Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 19121 til 19140 af 169995
-
Hvilke typer af opgaver?
ForumindlægHej Alle :) Jeg skulle fra en veninde spørge, hvilke typer af opgaver man bude kunne - når man skal op til skriftlig fysik på A-niveau? Er der nogle typer opgaver - man kan være sikker på, at kunne få stillet? MVH ASLAK -
Bestået matematik?
ForumindlægHej alle. Har jeg bestået matematik når det ser sådan ud: Årskarakter mundtlig: 4 Årskarakter skriftlig: 02 Eksamen mundtlig: 00 Alle vægter 0,75 har jeg så bestået? -
Korrespondance
ForumindlægHejsa - jeg har problemer med opgave 2.7 i denne opgave: http://www.econ.ku.dk/polit/studerende/eksamen/opgrv/filer/Videregående%20matematik%202003II%20opg.pdf Det ville være rart om nogen kunne forklare mig hvad der foregår. Der ligger en rettevejledning til opgaven her: http://www.econ.ku.dk/... -
Karakter ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lidt forvirret omkring karaktersystemet på gymnasiet. Jeg går i 1.g, og som alle 1.g'er har jeg fag som jeg skal afslutte i år. Hvilke karakter tæller når man skal sende dem til videregående uddannelser. De karakter man får i standpunkt eller eksamens karakter. Og er de... -
Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger
ForumindlægHer kommer lige en oversigt hentet fra eksamenskalenderen på www.uvm.dk over datoer for skriftlige ekaminer i matematik og fysik i denne eksamenstermin maj/juni 2014: 22. maj kl 09-14 (stx) Mat A 22. maj kl 09-13 (stx) Mat B 23. maj kl 09-14 (hhx) Mat A 23. maj kl 09-13 (hhx) Mat B 27. maj kl 09... -
SPØRGSMÅL!!!
ForumindlægHvis adgangskrav er mat B-niveau til en uddannelse, og vedkommende har det på A-niveau men dumper på eksamens karakterne, hvad så? eks. (9/9 på årskarakterne - 5/5 til eksamen) -
MATEMATIK EKSAMENSSÆT nr. 2 2012!!!!
ForumindlægER JEG DEN ENESTE SOM SYNES AT EKSAMEN IDAG VAR MEGET MEGET SVÆRERE I FORHOLD TIL DEM SOM VAR OP I FREDAGS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Mekanik! DET HASTER!!
ForumindlægHej SP Sidder og skal til eksamen om 2 dage. Jeg skal til min eksamen om kinematik, komme ind på stedfunktioner. Jeg kender kun til den ene, hvor vi har en konstant hastighed, og dermed får en ret linje. Jeg ved, at der er flere grafer (3, tror jeg), som kan beskrive en partikels placering. Er d... -
Ny karakterskala
ForumindlægBekendtgørelsen om ny karaterskala er nu vedtaget og træder i kraft i gymnasiet for alle nuværende 1.g-ere og fremtidige elever pr. 1. august 2006.Øvrige uddannelser følger efter den 1. august 2007.Bekendtgørelsen kan læses i sin fulde tekst her:http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B20060044805-... -
Planøkonomi | Økonomi
KompendieBegrebet planøkonomi refererer til en bestemt form for politisk-økonomisk system, hvormed staten styrer og påvirker den primære udvikling af det pågældende lands økonomi.Hvad er planøkonomi?I et planøkonomisk samfund kontrolleres det økonomiske marked – altså priser og mængder af producered... -
løsning til opgavesættet
Forumindlægnogen der har eller ved om løsningerne findes til netop dette sæt http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524_1stx131-MATn_A.ashx har kigget på studienet men der var intet -
Markedsføringsøkonom bøger
ForumindlægHej, pga. studieskift sælger jeg de fleste bøger til markedsføringsøkonom udd. Alle bøger er af nyeste udgave fra september 2011, kun brugt i to uger, en del af dem er helt ubrugte. Det er disse bøger det drejer sig om: Erhvervsjura, 2. udgave ISBN: 978-87-7675-852-3 Erhvervsret &n... -
Polit ikke interesseret i lavkonjunktur
ForumindlægI går var jeg til åbent hus til økonomi på KU. Under et introduktionsforedrag siger en lærer, at de på uddannelsen er ligeglad med lavkonjunkturer, og hvis vi vil vide nærmere, så skal vi melde os til uddannelsen. Jeg har ikke tænkt mig at vælge uddannelsen, men vil stadig gerne opklare mit spørg... -
Økonomiske teorier om finanskrisen
ForumindlægJeg søger nogle teorier omkring økonomi og gerne noget, som kan kobles til finanskrisen, da jeg er ved at skrive SRP om finanskrisen. Er der yderligere nogle, som har et bud på gode matematiske formler og beregninger jeg kan lave, i forhold til finanskrisen? Tak på forhånd! :) -
Mekanik (Skr.) - Hjælp haster
ForumindlægGoddag. Jeg er gået helt kold i den følgende opgave. Problemet er ikke at jeg ikke forstår formlerne, men kan bare ikke omsætte dem til praksik i opgave sammenhæng. Opgaven: (fra bogen Eksamenopgaver i Fysik A 94-97) -------------------------------------------- OPGAVEN/ Golfputtet: (s. 57 opg. 4)... -
Levende reklamer
ForumindlægHej Skal til mundtlig dansk eksamen imorgen i levende reklamer. Kan man bruge/ beskrive det gyldne snit i en levende reklame. ? -
Karakter vigtigt? (STX)
ForumindlægHvor vigtige er karakterne på gymnasiet (STX)?? Jeg tænker på standpunktskarakter såvel som årskarakter. standpunktskarakterne udgør årskarakteren, ikke? Har ens årskarakter indflydelse på ens eksamenskarakter? Altså hvis jeg eksempelvis ligger til 10 i kemi og af en eller anden grund får 4 til e... -
Dansk eksamensoplæg
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til dansk mundtlige eksamen på hhx og skal derfor skrive oplæg til de forskellige perioder vi har været igennem. Kan det virkelig passe at man overhovedet ikke kan finde nogen oplæg på hverken studieportalen eller studienet som inspirationsmateriale? Jeg kunne virkeli... -
Musik
ForumindlægJeg skal op til musik eksamen vil bare lige høre, hvad man kunne forberede sig inden eksamen? -
VIGTIGT
ForumindlægHej, jeg skal til den mundlige eksamen i Mat A her på torsdag. Jeg sidder fast i en af spørgsmålene, som lyder; gør rede for differentialkvotienten af f(x) = a^x . herunder bestemmelse af e (Eulers tal) Fortæl kort om løsningen af differentialligningen: y’ = a*y Nogen, der kan fort...
