Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18921 til 18940 af 32350
  • Hjælp mig tilbage på sporet :)

    Forumindlæg
    Hej Finde et eller flere eksempler, hvor jeg undersøger, hvordan matematik og dansk fag via forskellige metoder, teorier og modeller stræber mod ny erkendelse. Jeg skal derefter sammenstille og karakterisere de to fags videnskabelige basis og fremgangsmåder. tak
  • parabel

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe? er hat til matematik. Spørgsmål: Undersøg om en lastbil som er 2,5 m. og 4 m. høj kan køre igennem tunnelen? Den er 20 m. bred og 4,3 m. høj.
  • 2. gradsligning

    Forumindlæg
    Hej alleHåber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej i matematikken er lige startet på hf b niveau.Har en ligning der hedderx^2-3x-10=0Jeg har ikke set sådan en før så jeg håber at der er en der vil hjælpe mig på vej.
  • Geometri og trigeometri

    Forumindlæg
    Hej allesammen:) Jeg skal op til mundtlig matematik på B niveau og har fået stillet et spørgsmål der hedder: hvordan kan man udlede cosinurelationerne for en vilkårlig trekant? Jeg tænkte på at svaret kunne være at bruge pythagoras. Men er det nu rigtigt?
  • Løs 2. grads ligning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal løse denne ligning f(x) = x2-4x+5 = 3-x. Hvad skal jeg gøre? Jeg har kun løst ligninger der har været = 0. Har svært ved matematik, så hvis en ville vise mig hvordan man gør og hvorfor. Tak :)
  • Afgangseksamen i 9. 2005 December

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera
  • Integralregning og sammenhængen med differentialligninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder og forbereder til mundtlig eksamen, men er i tvivl om hvordan jeg skal redegøre for sammenhængen mellem integralregning og differentialligninger. Vil det være hensigtsmæssigt at vise seperation af de variable, eller er det noget helt andet som jeg har overset? EDIT: Det er matematik A.
  • Terminsprøve i engelsk

    Forumindlæg
    HJÆLP Jeg går i 8 klase og skal snart til til terminsprøve i engelsk dansk og matematik vil gerne høre jer der har prøvet det er det svære opgaver i engelsk og hvad for nogle emner kunne i vælge imellem er nervøs håber i gider svare den bekymret
  • Lektiehjælp søges

    Forumindlæg
    Hej... Jeg studerer naturvidenskab på SDU og har i den forbindelse brug for lektiehjælp til matematik, og det drejer sig om følgende kursus: Calculus 2. Prisen kan aftales over telefon, og lektiehjælpen skal være på Fyn. Det drejer sig hovedsageligt om matematikopgaver.
  • Hvorfor a=e^ln a

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lige nu et matematik projekt hvori der lyder følgende spørgsmål: Begrund hvorfor a=e^ln a for alle positive tal a. Jeg har søgt i alle mine bøger samt på nettet, men har ikke kunnet finde ud af hvorfor. Nogen som har lyst til at hjælpe ?
  • Statistik - Varians og spredning

    Forumindlæg
    Jeg er ved at forberede mig til eksamen i matematik på B niveau, men kan ikke lige gennemskue dette. Jeg har skrevet i mine noter at spredningen er; (observation-middelværdi)^2 Men hvordan udregner jeg så varians?
  • Hjælp til ligning med kvadratrod!

    Forumindlæg
    Hej allesammen I min matematik aflevering, består en af opgaverne af nogle ligninger man skal løse. Der er bare en af dem jeg ikke kan finde ud af: -√-x = -6 når jeg udregner den får jeg den til 1/36, hvilket ikke er rigtigt! Noge der ved hvordan jeg skal regne ligningen ud?...
  • Held og lykke

    Forumindlæg
    Hejsa!Jeg ville bare lige sige hej, og tænkte om der måske var nogle matematik-genier, der havde lyst til at sende matematikvibes til mig, da jeg skal have matematikprøve imorgen. Hihi. (:Det håber jeg..Ha' det godt allesammen. Hilsen Nina
  • Kristensen & Rindung

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne købe Kristensen & Rindung Lærebøger i Matematik for gymnasiet. Kan I skaffe dem? Og hvad kommer de til at koste? Kan jeg betale med kort? Med venlig hilsen Bernhard Mollerup
  • forskrift

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan forklarer mig hvordan jeg finder forskriften for den her:p(x)=-0,1x+250 , 0de to steder der er Jeg vil gerne hvis det kan forklares enkelt da jeg ikke har så meget styr på det her matematik. på forhånd tusind tak
  • studieretning med bio A, mat B og psykologi C

    Forumindlæg
    hej allesammen jeg skal til at vælge studieretning og har overvejet Biologi A, Matematik B og psykologi C. Er der nogle som har denne linje og vil fortælle lidt om det. Bliver biologi hårdt eller er det til at klare. Håber der nogen der kan dele sine erfaringer. :)
  • Variabelsammenhæng -haster

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til eksamen i matematik c på tirsdag og har et spørgsmål som jeg har problemer med:s Spørgsmålet lyder: Variabelsammenhænge Gør rede for omvendt proportionalitet og potenssammenhæng mellem to variable. omtal et eksempel på anvendelse af modeller med potensudvikling Jeg håber der er ...
  • Hjælp eksamen snart differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej.. jeg skal snart op i matematik mundtlig. i 4 af spørgsmålene skal jeg redegøre for differentialkvotienten. Jeg ved jeg skal bruge tretrins reglen. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal lave det. Nogen kloge hoveder, der kan fortælle mig det.
  • uha uha det ser ikke godt ud :)

    Forumindlæg
    god aften jeg skal til en matematik eksamen i morgen, også sidder jeg lige og regner nogle gamle opgaver som forberedelse til i morgen. der er en opgave hvor jeg skal bestemme en funktions nulpunkter?? er det der hvor den har vandrette tangenter eller?? håber der er en der kan hjælpe en sømand i ...
  • Matematisk argumentation - Haster!

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl omkring, hvad der forstås ved matematisk argumentation? Er det bare at i matematik, har man et bevis, enten så gælder det, ellers gælder det ikke, hvis der findes et modbevis. Dvs. der kun er et svar? Eller når man argumenterer for et bevis, så tager man det trin for tri...