Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19021 til 19040 af 48309
-
Wikipedias troværdighed?
ForumindlægHejNu har jeg i lang tid brugt Wikipedia, som jeg synes virker helt fint, men min lærer mener, at den ikke er troværdig, da den er skrevet af privatpersoner, som let kan have en farvet mening.Indtil videre har jeg ikke haft nogle problemer med den, men det er selvfølgelig lidt svært at afgøre, hv... -
HASTER---HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive eksamsprojekt i fagene historie og samfundsfag. Jeg har valgt kvindernes politiske, økonomiske og sociale rettigheder fra 18.. til nutiden. Jeg kan ikke huske fra hvilket årstal, jeg skulle skrive opgaven. Men det er det årstal, hvor grundloven blev oprettet. Jeg har brug for... -
Tysk-oversættelse
ForumindlægHej, nogen der kan rette følgende sætninger? Han tænker på hende hver dag. Hun tænker aldrig på ham. Jeg tænker ofte på dig. Er denkt an ihr jeden Tag. Sie denkt niemals von ihm. Ich denke oft an dich. Har du set månen. Den skinner og den er fuld. Hast du den Mond gesehen. Es glänzt und es voll... -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
type kilde?
ForumindlægHej Alle :)Jeg har 2 bøger som er skrevet af Gerda BonderupBegge 2 omhandler koleraen i 1853 sådan - groft sagt. Bøgerne hedder "Det Medicinske Politi" og "Cholera-Morbro'er og Danmark".Hvad hedder denne type 'kilder'.F.eks man har jo breve, avisartikler m.m.... Hv... -
Som englene flyver.
ForumindlægSidder og laver en anmeldelse/analyse af Naja Marie Aidt's " Som englene flyver " og er først nu, halvdelen inde i den kommer til at tænke over - hende jeg kalder fortælleren, der aldrig bliver sat navn på ( Sisse's søster ) kender hun overhovedet til Creepy? Er det Sisse der f... -
oversættelse dansk til tysk :)
Forumindlæghej alle sammen nogle som kan hjælpe mig med at oversætte dette fra dansk til tysk :) Tekstens forfatter, Milena Moser, bor og arbejder i Zürich. Historien stammer fra samlingen: »Mörderische Erzählungen«. Den handler om en 35-årig kvinde, der vil opleve noget nyt og derfor rejser væk. Hun forbe... -
den grimme ælling vs. ørneflugt
Forumindlæghalløjsa :-) jeg sidder og skriver en dansk opgave om H.C. Andersen eventyr den grimme ælling, og Henrik Pontoppidan's historie ørneflugt og får et spørgsmål der lyder sådan : hvordan afspejler de 2 tekster sig i den tid hvor de er skrevet? - jeg har skrevet om ørneflugten, s... -
Om at følge Via Dolorosa?
ForumindlægJeg har siddet og læst teksten om at følge via dolorosa. Min opgave er at forklarer historien og mytologien bag Via Dolorosa, og derefter gøre rede for følgende sætning: ”Enhver kristen er altså undervejs sammen med Jesus ad korsvejen, selvom han ikke har mulighed for at følge Via Dolorosa ... -
Livet under besættelsen
ForumindlægHej derude Jeg har brug for noget hjælp til en opgave i historie der skal afleveres imorgen så det kunne være dejligt hvis i gad at hjælpe mig igang :) Opgaven går følgende ud på: Nu skal du ud fra oplysningerne i bogen forestille dig, hvordan det var at leve under besættelsen i Danmark. Du ska... -
Matematik DUMPER JEG??
ForumindlægHej folkens - jeg har pt et snit på 8 i eksamenskarakter. Men jeg er utrolig bange for at matematik trækker mig ned. Jeg skal nemlig ind på mit drømmestudie.. Jeg har storset fået 7 og opad i alle fag udover matematik. Der fik jeg 4-4 men er utrolig elendig til det. Hvad kan mit snit blive hvis j... -
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHJÆLP!!!!!!!!!!Jeg skal op i tysk fredag...!Jeg er simpelthen så nervøs..Nogen der har nolge gode råd eller andet?Både mht nervøsiteten og fif til en go tysk eksamen??ALT kan hjælpe, bare ved at tænke på det ryster jeg..Og det er så åndssvagt.. for til daglig er jeg helt okay til det..men mig og ... -
Ekspotentielle funktioner
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i MAT B imorgen.. Jeg kigger på eksamensspørgsmålet om ekspotentielle funktioner, hvor man bl.a. skal komme med nogle eksempler fra hverdagen der opfører sig "eksponentielt".. Er der nogle af jer, der har et eksempel og udregningen af det, som jeg k... -
02 i naturgeografi - omeksamen?
ForumindlægDa jeg har læst en hel uge og taget mig en masse noter blev jeg godt skuffet over at få 02 til eksamen (c-niv 2.g) nogle ting var bedre end andre at komme op i og jeg trak ikke det bedste. Er det muligt at tage den samme eksamen i 3.g? Tak! -
hvorledes
ForumindlægHvorledes foregår eksamen? Hvor lang tid har man i forberedelsen? får man spørgsmål derinde ? Hvor stort et tekst stykke kommer man op i ? hvor længe varer selve eksaminationen ?` Hvis nogen kunne give mig " en rød tråd " af hvordan en religion C eksamen foregår ville jeg blive glad :... -
LYST TIL AT TJENE LIDT PENGE D. 10/5
ForumindlægHej alle derude. Jeg er en pige på 17 år der går i 2.g på Aurehøj Gymnasium. Jeg skal op i eksamen i biologi d. 10/5. Jeg har 24 timer til at forberede mig, så ville høre om der var nogen, der studerer bilogi, der ville bruge deres eftermiddag sammen med mig og hjælpe mig med eksamen. Skriv til m... -
Består jeg matematik?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvornår man består matematik, hvis det skal være brugbart til en uddannelse efter gymnasiet. Jeg fik 4 i skr. og mundt. matematik i afsluttende årskarakter på b-niveau og skal nu op til sygeeksamen snart. Jeg regner med at få 00 i eksamen. Hvad er reglen for bestået/ ikke... -
AT - METODE
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder lige pt og kæmper med AT. Problemet er at jeg er lidt fortabt med hensyn til min problemstilling 3, som lyder: Hvordan er terroristernes selviscenesættelse kommet til udtryk i forskellige terroraktioner gennem historien? Delkonklusion på problemstillingen har jeg kopieret ... -
Hjælp om dispensation 4. eksammenforsøg DTU
Forumindlæghej jeg har fået en mail om at jeg har opbrugt 3 eksammensforsøg og helt stresset over at måske blive smidt ud af studiet jeg har dumpet eksammen en gang og har ikke fået afmeldt mig anden gang og trejde gang fik jeg heller ikke afmeldt mig . den anden gang har jeg været meget fraværende på s...
