Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 19161 til 19180 af 39386
-
Integralregning
ForumindlægHej..Har en opgave hvor der stårBestem følgende integraler:S=integraltegnetS(x^2dx-Sx(x-2)dxog Slnx(lnx-2)dx-Sln^2xdxPliz hjælp det er til en aflevering til imorgen og jeg sidder fast ved de to opgaver... kender resultaterne men skal have mellemregningerne med... -
Oversættelse: Enkel vs. kompliceret
ForumindlægVi har fået vores første engelske aflevering for, det er en engelsk oversættelse. Mit spørgsmål er, om jeg skal prøve at gøre sproget flydende og hverdagsagtigt eller lidt avanceret og ordbogskrævende. Kan ikke lige gennemskue, hvad læreren helst vil have. Tak for hjælpen. -
XXs - kønsbunden nedarvning
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål til min mundtlige eksamen i morgen. Der er et begreb jeg er i tvivl om hvad betyder eller om de er ens. I min aflevering har min lære bedt mig om at uddybe dem, men kan ikke huske forskellen eller betydening google har ikke hjulpet Mvh Signe Meck -
Uligheder og punktmængder
Forumindlæghar et lille spørgsmål til min aflevering...Hvordan præsenteres uligheder grafisk og hvad er forskellen mellem Y < ax + b, Y < eller = ax + b og Y > ax + b og hvad er en punktmængde ?? lidt hjælp ville være rart :) -
Første års, pæn let.
ForumindlægHey .. :)Jeg har en lille aflevering for. Jeg vil gerne suppleres/rettes for eventuelle fejl i min aflevering.Det handler om, enkelt om lidt simpelt statistik, vil en ikke nok lige bruge 7 min. tror næppe det tager længere tidLinket er: www.frip.dk/includ/Aflevering.xlsPå forhånd mange mange tak.... -
opgave
Forumindlæghej! Jeg tænkte på, om der er en herinde som har lavet biologi afleveringen "giftige kokasser" som vil hjælpe mig med nogle af spørgsmålene?? ellers kan opgaven findes her: subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2006/august/opgave%201.pdf hilsen Sasha :) -
DTU
ForumindlægHej Jeg skal snart på DTU, enten på diplom eller civilingeniør.. har nogle spørgsmål..... Er der undervisning hver dag, og hvad tid starte en skoledag? Hvordan foregår undervisningen? på dansk eller engelsk + bøgerne Har man også afleveringer ligsom på gym? -
Afleveringshjælp!
ForumindlægHejJeg har en aflevering, som driller mig lidt, har derfor brug for lidt hjælp!Opgaven om vektorer hedder:a=[5-t;2] og b=[4;t+1]for hvilken tal er a parrallel med b?Er ikke helt med på hvor jeg starte og slutte, så lidt hjælp ville være rigtig godt! På forhånd tak! -
Pesten i Bergamo
ForumindlægHejsa,Jeg tænkte på om der er nogen der har lavet en analyse om Pesten i Bergamo. Jeg finder den meget svær at analysere og fortolke og beder derfor om lidt hjælp da jeg har en aflevering for til tirsdag.Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig :-DMvh. Joy -
HJÆLP til analyse af muskletræthedens velbevarede hemmelighed
ForumindlægHej, står og skal lave en mundtlig aflevering, af muskletræthedens velbevarede hemmelighed. problemet er at jeg faktisk ikke helt ved hvordan man, laver en analyse af en artikle i biologi? nogle der kan hjælpe ?? artiklen er vedhæftet :) -
lille Ligning, hjælp?! :)
Forumindlæghejsa:) sidder med en aflevering og er lidt i tvivl om en enkel ligning -->2*0,75^x (x er hævet) Jeg ville umiddelbart løse den vedx= log(5,6) / log(2*0,75) = 4,25Er det rigtigt??Håber der er der kan hjælpe:) -
Emne til politisk tale
ForumindlægHej, Jeg skal lave en skriftlig aflevering i engelsk, som går ud på at skrive en politisk tale om et valgfrit emne. Den skal være på 300-500 ord. Jeg ville super gerne have lidt inspiration, og høre om har nogle idéer til et evt emne :) -
Fødevarer. Hvilket mono-, di eller poly sakkarid?
ForumindlægHej :). Jeg sidder med en glykæmisk indeks aflevering og skal dertil vide hvilket sakkarid nogle af fødevarene er. Håber der er nogle der har lidt mere forstand på dette end mig :). Chokolade Banan Cola Cornflakes Æble Rugbrød På forhånd tak :) - Casper -
pH-indikator
ForumindlægHey..\nJeg har en aflevering i kemi hvor jeg skal skrive noget teori om en pH-indikator.. Der er vel ikk nogle der kender en side eller selv har nogle gode fakta om pH-indikator??\n\n//det.den -
Det har ikke spor med sex at gøre
ForumindlægHej skal skreve en skriflig aflevering; novelleanalyse. Novellen, "Det har ikke spor med sex at gøre" af Mads Brenøe. Nogle gode råde til hvordan jeg kan skrive den på den bedste måde. Det er meget vigtigt, at jeg skal have mindst et 10-tal. -
ATP-dannelse ved omdannelse fra ethanol til ethansyre
ForumindlægJeg sidder her med en aflevering, og kan ikke finde stof om netop dette spørgsmål. Er der nogen, der kan hjælpe mig? Spørgsmålet lyder som følgende: Forklar, hvordan gærceller får ATP ud af den viste reaktion. Billedet af reaktionen er vedhæftet! På forhånd tak!! /Ida -
Diff. ligninger, hjælp!
ForumindlægHej alle sammen :) Har lidt problemer med min aflevering til imorgen :) - bestem løsningen til differentialligningen f'(t)=-15-3f(t) der opfylder f(0)=-3 og hvordan gør man rede for at em funktion er et tredjegrad polynomium? Håber at i kan hjælpe :) -
kemiskenergi
ForumindlægJeg har en aflevering til næste uge, jeg skal bruge information om kemisk energi, mekanisk energi osv. Hvis I kender en god sidde med nogle gode informationer eller beskrivelser, så sendt adressen til mig \n1000 tak -
Afleveringsopgave
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en aflevering . det er opgave 13 på denne hjemmeside. Det er STX 2008 Dec. B niveau. http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_STX083%20MAB.ashx opgave ligger under denne hjemmeside. -
Hjælp til min erindring
ForumindlægHej allesammen. Er der en venlig sjæl, der vil kigge på min dansk aflevering og bedømme den. Jeg har fået til opgave at skrive en erindring, og da jeg aldrig har skrevet en før ville det være rart at få en til at kigge på den og bedømme den, nu hvor jeg har skrevet den færdig.
