Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18881 til 18900 af 158493
-
Differentialregning
ForumindlægHej dette spørgsmål indgår i min opgave håber der er nogen der forstår, for jeg har tabt tråden. Udled differentialkvotienten f'(x) ved brug af sekantmetoden -
Hjælp til linjens ligning ud fra vektor og punkt, uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål, og det er uden hjælpemidler. Har tjekket webmatematik, og alle sider, men jeg kan ikke finde ud af hvordan :( Alt hjælp værdsættes! -
Funktioner
ForumindlægHej, nogen som har et godt eksempel på anvendelse af f’(x) i forbindelse med optimering? har svært ved at forstå hvordan man anvender f’(x) i forbindelse med optimering, og har desværre ikke kunne finde nogle eksempler, tak på forhånd! -
Hvad hedder det på dansk?
ForumindlægPå engelsk hedder det trig-identities , hvad hedder det på dansk? Jeg tænker på trigonometriske sammenhænge som f.eks. cos^2(x) + sin^2(x) = 1 sin(x)^2 = 1 - cos(2x) osv. -
Andengradsfunktioner
ForumindlægBestem eventuelle rødder(nulpunkter) for følgende funktion: f(x)=2x^2-4x+1 -
Differentiering
ForumindlægHvordan differentierer jeg denne trigonometriske funktion? 1. Bestem 2. Bestem tangentens ligning i -
Disposition.
ForumindlægHej SP. Er der en, der vil uddybe dette yderligere eller komme med links? Vis at en positiv voksende kontinuert funktion på et lukket interval har en stamfunktion og benyt dette til at vise, hvordan man kan bestemme arealer vha. bestem integral. På forhånd tak. -
Lån
ForumindlægHej hvordan tager man et lån, når en bil koster 440443 kr. ? -
Forsikringmatematik erhvervserfaring sabbatår
ForumindlægJeg drømmer om at læse forsikringsmatematik, men mit snit er omkring 8. og dermed ikke højt nok. Jeg er næsten færdig med 3 år og kan dermed ikke nå at forbedre det og selv hvis jeg kunne vil jeg gerne have en backup. Så spørgsmålet er hvad jeg kunne lave i et evt. sabbatår som vil hjælpe mig me... -
Eksponentielle funktioner og sammenhænge
ForumindlægHej! Lige nu sidder jeg med en blandet aflevering, som omhandler ligninger og parenteser, samt eksponentielle funktioner, og jeg er helt på bar bund, jeg kunne virkelig godt bruge en hjælpende hånd fra en venlig sjæl.. Et mere overordnede spørgsmål er, hvad gør man hvis en udvikling er negativ,... -
Varianble
ForumindlægHvad er svar? -
Eksponentiel funktion
ForumindlægEn eksponentielt voksende funktion f(x) går gennem punkterne (1,2) og (3,8). Bestem en forskrift for funktionen f(x). Nogen der kan hjælpe? -
Reducér
ForumindlægHej. Jeg har glemt hvordan det er man reducér. jeg har to opgaver som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med: 1. (x+2y)(x-2y) 2. ab-b(a-3b) -
Prøve i fysik
ForumindlægSkal op i fysik på tirsdag. Læreren har ikke fortalt en skid. Alle sidder og er ved at tisse i bukserne !! Hvad er kravene i fysik ?? - skal man vise en formel? (komme frem til en ??) - skal man kunne alle begreberne udenad? Hvad skal man gøre for at bestå og score et 12-tal?? Må man også h... -
Funktioner
ForumindlægHej :) Sidder med en matematik opgave og kan ikke finde ud af at løse følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved f(x) = 4*0,5^x og g(x) = 4*2^x. Jeg vil meget gerne høre hvordan finder ud af det, evt med udregning, på forhånd tak:) Grafen ser sådan, på det vedhæftet bilag: -
Trigonometri
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver nogle øvelser i matematik og har sat fast i den vedhæftede opgave i noget tid. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på rette vej? På forhånd tak -
Eksamensrapport - hvad skal den indeholde?
ForumindlægHej! Nu er tiden kommet til teknologiprojektet, som skal færdiggøres og afleveres i denne uge (fredag inden kl. 14). Jeg har derfor spørgsmål ang. strukturen af rapporten, dens indhold og vigtige krav til den. Da jeg arbejder alene, kan det være svært at overskue hele projektet og dens omfa... -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr... -
Valdfag Samfundsfag B eller erhvervsøkonomi c
ForumindlægHej, Jeg overvejer kraftigt at læse økonomi eller matematik-økonomi på universitetet, efter jeg har afsluttet gymnasiet. Jeg skal nu til at vælge valgfag og er i tvivl om hvad der vil være bedst/ mest relevant, hvis jeg vil læse videre.. Så hvad mener i (som måske kender lidt til uddannelserne) ... -
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ...
