Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19101 til 19120 af 96602
-
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHejsa! Jeg er startet i gymnasiet i sommers, og nu da grundforløbet er sluttet, har skolen informeret omkring, hvilken lommeregner man bør invistere i..... Jeg har matematik på A-niveau! Skolen anbefaler en TI-Nspire med tilhørende software. Jeg har dog læst lidt omkring det på nettet, og der... -
Ingeniør uddanelse
ForumindlægHvad er den bedste ingeniøruddannelse? I form af job og løn? -
VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!
ForumindlægHar brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!! -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Navngiv stoffet
ForumindlægHåber nogen kan fortælle mig, hvad dette stof hedder og meget gerne en lille begrundelse :-) (Se vedhæftede) Tak! :-) -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
digoxindosis
ForumindlægDigoxin udskilles af kroppen efter 1. ordens kinetik. For en normal person er halveringstiden (t1⁄2) 36 timer. Ved en dosis på 0,125 mg opnåes en maksimal plasmakoncentration på 1,5 nM ( en del af digoxinen bindes i muskelvæv). Plasmavolumen antages at være 5,5 L og molmassen af digoxin e... -
"simpel" opgave?
Forumindlægopgaven lyder: Beregn ligevægtskonstanten for ammoniaksyntesen: N2(g) + 3 H2(g) --> 2 NH3(g) ved 298 K, ved 500 K og ved 800 K. jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg løser denne opgave, så alt hvad i har at sige ville være en store hjælp! på forhånd tak :) -
pH
ForumindlægHey, sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan man løser den\n\nBeregn pH i en opløsning, der er fremstillet ved at hælde 10mL, HCL 1,00M i en 200mL målekolbe og fylde op med demineraliseret vand til stregen?? \n -
Forelæsninger
ForumindlægJEg hørte engang noget om at man kunne gå til forelæsninger/kurser, lidt ligesom på universitetet. De skulle gerne være åbne for alle. Nogle der ved, hvad det hedder? -
kovalent = enketlbinding?
ForumindlægHejsa,\njeg er lidt forvirret.\nEr kovalent binding = enkeltbinding, dobbeltbinding og tripelbindingm, eller er det bare = enkeltbinding, hvis i forstår... -
Forskellige spørgsmål
Forumindlæg* Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf... -
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors... -
C med fire R
ForumindlægEt primært C-atom har tre H'er og et R bundet til, sig et sekundært har to H'er og to R'er, et tertiært har et H og tre R'er...Men hvad hvis C'et er forbundet til fire R'er, der ikke er H? -
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
Empirisk formel !
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave, hvor man skal bestemme den empiriske formel af et carbonhydrid som ved en fuldstændig forbrænding bliver til 3,056 g CO2 og 1,502 H2O.Hvordan gør man det, har slet ingen anelse, da vi kun en gang for lang tid siden i timen har gennemgået sådan en opgave. Og da det var... -
et spørgsmål
ForumindlægHvordan kan kalk bruges til at neutralisere. ?? -
citronsyrecyklus
ForumindlægHej..Er der nogle som er utrolig sej til citronsyrecyklus (Krebs' cyklus)?? For jeg er ret dum til den..Det jeg kører fast i, er de enkelte led i cyklusen, og synes ikke rigtig jeg kan finde noget om den på nettet hvor de har taget den trin for trin!!Der er vel ikke nogle som engang har lavet... -
Hjælp, det haster!
ForumindlægTrækker det ned, hvis man til mundtlig biologi eksamen er afhængig af sin disposition?
