Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19121 til 19140 af 28854
-
Nogle gode råd til læseprøve?
ForumindlægHalløj, jeg har afgangsprøve i morgen. Jeg skal op i dansk, læseprøve og diktat. Jeg plejer og have det lidt svært med læseprøve, da jeg ikke altid når det hele. Jeg ender altid med i sidste minut, at sætte tilfældige krydser i en opgave. Er der nogle af jer, som kan give mig en rigtig god måde,... -
Alvidende fortæller Synlig eller skjult
ForumindlægHvis bogen er en roman hvad er så fortælleren skjuler hun eller er hun synlig? -
Østrig og ungarn
Forumindlægjeg har valgt landene østrig og ungarn. Hvorfor og hvordan indførtes diktatur i landet? Hvilken type diktatur indførtes (kommunistisk, nazistisk/fascistisk, andre autoritære styreformer)? Hvem var diktatoren? Hvorfor blev det netop ham, der fik/tog magten? Løste diktaturet problem... -
svovlsyre reaktion med vand
ForumindlægHej jeg skal vise svovlsyres reaktion med vand er det bare sådan her reaktionen ser ud eller er der flere trin? H2SO4 (aq) + H2O (l) --> HSO4- (aq) + H3O+ (aq) -
Kildekritik
ForumindlægHvad er kildekritik? Og kan man lave en kildekritik indenfor fagene fysik og engelsk? -
Krebsen Af kim fupz aakeson
ForumindlægHej er der nogen der har læst Krebsen af kim fupz aakeson? har brug for hjælp til analyse :) skal hjælp til: tid budskab Komposition -
HJÆLP KAN IKKE FINDE DET GYLDNE SNIT!
ForumindlægJeg skal snart op til den mundtlige eksamen, i dansk. Jeg skulle analysere dette billede med pc. skovgaard, men kan simpelthen ikke finde det gyldne snit! Er der ikke nogle der kan hjælpe mig? Tak på forhånd -
Analyse af "Ophelia" af John Everett Maillais
ForumindlægJeg skal analysere billedet "Ophelia" af John Everett Maillais. Det går helt fint, der er bare det, at jeg ikke kan finde budskabet i billedet. Jeg håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har søgt hele internettet tomt, og kan ikke finde noget. For Guds skyld, hjælp mi... -
Hjælp til lille tysk oversættelse
ForumindlægHey Alle er i gang med at træne mig op til anden del af mundtlig tysk A-eksamen. Jeg vil derfor lige hører, om der var nogle, som ville hjælpe mig til at oversætte en lille del fra Tysk til dansk, så jeg kan se, om jeg selv har oversat den rigtig. Det er bare dette lille stykke, på forhånd tak:... -
læse matematik op på B niveau
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ? -
Periodiseringsprincip
ForumindlægHej! Nogen, der kan forklare mig, hvad periodiseringsprincip er? kh Mille -
Prinsessen med de tolv par guldsko
ForumindlægEr der nogen, der ved om prinsessen med de tolv par guldsko er kunsteventyr eller folkeeventyr? og hvorfor -
1. verdenskrig
ForumindlægHvad var forventningerne til første verdenskrig? -
Fordeling af drenge og piger Århud
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan fordelingen af drenge og piger er på matematik-økonomi og sundhedsteknologi i Århus? :-) -
Forsikringsmatematik & gymnasielærer
ForumindlægHej alle, Jeg har søgt ind på Forsikringsmatematik (Aktuar-uddannelsen) på KU, men har også samtidig igennem længere tid leget med tanken om at undervise i gymnasiet. Jeg ville høre om der er nogen der ved, om man ville have mulighed for at kunne undervise i Matematik i gymnasiet, hvis man h... -
De unge og de gamle af Gustav Wied
ForumindlægHej, jeg sidder og laeser op til eksamen lige nu og vil hoere om der er nogen der har en analyse af Gustav Wieds 'De unge og de gamle'? Det kunne vaere et stort hjaelp! Paa forhaand tak (: -
Dannelsesperspektivet i folkeeventyr
ForumindlægHey er der nogen der kan hjælpe mig med det her begreb har aldrig hørt om det før så.. Jeg skal bruge det i en DHO-opgave. Det haster lidt. Alt kan bruges :-) -
Anatomi.
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til de anatomiske strukture. Jeg skal beskrive hvad (hvilke anatomiske strukturer) et ilt molekyle passerer på sig vej fra alveoleluften til et hæmoglobinmolekyle. Kan det godt passe at ilt molekylet kun passere forbi to gange enlaget pladeepitel? Håber der er ... -
Malerens paradoks
ForumindlægHej venner, Sidder med en lidt "sjov" opgave. I opgaven skulle jeg først beregne rumfanget på en hul uendelig lang tragt, hvorefter jeg skulle beregne overfladearealet på denne, deraf fik jeg: Rumfang = π Overfladerareal = π*∞ Dernæst skulle man forklare dette paradoks,... -
Berlinmuren
ForumindlægJeg skal i tysk lave en fremlæggelse om et emne der omhandler DDR, hvor jeg så har valgt berlinmuren. Jeg kan ikke rigtigt finde noget om udviklingen af berlinmuren. Altså jeg er interreseret i at finde noget om, hvordan udseendet og sikkerheden har ændret sig i årene 1961-1989. Er der nogle af j...
