Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18941 til 18960 af 31730
-
Fordoblings- og halveringskonstant - hjælp!
ForumindlægGiv definition af fordoblings- og halveringskonstanten. Sådan lyder min opgave til forberedelse af min årsprøve i mundtlig matematik. Jeg ved godt hvad både fordoblings- og halveringskonstanten er, men hvad menes der helt præcist med at give definiton? Skal jeg forklare beviset eller? -
Hvad er; Aksiomatiske deduktive system??
ForumindlægHej derude :) Jeg skal snart til mundtligt matematik eksamen og et af vores eksamensspørgsmål lyder således; Redegør for det Aksiomatiske deduktive system... Nogle der evt. kan forklare hvad dette er/går ud på? På forhånd, tak for hjælpen :) -
Voyage 200 lommeregner sælges
ForumindlægJeg har en Voyage 200 lommeregner til salg. Den kan det samme som TI89 og MERE til!! Lommeregneren er et KRAV til Matematik B og mange erhvervsøkonomiske uddannelser. Se annoncen og billeder her: http://www.dba.dk/texas-voyage-200-bedre-end/id-66637727/ -
Førstegradsligning - grafisk metode
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede matematik eksamen og har fået en ligning der hedder: 2+3(x+1)=2(8-x) (*) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den ? Er der evt. en der kunne forklare hvordan den skal løses ? På forhånd tak! -
hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskonstanten?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på onsdag, og jeg mangler svar på dette spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. nogle der kan hjælpe mig uden at forvirre mig :) hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskon... -
COSINUS!!! HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej alle! skal snart til mundtlig matematik.. og tænkte på følgende: - cos (v) = cos (180 - v) hvorfor er det nu at der skal stå minus foran cos ? ved sinus står der jo ikke noget minus? På forhånd taaak -
Forskellen på Fremskrivningformlen og opsparingsformlen
ForumindlægHej alle sammen. jeg skal til mundtilg matematik imorgen, og jeg grubler over dette sidst espørgsmål her, håber i kan hjælpe mig... Redegøre for forskellen mellem Fremskrivningformlen og opsparingsformlen. Hvis i kan, må det gerne være et simpelt svar :) Mange tak - Mathias SK -
Forskellen på Fremskrivningformlen og opsparingsformlen
ForumindlægHej alle sammen. jeg skal til mundtilg matematik imorgen, og jeg grubler over dette sidst espørgsmål her, håber i kan hjælpe mig... Redegøre for forskellen mellem Fremskrivningformlen og opsparingsformlen. Hvis i kan, må det gerne være et simpelt svar :) Mange tak - Mathias SK -
Lineær vækst og eksponentiel vækst
ForumindlægHej jeg skal til matematik mundtlig eksamen på fredag og jeg skal bruge hjælp til dette spørgsmål :) På forhånd tak ___________________________ Gør rede for hvad der forstås ved en lineær udvikling og en eksponentiel udvikling, herunder regneforskrift og graf. Gør rede for begreberne... -
hjælp til mundtlig mat A ?
ForumindlægHEJ Jeg skal snart op i matematik mundtlig, men ved ikke hvad jeg skal forklare under statistik... please er der nogen der kan hjælpe? Det skal fylde til en 20 minutter.... Spørgsmålets underpunkt er: gør rede for varians og spredning + normalfordeling på forhånd tak, Tanja -
Eksamens spørgsmål - anden ordens differentialligninger
ForumindlægJeg sidder og laver dispositioner til mine spørgsmål til matematike eksamen. Men sidder fast i spørgsmålet: "Differentialligninger (anden ordens differentialligninger af typen y'' = m*y) Nogen der kan hjælpe? -
Dobbelttydige tilfælde
ForumindlægHej derude. Jeg er ved at forberede mig på mundtlig matematik og er lidt stresset! Er kommet til trigonometri, hvori jeg vil forklare det dobbelttydige tilfælde. Er der nogen der let og overskueligt kan forklare det? Og som har et let og overskueligt eksempel til? (: Ville være en kæmpe hjælp! ... -
Eksponentiel vækst A
ForumindlægJeg vil gerne vide, hvad der generelt forventes til den mundtlige eksamenen i Matematik A omkring eksponentiel vækst (vigtigst) og de to andre vækstformer. Meget af stoffet ses også i B-pensum, men jeg har ikke arbejdet med det alvorligt på A-niveau. -
Linære funktion
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik B og har fået et spørgsmål der luyder sådan: Gør rede ligningen for tangenten til en differentiabel funktion. Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre her og hvilken eks jeg kan komme med??? :( -
Udled differentialkvotienten´af f(x)=x^1/2
ForumindlægHej, jeg mangler lidt hjælp til matematik. Jeg er ramt ind på et spørgsmål, hvor jeg skal Udlede differentialkvotienten f(x)=√x. Men hvordan Udleder man differentialkvotienten f(x)=√x?? håber at i kan hjælpe mig! -
Løs ligningen f(x) = 17
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i matematik som jeg ikke fatter så håbede der ville være lidt hjælp og hente her. Opgaven lyder: Løs ligningen f(x) = 17 Jeg ved ikke hvordan man løser den eller hvor jeg skal starte. Tak på forhånd! -
ax^2+bx+c
Forumindlæghej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee! -
sekant og tangents betydning
Forumindlægjeg skal til mundtlig eksameni matematik b niveau på hf..... en af de opgaver vi kan risikere at komme op i er: gennemgang af begreberne sekant,differenskvotient og differentialkvotient. Hvordan beskriver man sekant og betydning? hvad betyder differenskvotient og dens betydning i differentialregn... -
hjælp til beviser
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog -
kreer mønster i halvbue
Forumindlæghej, jeg er igan med et eksamens projekt på matematik B i en opgave bliver man bedt om at dekorere gavlen i en hal. gavlen danner en halv cirkel. hvad kan man lige proppe ind i? en kurve af en art eller nogen ideer?
