomer opgaver
ForumindlægJeg har lige nogle Fysik opgaver, som jeg ønkser hjælp til. :)1)En laser med bølgelængden 632,8 nm udsender lys med effekt på 1mW.Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund?..:(2)Lys med bølgelængen 4,27 * 10^3 Å kan lige netop frigøre elektroner fra overfladen af et metal.Beregn løsrivelsesarbejdet ... -
Røntgenstråling - Alfa- og beta-toppe?
ForumindlægHej,Jeg har søgt på røntgen i fysik-forumet og kigget nogle af de andre spørgsmål, men kan ikke lige overskue at skulle kigge dem alle igennem, så laver lige selv en ny tråd her - I må gerne henvise til en anden tråd, hvis der dér er givet svar på mine spørgsmål:Når man har sit røntgenspektrum, e... -
Evt. stilehæfter eller diktater..
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op i skriftlig eksamen (9. klasses afgangsprøve) og vil derfor gerne øve mig lidt i matematik og dansk og evt. også de nye biologi/fysik/kemi prøver der kommer. Især dansk har jeg problemer med, så hvis der er nogle som ligger inde med et par diktater og et enkelt stileem... -
Ohms 2. lov
ForumindlægHej alle :-) Jeg er igang med at skrive min SRO opgave, hvor jeg har om Elektriske elementer i fagene fysik/kemi og er kommet ud for nogle spørgsmål. Mit emne omhandler i vidt omfang om Ohms 2. lov. Vi har lavet forsøg til dette, og ud fra resultaterne skal jeg besvarede nogle ting til data... -
Lydbølger
Forumindlægjeg har en lille fysik opgave, jeg har svært ved.. Håber i kan hjælpe. Opgaven lyder; Lydens hastighed i luft er en funktion af celcius temperaturen t, der kan udtrykkes ved: v = 20 * √t+273 * hvad er lydens hastighed ved 15 ºC og 40 ºC? skal jeg så ikke bare indsætt... -
antal luftmolekyler og en ændret volumen
ForumindlægEr kørt lidt fast i disse fysik opgaver: 1) Find antallet af luftmolekyler i 1 L luft ved en temperatur på 20 grader C og et tryk på 10 -15 bar Jeg tænkte på at bruge idealgasligningen men kan ikke regne ud hvordan jeg skal nå et resultat der kommer ud i antal luftmolekyler? 2) En gas har tempera... -
Kemi? Hjælp!
ForumindlægHej allesammen. Nu sidder jeg her og skal lave en disposition om "Neutralisation". Jeg er egentlig totalt lost i i fysik men det er emne går lige og lige. Jeg skal vælge nogle underemner jeg vil kommer ind under, under min 9 klasse afgangseksamen, men kan bare ikke finde flre end dem je... -
Voyage 200 Sælges 1000 kr
ForumindlægHey jeg har valgt at droppe ud her i 2g og har matematik på A niveu hvilket også gør at jeg har en Voyage 200 lommeregner men den har jeg ikke brug for mere så jeg sælger den for 1000 Kr. Den er i perfekt stand, bortset fra lidt blyantstreger men det kan hurtigt viskes ud og af ekstra program... -
Regne afvigelse på GPS-koordinater.
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med noget AT om roadpricing (fysik, samf) og kunne godt tænke mig at udregne afvigelsen på en normal gps fra en bil. Jeg tænker at jeg vil stille mig det samme sted cirka 10 gange og nedskrive de koordinater, som GPS'en giver på forskellige tidspunkter og så udregne a...
