Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 19141 til 19160 af 31730
  • Hjælp. : ) gør rede for... betydning?

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal til eksamen snart i mundtlig matematik, og jeg er i tvil hvad det vil sige at:" gøre rede" eksempelvis : gør rede for den ekspontielle vækstmodel : y= b * ax Kan i hjælpe mig. jeg er total på bar bund
  • virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    Har fået en ny matematik lærer og vi har fået vores første aflevering, som jeg virkelig ikke forstår hvordan jeg skal regne det ud. En forklaring eller udregning ville være til en stor hjælp. Har siddet i noget tid og kan stadig ikke finde ud af noget
  • Lineær vækst og eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig årsprøve i matematik, og en af de opgaver der kan trækkes er: Du skal gøre rede for ligheder og forskelle på lineær vækst og eksponentiel vækst. Herunder sammenhængen mellem forskrift og graf. Hvordan skal man besvare denne opgave, ved hjælp af både tegning og beskrivelser??
  • ligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sider hjemme over øver mig til skriftlig matematik som begynder om 3 dage og jeg vil spørge hvorfor min lommeregner ikke gider at løse dette spørgsmål. S(x) = 195 * 17^-0,20 Har jeg skrevet forkert?
  • Nemt Eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en matematik aflevering om eksponentielle funktioner, hvor et spørgsmål lyder: Beskriv/Forklar hvad der skal gælde om væksten for, at der er tale om en eksponentiel funktion: Jeg er ikke helt sikker på, hvad og hvor meget der skal svares til spørgsmålet. Hvad skal jeg komme...
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en rapport om funktioner i matematik. Jeg har nu, med hjælp fra programmet TI-Nspire, fundet forskriften for en bestemt potensfunktion. Men den viser forskriften: y = 9.1211 E - 7 * x ^ 3.26317 Er der en der kan forklare mig hvad det E -7 betyder? På forhånd tak.
  • Digital bandpass analyse

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde rundt i matematikken bag en bandpass analyse. Jeg har et signal som en vektor af værdier og jeg vil gerne lave en bandpass med 2 cut-off frekvenser. Hvordan gør jeg det, hvis nu jeg ville vise det som håndregning eller vise alle trin? Tak.
  • Trapez 17a

    Forumindlæg
    Hej, bøvler med en opgave fra matematik eksamenssættet fra august 2008. Har vedhæftet opgaven, sammen med en besvarelse af første delopgave, ikke sikker på den er rigtig dog :) I næste delopgave skal jeg bestemme omkredsen af trapezet udtrykt ved h, dette ved jeg ikke helt hvordan skal gøres. ...
  • AT-projekt HJÆLP MatA spanskA

    Forumindlæg
    Hej jeg er rimelig meget på røven, jeg skal afleverer min synopse på fredag (om 2 dage) Jeg har lavet nogle problemstillinger og en problemformulering, men de var ikke gode nok ifølge mine vejledere de ser således ud. Problemformulering: På hvilken måde var Gaudi banebrydende i sin byggestil, o...
  • Funktionsundersøgelse (SOS)

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at forberede mig til matematik eksamen. Jeg er gået i stå i funktionsundersøgelse, jeg ved godt hvordan man beregner polynomiers division men jeg ved ikke hvornår man bruger den. Lidt dumt. Håber at hører fra jer meget snart ( :
  • TURBOMATEMATIK B PENSUM

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der andre, der er ved at tage Matematik B som turbokursus ?? Jeg skal nemlig snart starte på et hold, og vil meget gerne have mulighed for at forberede mig inden - så et pensum ville være perfekt!!. Nogle der vil dele deres erfaringer med dette kursus (B)? Venligst Charlotte
  • Hjælp til TI interactive

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik imorgen, og derfor skal jeg bruge TI Interactive. Men jeg synes, at det er lidt svært at anvende, derfor kunne jeg godt bruge noget hjælp - evt. en online guide :)
  • Pythagoras

    Forumindlæg
    Hej skal skrive en srp ogave med fagkombinationerne historie og matematik. Har så valgt at skrive om pythagoras. Men skal lave en problemformulering til den, men har ingen anelse om hvad jeg skal komme ind på. Har i nogen bud på hvad jeg eventuelt kunne skrive om?
  • Eksamens noter

    Forumindlæg
    hej derude :) Er der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde nogle gode noter til hvad man skal kunne til skriftlig matematik A uden hjælpemidler? Jeg synes det er en smule uoverskueligt at huske det hele lige pt... På forhånd tak :)
  • hvornår bytter man om på a og b?

    Forumindlæg
    hej alle :) Som så mange andre skal jeg til eksamen i skriftlig matematik A Men er kommet i tvivl om hvornår man bytter om på a og b (ifølge lommeregneren) Er rimelig sikker på man gør det i eksponentiel- og potensfunktioner, men gør man det også i linenær funktioner? :S
  • vækstegenskaben for den lineære udvikling??

    Forumindlæg
    Jeg skal op til årsprøve i matematik her på onsdag, og jeg har bl.a. fået spørgsmålet: Bevis vækstegenskaben for den lineære udvikling. Jeg har dog svært ved helt at forstå hvad vækstegenskaben for den lineære udvikling overhovedet betyder... Så ja pls hjælp
  • Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys

    Forumindlæg
    atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi.
  • Isoler x i formlen

    Forumindlæg
    Hey gutter og gutinder! Jeg har brug for hjælp til at løse en matematik opgave, hvor x skal isoleres. Formlen hedder: ax - 8 = 3(x - 2) Spørgsmålet efter er: Af hvilken værdi af a, kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak!
  • titalslogaritmer (dens egenskaber?)

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet dette spørgsmål til min matematik-eksamen: Gør rede for egenskaberne ved funktionerne 10x og log(x) Hvad menes der med egenskaber? Er det noget med at de er hinandens omvendte funktioner? Tak på forhånd
  • Dumpe årsprøve

    Forumindlæg
    Halløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-)