Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19181 til 19200 af 40954
-
AT - Titanic
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med at skrive en AT-synopsis, hvor jeg havde tænkt mig at inddrage en bog. Jeg søger en bog om titanic, hvor der bl.a. kommes ind på klasseforskellene på skibet, og der må gerne være nogle af de overlevende fra skibet som indragges evt. Hvis der er nogle af jer som tidl... -
søde mennesker hvem er god til engelsk?
ForumindlægD. Oversæt følgende tekst til engelsk: I 1970'erne fandt en amerikansk læge ud af, at man kunne hjælpe syge ved hjælp af latter. Dengang mente mange at det var noget pjat, men i dag er hospitalsklovne anerkendt som et middel til helbredelse, især på børneafdelingerne. Selvom klovnene er... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte nogle sætninger til engelsk, men nogle af dem driller mig lidt. Hvordan skal jeg oversætte: Han hjalp hende med at finde støvlerne. Er det: He helped her with finding the boots? Eller er det: He helped her finding the boots? Og hvad med: Den smukke pige forlod festen en... -
Tysk diposition
ForumindlægHej er der nogen der kan se min dispotion og skrive om der mangler noget. Jeg har valgt eventyr og mit eventyr er hans og grete. Unser Thema: Märchen Mein Thema: Hänsel und Grete 1. Warum habe ich dieses Thema gewählt: • Mein persönliches Interesse • Meine Lehrers Empfehlung 2. Br... -
HASTER!! Mundtlig biologieksamen A
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig biologi eksamen i morgen. Jeg skal analysere og vurdere 2 artiklers indhold, her kommer mit spørgsmål, hvordan skal de analyseres ??? Tak for forhånd -
Rettelse af stil
ForumindlægJeg ville være rigtig glad for, hvis der var en der gad at rette denne tekst :D Es war einmal ein fürchterlicher Dämon, wie stiehlt als was er ergreifen gekonnt. Eines Tages, der fürchterlicher Dämon stiehlt der Königs Vater. Der König wurde wütend, und kleidet sich selbst an. Er war nur bere... -
Hvad søger jeg.. ?
ForumindlægNu hvor man er student har jeg jo ferie.. men tror at jeg nok har tænkt formeget på eksamen, og helt har glemt tiden derefter.. Så nu skal jeg finde ud af hvad jeg skal være.. Jeg tænkte noget i ingeniør retning, men har svært ved at definere helt præcist hvilken slags.. Jeg vil gerne være nog... -
X, O, Δ - Hjælp!
ForumindlægMin første tysk stil og vores lærer siger at vi skal sætte X, O og Δ! Jeg har aldrig kunne finde ud af det, men jeg har prøvet så godt jeg kunne, og kunne nu godt tænke mig at høre/se en andens svar. Alt hjælp hjælper! Tager gerne imod andre rettelser! Selv en sætning ville hjæl... -
historie 8 klasse niveau
ForumindlægHej derude håber i vil hjælpe mig lidt. Jeg skal til at læse en helt masse om Den Kolde Krig og vil høre om der er nogen der evt vil fortælle kort om hvad Den Kolde Krig var? Kan det passe at det var en krig imellem USA og Sovjetunionen, og hvorfor opstod den krig? -
Eksponentiel funktion
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig? -
Kongehuset
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med, hvad kongehusetsfunktion er? -
løse
Forumindlæghvordan løser jeg sådan en opg: I et bestemt kredsløb er strømstyrken I (t) (målt i ampere) en funktion af tiden t (målt i sekunder). Det oplyses, at I(t) er løsning til differentialligningen 0,4*(dI/dt) +10*I = 9 hvor I(0) = 0 a) bestem strømstyrkens væksthastighed, når strømstyrken er... -
velfærdsmodellen i Tyskland
ForumindlægJeg vil gerne forstå den tyske velfærdsmodel Arbejderne betaler en procentdel af sin løn til et forsikringsselskab via sin arbejdsgiver. Man er altså forsikret gennem sit arbejde. Lavtuddannede betaler mindre end en højtuddannede, når de er er på arbejdsmarkedet. Dette medfører, at de lavtlønned... -
Nyttevirkning
ForumindlægEr det rigtigt at jo højere nyttevirkningen er jo bedre eller er det forkert? -
Snyd
ForumindlægIkke fordi jeg har snydt til min srp, men er bange for at jeg måske har skrevet af i en del af min opgave fra nettet eller en hvilken som helst bog. Ved i hvilke programmer lærerne bruger for at finde ud af om man har snydt så jeg kan rette på de fejl jeg har for er virkelig bange for et -3 -
folkeskolens afsluttende prøver??
ForumindlægJeg går i 9.klasse og skal til terminsprøver her efter ferien. Er der nogle der ved om de opgaver vi får udleveret om de er helt nye, eller om det er nogle gamle opgaver de tager for forrige år?? Der er nemlig noget der hedder december prøver og maj prøver, og decemberprøverne bliver jo holdt i d... -
Min fritid på spansk førnutid (præsens) og førdatid (perfektum)
ForumindlægHej jeg søger en frivillig som er villig til at kunne hjælpe med at få rettet mine fejl og fortælle hvad det er der er godt galt med det jeg har skrevet. Jeg er ikke så god til spansk, da jeg allerede på forhånd godt ved at vedkommende som vil hjælpe, kommer til at få det hårdt. Det kunne være de... -
Det økonomiske kredsløb
ForumindlægHej. Vores overordnede emne er vendepunkter, og vi har valgt at snakke om det økonomiske kredsløb. Det kunne være fantastisk hvis i kunne komme med nogle ideer til hvad vi kan snakke om (så det hænger godt sammen med det overordnede emne). Har i nogle ... -
Eu's vinkel på vældfærdsturisme
ForumindlægHvad er EU's intentione omkring vældfærdsturisme? Fx. Skal eu bestemme hvem, der skal have bønepenge, men ikke blande sig i dagpenge g kntanthjælp som statsministeren har givet udtryk for? Please svar dette er vigtigt. -
Hvorfor deltager flere unge i de demokratiske handlinger online?
ForumindlægHvorfor deltager flere unge i de demokratiske handlinger online? ved ikke hvad jeg skal svarer til det her spørgsmål
