Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 19021 til 19040 af 170164
-
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Stelton
ForumindlægHvad er der galt med Stelton? Vi kan umuligt finde problemer til denne velfungerende virksomhed! -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
skal til danskeksamen på torsdag please hjælp
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med analysere "historien om en moder" -
Karakter beregning
Forumindlæghvordan beregnes karakterene på gymnasiet? V.H Nabil Raad -
Prøve i fysik
ForumindlægSkal op i fysik på tirsdag. Læreren har ikke fortalt en skid. Alle sidder og er ved at tisse i bukserne !! Hvad er kravene i fysik ?? - skal man vise en formel? (komme frem til en ??) - skal man kunne alle begreberne udenad? Hvad skal man gøre for at bestå og score et 12-tal?? Må man også h... -
Lidt hjælp søges
ForumindlægHej!er der nogen der kan hjælpe mig med at lave a og b i opgave 1.Jeg aner ikke hvordan jeg kan komme igang. Man kender ikke vektor b til at finde projektionen og derefter længden af den. Og jeg ved ikke hvordan jeg så kan finde a bagefter. C og d kan jeg godt finde ud af hvis der er nogen der ka... -
Tysk eller Engelsk som valgfag
ForumindlægHey, Jeg skal snart til at vælge valgfag, men er meget usikker på hvad jeg skal vælge. Jeg tænker enten at opgradere Engelsk B til A eller Tysk B til A. Usikkerheden kommer her: I tysk er jeg god til mundtlig, men dårlig til skriftlig og i engelsk er jeg god til skriflig, men ikke helt så god ti... -
Hjælp til Bevis
ForumindlægHej venner! Jeg er simpelthen totallll lost i beviser (generelt) og så lige det vi har om i skolen lige nu, integralregning. Er der nogen som kan forklare hvordan systemet er for beviser for min lærer er super dårlig til at forklare og jeg fatter intet + eksamen er nær :( på forhånd tak. vh. An... -
Supplering
ForumindlægHejsa SP! Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende supplering. Jeg har læst, at studenter, der afslutter gymnasiet før 2021 (altså afgangsstudenterne i 2020), kan forbedre deres gennemsnit vha. GSK supplering. Hvis dette er tilfældet, hvilke fag kan man så supplerer, og vil man kunne gange sit s... -
HJÆLP! Hvor finder jeg Bush's tale efter 9/11?
ForumindlægHeeej. Sidder og er igang med at skrive SRP om international politik. Min problemformulering lyder således: En gennemgang af væsentlige sider af USA's reaktion på terrorangrebet den 11. september 2001. en analyse af forskellen på amerikansk udenrigs- og sikkerhedspolitik under den kolde... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej alle Jeg valgte oprindeligt Spansk A da jeg skulle søge ind på gymnasiet STX. Jeg er dog blevet i tvivl, om jeg skal skifte til Tysk B. Jeg synes der er mange fordele og ulemper ved begge valg! Det gode ved spansk er, at jeg får 5 A-fags bonus, plus så starter man fra begyndelsen af med n... -
regression på lommeregneren
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg har fået opgivet en række x- og tilhørende y-værdier for en eksponentielt aftagende funktion. Jeg skal nu bestemme en forskrift for denne funktion. Normalt plejer jeg at indtegne på enkeltlogaritmisk papir og herefter finde a og b og til sidst forskriften. Men vores læ... -
Sammenhæng mellem gennemsnit og det videre uddannelsesforløb
ForumindlægDette er en interessant artikel fra Politiken i dag om sammenhængen mellem gennemsnittet fra gymnasiet og ens videre uddannelsesforløb. Jakob Lange er studiechef ved KU.------Et dårligt snit trækker spor Politiken 11 juni 2006, 5 . sektion side 24 Selv om studenter med et karakter- gennemsnit i d... -
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk? -
optagelse på videregående uddannelse
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål angående optagelse på videregående uddannelse.. Jeg sidder og læser om optagelseskrav på videregående uddannelser og falder over følgende krav : Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal d... -
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Reducering af ligning
ForumindlægJeg har prøvet at finde ud af hvordan jeg skal reducere ligningen: (a+b)^2-(a-b)(a+b)-2ab Men har virkelig ingen ide om hvordan jeg skal gribe den an. Nogle der kan hjælpe? -
Bewistat
ForumindlægHey alle. Jeg skal til eksamen i statestik her den 13 juni og jeg har lidt problemer med at bruge programmet bewistat til excel. Er der nogen der har eller evt. kender en brugsanvisning eller en guide til hvordan man løser diverse problemer med programmet ? Ida -
Om at tage 3.g om?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en ærgerlig situation, hvor har jeg har fået et gennemsnit, som jeg slet ikke kan bruge til at blive optaget i de uddannelser jeg overvejer, pga af de års- og eksamenskarakter jeg fået i 3.g. Mit karaktergennemsnit for 1. og 2.g, lå på 9,3 efter bonus (fra esktra A-fag). G...
