Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18981 til 19000 af 42938
-
Bøger/hjemmesider, hvor man kan lære latin
ForumindlægHej alle :) Jeg kunne godt tænke mig at lære latin. Derfor spørger jeg, om der er nogle af jer, der kender nogle bøger/hjemmesider/apps, hvor man kan lære det. Helst på dansk, men engelsk er også helt i orden :) -
Hjælp til at oversættelse
ForumindlægHej Jeg skal oversætte følgende sætning til engelsk. "Men et stammefællesskab med normer som janteloven, der stammer fra landsbykulturen, havde han ikke erfaringer med. Og stødte sig på." Jeg har oversat det "først del" (til det første punktum), men er helt i tvivl hvordan... -
Analyse af; Et brev om kritik af religionen
ForumindlægEr der nogen, der ligger inde med en analyse eller har arbejdet med kilden Denis Diderot: Et brev om kritik af religionen ? Der står følgende: Når mennesket først har vendt det truende blik imod den himmelske majestæt, undlader det heller ikke at rette det imod den jordiske magt. Det reb, som ho... -
Denmarks rolle i Krigen
ForumindlægJeg har svært ved at forstå, at Danmark både kæmpede for og imod protestanterne under 30-års krigen, mens ALLE andre lande, der var involvleret i krigen aldrig skiftede side. Altså de protestantiske magter mod den Katolske Liga. -
Déménage?
ForumindlægHej, Vil man sige se déménage eller undlade se? På forhånd tak :) -
Ny reform - Årskarakter --> Eksamenskarakter
ForumindlægMit gymnasium har (fejlagtigt?) skrevet på hjemmesiden, at årskarakterer overføres til eksamenskarakter på den ny gymnasiereform, såfremt man ikke er indstillet til eksamen i det respektive fag. Er dette rigtigt? Såvidt jeg ved, skal årskarakteren ikke overføres til kolonnen med eksamenskarakter. -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man godt til selve old. eksiminationen medbringe sin hjemmelavede/computerlavede notater med? Jeg kører den gamle reform. PS. hvor lang tid varer en old eksamen? Håber på respons På forhånd tak! -
Snyd
ForumindlægHej hvis man har set på nettet hvordan man fx løser en opgave vil det blive betragtet som snyd hvis man bruger den samme fremgangsmåde hvor man indsætter bare andre tal? Til eksamen fx jeg bruger den samme fremgangsmåde fra nettet til at løse fx en ligningsystem vil det blive betragtet som snyd? -
metafor ?
Forumindlæghej her er nogle billedesprog jeg er meget i tvivl om de er metafor eller personificering/besjælling. 1. at slå tiden ihjel 2. din højre hånd kommer meget hurtig 3. den rammer mig over munden 4. luske af -
Hjællpppp.. dumper stx
ForumindlægHey alle Oh nej, jeg er i dilemma. Har nu et snit på 5,0 og har en eksam tilb.... Er der nogen der vide om jeg kan risikrer at dumpe stx?? Jeg sidder netop og overvejer at droppe den sidste eksam og starte 3.g om.. mvh Mino -
fravær og advarsler
ForumindlægJeg havde i 2.g alt for meget fravær af personlige årsager. Det nærmede sig de 20% og en del uafleverede opgaver oveni, jeg modtog derfor en skriftlig advarsel og var nær blevet indstillet til fuldt pensum i 2.g. I 3.g gik det så lidt bedre, men helbreddet haltede med tilbagevendende sygdom o... -
AT- undersøgelse
ForumindlægHej. Ved godt at jeg er i forkert kategori, men efter at have set svarraten i AT-rummet valgte jeg at være lidt flabet og ligge det herind. Jeg er ved at lave min afsluttende AT-opgave og vil gerne i den forbindelse lave en kort undersøgelse. Alt du skal gøre er blot at svare på nedenstående. Er... -
Vigtigt at kunne til skriftlig matematik!
ForumindlægJaa, nu ligger eksaminerne jo for døren, og jeg skal selv op til skriftlig matematik på højniveau! Jeg er sproglig så det er vel nærmere B-niveau! Men det er jo uden hjælpemidler, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med de helt essentielle ting, som er rigtig gode at have styr på! ... -
Analysemodel?
ForumindlægEr der nogen der har en god analysemodel til religionstekster til eksamen!? -
Naturfagsopgave-svar?
ForumindlægNogen der har naturfagseksamens-opgave-svar eller allerede har været til naturfags-eksamen i år og evt. har lyst til at sende mig deres svar?Det ville virkelig være en stor stor hjælp. TakM.v.h Mikala -
au pair oversættelse
Forumindlæghej jeg skal oversætte denne tekst fra dansk til fransk. Jeg ved ikke om det er rigtigt det jeg har oversat. Se venligst om der er fejl og skriv dem i et nyt indlæg: En ung dansker, Anne, kommer til Paris for at være au pair pige i et år. På grund af sproget møder hun af og til visse problemer... -
Smagen af salthed og sødme
ForumindlægNaCl smager salt. Hvis man putter nogle saltkorn i munden, så opløses NaCl til dens ioner, Na+ og Cl-. Men hvilken ion er det, der giver smagen af salthed? Det samme med sukker... hvad er det, der gør at sukker smager så sødt, mens at stivelse (som er flere glucose-enheder sat sammen) ikke smage... -
Medicin - Adgangskvotient 2010!
ForumindlægSå blev jeg endelig student. Men min sidste eksamen som var vægtet 2 gange, gik af lort til, og jeg fik desværre 4. Det resulterede i at mit samlede snit gik fra 9,8 til 9,4! Det vil sige et samlet snit med alle 5-højniveau fag, bonus-ordning m.m. på 10,15. Jeg er ret skuffet, da det er 3 års int... -
Biologi B
ForumindlægHvor stor krav stilles der på Bio. B mht. eksamen? man har jo trods alt 24 timers forberedelse?? Stiller de store krav til eksamen? Jegg står nemlig og skal til at vælge valgfag og sådan og er helt lost mht. valg af fag og jeg skal bestemme mig inden på mandag! :-S -
Noter til 9.klasse kemi?
ForumindlægHej! (: Jeg kunne godt tænke mig, at vide om I ved nogle sider eller steder på nettet hvor man kan finde noter til kemi for en 9.klasse afgangselev, for til sommer skal jeg jo op i det til eksamen. Da jeg har en mega dårlig undervisning, så ville det være rart kunne finde noter om det, for at sel...
