Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 18981 til 19000 af 72126
-
Sandsynlighedsfordeling
ForumindlægHej tænkte på om der ikke var et eller flere kloge hoveder derude, som gider at hjælpe mig med denne opgave, da alle mine resultater på nær a og f ikke stemmer overens med de resultater som står i facist listen. Mvh. Oliver Jakobsen -
Brug for hjælp til trekant sinus og cosinus
ForumindlægSidder her med en matmatik opgave, kan ikke lige finde ud af hvordan den skal gribes an. Har vedhæfet et billede På forhånd tak! -
Find ud af om de markeret grupper enten er polære eller upolære
ForumindlægVed allerede godt hvordan man skal finde forskellen i elektronnegativitet - men ved ikke hvordan jeg skal stille det op nu hvor grupper består af mere end blot to atomer. På forhånd tak! -
kombinatorik
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kan hjælpe? har vedhæftet opgaven -
Et spørgsmål om tysk på HTX
ForumindlægHej alle sammen. Mine venner og jeg har en lille diskution kørende. Er Tysk OBLIGATORISK PÅ HTX? Tak på forhånd -
Titering
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål. 1. hvilken masse af chloroform var der i den titerede opløsning? 2. hvor meget chloroform indeholdt det afvejde smør? Husk at tage højde for fortynding undervejs... 3. LD50 ved oral indtagelse er 36 mg pr. kg (for mus). hvor meget chlor... -
fedt
ForumindlægHej folkens jeg er meget forvirret på hvad denne fedt er. Er det bare et triglycerid på forhånd tak -
Signifikansniveau
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan denne opgave skal løses. https://imgur.com/a/jyYUz6K En venlig sjæl som kan forklare? :) -
BRAND OG BRANDSLUKNING
ForumindlægHvordan skrives reaktionen for kulstofs forbrænding? -
HJÆLPPPPP desperat
Forumindlæghvad kendetegner et carbongydrid og hvad kendetegner en alkan??????????? -
Massen af vanddamp der dannes pga lynnedslag
ForumindlægJeg har udregnet den afsatte energi til at være 5,441*109J, jeg ved dog ikke hvordan jeg skal vurdere vandampens masse der dannes -
Naturfag haster
Forumindlæg¨Hey.. Er der ikke nogle, som vil hjælpe mig, skal aflevere den imorgen...PleaseLyder sådan: En opløsning af HNO3 har rumfanget 500 mL og koncentrationen 0,30 mol/L a) Beregn opløsningens PH?? Opløsningen fortyndes nu med 9,5 L rent vand, så den i alt fylder 10,0 L. b) Beregn PH for denne opløsni... -
Bestemmelse af Molarmasse (Hjælp)
ForumindlægHey...Er der ikke nogle der lige vil hjælpe mig med denne opgave..???Kan ikke finde ud af den...???Her kommer den..Bestem den molare masse for sprængstoffet nitroglycerin C3H5(NO3)3a) Hvad er massen af 4,0 mol nitroglycerin?b) Hvor mange mol er der i 1,0 kg nitroglycerin???Tusind tak for hjælpen... -
isomere
Forumindlæghttp://en.wikipedia.org/wiki/File:Citalopram-skeletal.png Citalopram er i virkeligheden en blanding af to isomere forbindelser. Forklar dette. -
lige en ting til
Forumindlægalfa, beta og gamma.. hvor finder jeg dem? -
nøgletal
ForumindlægHvor kan jeg finde nøgletal for virksomheden Starbucks ? haster -
sinA/a = 1/c
Forumindlæghvor kommer reglen fra at sinA/a = 1/churtigt svar ville være nice :) -
Røntgenstråling
ForumindlægHar fået en opgave der lyder således: I et røntgenrør hvor spændingsforskellen mellem anode og katode er 42,5 kV accelereres elektroner; disse starter fra hvile ved katoden. a) Find elektronernes maksimale kinetiske energi. Elektronerne nedbremses helt ved sammenstødet med anoden. Herved udsen... -
Stamfunktion?
ForumindlægHjælp! Jeg kan slet ikke komme videre med denne opgave.. Jeg skal bestemme samtlige stamfunktioner til f(x)= 4x^3-1, men jeg kan kun komme på en nemlig (1:4)x^4 - 1x... jeg skal nemlig også finde stamfunktion til tangentens ligning y=31x-40.. -
eksamenslæsning
ForumindlægJeg skal op i religion d. 30, old d. 2, eø d 9 og historie d. 14... Jeg aner ikke hvordan det er mest smart at læse det op på... der er jo meget der skal læses til historie... Håber I har nogle gode ideer...
