Samfundsfag

Hvorfor deltager flere unge i de demokratiske handlinger online?

26. maj 2021 af Samfundsfagsfidusen - Niveau: B-niveau

Hvorfor deltager flere unge i de demokratiske handlinger online? ved ikke hvad jeg skal svarer til det her spørgsmål


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. maj 2021 af Moderatoren

Hvis du ikke har et bilag eller noget at svare ud fra, så må du bare komme med dit bedste bud. Du er måske selv ung – hvorfor vil du selv deltage i demokratiske handlinger online?


Svar #2
26. maj 2021 af Samfundsfagsfidusen

jeg har et bilag det er en graf der viser at unge fra omkring 16-20 alderen 30-44 men jeg ved ikke hvorfor har ingen ide 


Brugbart svar (1)

Svar #3
26. maj 2021 af Moderatoren

Jeg ville deltage online, da det er lettere end at skulle bevæge mig et sted hen. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
26. maj 2021 af Justitia

Hvad er "demokratiske" handlinger?

Unge deltager faktisk utrolig lidt i den offentlige debat på nettet. Den offentlige debat på nettet bliver domineret af ældre over 50 år og typisk mænd.

Men i forhold til dit spørgsmål, så er det nok fordi det er nemmere og hurtigere at manifestere sin utilfredshed eller enighed på internettet. Endvidere er den yngre generation også vokset op med internettet og sociale medier. I dag er sociale medier jo en integreret del af vores hverdag - og især hos de unge.


Brugbart svar (1)

Svar #5
26. maj 2021 af Moderatoren


Brugbart svar (1)

Svar #6
26. maj 2021 af Justitia

Jeg vil gerne henvise til udførlige rapporter udarbejdet af Institut for Menneskerettigheder.

https://menneskeret.dk/udgivelser/demokratisk-deltagelse-paa-facebook

https://menneskeret.dk/sites/menneskeret.dk/files/media/dokumenter/udgivelser/ligebehandling_2017/rapport_hadefulde_ytringer_online_2017.pdf

Førstnævnte rapport konkluderer: "Gruppen af dem, der deltager i debatter om samfundsrelaterede emner, domineres af de 50+-årige (64 pct.), hvorimod de 18-29-årige blot udgør 8 pct. af de aktive i de samfundsrelaterede debatter."


Skriv et svar til: Hvorfor deltager flere unge i de demokratiske handlinger online?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.