Søgning på: matematik b eksamen 2017 hhx. Resultater: 19061 til 19080 af 130298
-
Vedr. matematik opgave - akut
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en matematik aflevering i morgen og jeg står med den sidste og eneste opgave som jeg ikke har løst, da jeg virkelig har problemer med den. Jeg håber derfor, at jeg kan få hjælp til den. Opgaven lyder : En pyramide har en kvadratisk grundflade med sidelængden 6, og pyrami... -
Eksamen i morgen - Lyd
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i morgen i et af de fag, jeg er dårligst til. Fysik. Jeg er elendig til formler og lignende. Jeg har trukket følgende oplæg: "Fremlæggelse: Lydbølger. Hørligt område. Decibelskala. Stikord til samtaledel: generelle egenskaber ved bølger. Forskellige bølgetyper... -
Fysik-eksamen, 24-timers (universet)
ForumindlægHej. Jeg har desværre mistet al materiale til min fysik-eksamen i forbindelse med en flytning. Jeg står nu overfor at skulle til eksamen imorgen og trænger derfor til lidt hjælp. Jeg har trukket følgende spørgsmål: 1: Gør rede for, hvordan man nu om dagen mener universet er opbygget, og gør kort ... -
eksamenangst for alle mundtligt eksamen?
ForumindlægHej alle, Jeg kan ikke gå til mundtlige eksamer pga. af sindssyg angst om er kommet gennem de sidste års tid. Nogen der ved eller har kendskab til om man et eller andet sted kan tage ens hf eksammer skriftligt i alle fag. Jeg kan godt gå op til en eksammen hvis det er skriftligt, det kan jeg li... -
NV og PU eksamen
ForumindlægHej jeg skal snart afslutte grundforløbet på HTX med eksamen i PU og NV, men jeg har ikke helt forstået hvordan de to eksamener foregår, det ville være super rart hvis nogen vidste det. Tak på forhånd -
Matematik... skibets hastighed
ForumindlægHEJ 5.4 Jeg skal finde gennemsnitshastigheden for M/F i km/t. Jeg ved, at der på samme tid sejlede en kutter ud i Tvöroyri med en hastighed på 15 km/t. M/F Smyrlis sejlads kan beskrives ved ligningen: y=34,3x x= tid Fiskekutterens sejlads kan beskrives ved ligningen: y=-15x+65,7 ... -
ONLINE lektiehjælp i matematik eller fysik
ForumindlægJeg tilbyder online undervisning og lektiehjælp til gymnasieelever eller universitetsstuderende som gerne vil hæve sit niveau i matematik eller fysik. Jeg er kandidatstuderende i fysik med over 6 års erfaring som lektiehjælper, heraf 4 år hos Mentordanmark. Ønsker du mere information, så tag ko... -
Eksamen historie : ' (
ForumindlægHej... Jeg har nu 24 timer til at forberede mig til eksamen i historie i morgen... Mit emne hedder "Danmark - Europa o. 1400 - 1800 dikront og synkront" det indeholder 3 tekster og jeg skal så tale om dem i 10 min plus jeg selv skal inddrage noget materiale jeg selv finder... Mit først... -
Samfundsfag A, eksamen i morgen - hjælp
ForumindlægJeg skal op til eksamen i samfundsfag i morgen, mundtligt. Jeg har trukket emnet Demokrati, magt og politik og har trukket følgende bilag - Bilag 1: Ugebrevet A4 11. januar 2013 Bilag 2: http://www.b.dk/politiko/corydon-og-el-klar-paa-hurtig-dagpengeloesning Bilag 3: Information 15. m... -
Forberedelse til old eksamen?? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i oldtidskundskab (her om 10 dage), men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal læse op til det. Man kan jo blive eksamineret i en kendt antik basistekst (græsk eller romersk) og enten en kendt efterantik perspektiverende tekst eller et kendt antikt monument og højs... -
SRP: Har I mulighed for at tjekke om jeg er på rette spor? MATEMATIK
ForumindlægMATEMATIK -
Nogen der kan hjælpe mig med noget matematik??
ForumindlægJeg har en opgave for som jeg vi ha kigget på, eller spørge om hvordan man finder svaret.. skriv hvis det er, så skriver jeg det jeg ska hjælp til.. V.H. Gabi -
Matematik A-niveau m/ TI-83
ForumindlægHejsa :0) Nogen som ved hvor jeg kan downloade programmer til min TI-83, eller hvor jeg evt. kan finde kommandoerne, og så bare selv indtaste dem? -Har brug for alt som er relevant for A-niveau, bl.a. beregning af stationære pkt., implicit differention, integraler, diffenrention og alt andet...Ha... -
Eksamen snart - hjælp ønskes
ForumindlægHej derude! Jeg har snart eksamen og der er noget jeg ikke helt har lært at regne mig frem til. Disse har jeg virkelig brug for hjælp til at kunne regne til: 1) Vis at f(x) = ln(x2- 4x + 1) er stamfunktion til fx = ((2x-4) / (x2-4x+1) 2) Find den stamfunktion til f(x) = 4x - 1 der har y= 7x + 3... -
Fransk eksamens-læsning tilbydes
ForumindlægHej Kom du op i fransk til studentereksamen og har brug for intensive private fransk-sessions med erfaren underviser, så er du velkommen til at kontakte mig. Undervisningen foregår i Hellerup. Sincèrement Thomas -
Darwin i AT-eksamen
ForumindlægVi er i gang med vores AT-synopsis og ville høre om der er nogen, som evt. har nogenlunde samme emne eller bare gode ideer til lidt hjælp. i forbindelse med darwin arbejder vi med redegørelse for hans evolutionsteori og hvilke samfundsmæssige forhold der lå til baggrund for teoriens tilblivelse. ... -
Musik eksamen c - analyse
ForumindlægHalløj! Jeg har været så svineheldig, at jeg skal op i musik i år. Jeg har trukket sangen Bad, af Michael Jackson. Men jeg kan simpelhen ikke finde ud af, hvordan jeg skal få den analyseret. Jeg har prøvet at sidde og læse om hvordan det skal gøres, men det har ikke gjort mig klogere på det overh... -
Fysik obligatorisk eksamen
ForumindlægHey!Jeg har så været så heldig at skulle op i fysik her som afslutning på 2.g! Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan eksamensspørgsmålene er udformet. Hvis jeg nu siger, at vores opgivne overordnede emner er:-Introduktion (herunder jorden, tyngdekraft, densitet)-Energi-Strøm og spænding-Materialefy... -
mdt. eksamen STX A
ForumindlægDet foregår på den måde at man kommer ind og trækker en ukendt tekst, der relaterer til ét af de emner man har beskæftiget sig med indenfor faget igennem de sidste 3 år på STX, ikke sandt? Desuden er mit spørgsmål om hvor meget sproget betyder når man er derinde? Vægtes det 90/10, hvor 90 = spro... -
Old, skal til eksamen i morgen.
ForumindlægHej vil høre om der lige er nogen der kan hjælpe mig med at få sat det sidste på plads. Har to spørgsmål til Apologien (sokrates forsvarstale)1) Sokraes benytter den sokratiske/dialektiske metode, men hvad går det ud på og hvilket formål tjener det.2) Er der en bestemt grund til at han indrager H...
