Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 19201 til 19220 af 95434
-
Hvad er snorkræften mens spanden falder?
ForumindlægHej og godmorgen, Opgaven er vedhæftet. Mit forslag: Hvis newtons 2 lov gælder for trisse og spand fås I_Trisse=1/2*M*a og for spanden: m*g-T=m*a Skal jeg først finde accelerationen og såå bruge et af de to ovenstående formler i opg a? b)Hvad er spandens hastighed idet den rammer vandet ... -
ligebenet trekant
ForumindlægI en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lange sider, og siden AB er 2 enheder længere end BC a) Bestem a, således at vinkel C=90 grader jeg har forsøgt mig lidt...men intet er kommet ud af det! nogen hints? |AC|=b |BC|=a |AB|=2+a v 2+b =c har forsøgt med sinusrelationer og arealberegning -
trigometri
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe mig med følgende opgave… ABS er retvinklet med C = 90 grader. Beregn de manglede sider og vinkler, når: 1) A = 43 grader og c = 5 B = 180 – (90+43) B = 180 – 133 B = 47 Men nu ved jeg ikke hvordan jeg skal regne sidelængerne a og b ud? Jeg ved det er et eller andet m... -
Problemer med lommeregneren
ForumindlægNår jeg taster dette ind på lommeregneren, får jeg et forkert tal, er der nogen der vil prøve, tror jeg sætter parenteserne forkert :) 0,1643 g * 4,180 J/g * (27,3 C – 22,2 C) : 0,101 g * ( 100 C – 27,3 C ) Er enhederne eller korekte ? -
hvad gør jeg
Forumindlægy=x^2-2x+c hvordan beregner jeg c det er en parabel -
Sammenligning
ForumindlægLæste at nogen engang havde oprettet et spørgsmål der gik på om nogen har noter hvor man kan se forskelligheder på f.eks. Buddhisme, kristendom osv. angående menneskesyn osv. Nogen der stadig har de noter? =) -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej! Hvad har jeg gjort galt i opgave c)? -
Vitaminer - vigtigste?
ForumindlægHej SP. Jeg sidder lige nu og skriver biologinotater til alt det vi har haft om indtil videre, for at få alle forløb ind i et dokument. Nu er jeg så nået til afsnittet omkring vitaminer i mine noter, og jeg undrer mig over, hvilke der er vigtigst? Bl.a. af B-vitaminerne, da jeg simpelthen ikke g... -
To sætninger.
ForumindlægHer husband doesn’t even know a thing about cooking The reason why it is not knows? The story begin when Joan was called by a friend. And why it is not begins? Thanks! :D -
Matematik A eksamen - Hvad må man have med?
Forumindlæg[stx] Hej, jeg skal til mundtlig eksamen i matematik A i december 2012. - Jeg har hørt, at man må have noter, synopsis m.m. ind til forberedelsen (28min) - Men hvad må man have ind til selve eksaminitationen? En kort disposition? Men der må slet ikke stå noter på den? Hvad må der stå... -
Fejlsætninger
ForumindlægJeg sidder med denne fejlsætning: If you have a family, that do not can support you, many things are difficult. Som jeg retter til can't i stedet for do not can, men hvad den grammatiske forklaringer er, ved jeg ikke. -
Odysseen FORM OG HEXAMETER !?
ForumindlægKære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af... -
differentialregning
ForumindlægHej hej :)Jeg har fået en matematikopgave for, som jeg meget gerne ville have en eller flere af jer til at se på:Benyt 3-trinsreglen til at vise, at f(x) = |x| ikke er diffenrentiabel i 0. Vink: del tilfældene op i h>0 og hÆhh.. nogen der har en måde at løse sådan en klippert på? ( Selvfølgeli... -
Ny gymnasiereform ?
ForumindlægHej !Er her nogen der ved hvad den nye gymnasiereform kommer til at indeholde ?Jeg har nemlig ikke fået noget af vide på mine introer, og er en smule interesseret i det...Er det rigtigt at det bliver meget sværer at gå på gymnasiet ?Hilsen Kristina -
Hjælp til grammatik!!!
ForumindlægHej..Jeg er netop begyndt som første g'er- sproglig og her derfor latin. Synes egentlig, at det er et spændende fag, men fatter simpelthen ikke latin grammatik. jeg laver mine lektier og forsøger vitterligt at forstå det, men forgæves!! Hvis der er en derude et sted, som kunne tænke sig at br... -
STX Matematik B 22. maj, 2015.
ForumindlægHej folkens Nogen herinde, der evt. sidder med eksamensættet MAT B 22 MAJ 2015? Skal op d. 28, så det er et andet sæt, men kunne godt tænke mig at øve mig - har allerede besvaret alle andre fra sidste år..... :) -
mat-hjælp igen igen (areal-bestemmelse)
Forumindlæghey igen... denne gang er det opgave 6 i nedenstående eksamenssæt..http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matasep04.pdf?menuid=151055jeg får resultatet til : 48 - 11,11 = 36,89kan det bekræftes? c",) -
Mat IT eksamen 2005
ForumindlægHey, jeg er igang med den sidste opgave i IT projektet for HTX elever og jeg har nogle problemer med at få renet opgeven. den går ud på at man har et palleløfterbord, hvor der er en vis belastning på bordet, man skal så finde ud af hvor stor kraften på de to ben er, når bordet løfter med en beswt... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
strækning, hastighed og acc.
ForumindlægHar fundet sammenhængen mellem strækning, hastighed og acceleration vha. differentialregning som gav følgende:s´(t) = v(t)v´(t) = a(t)s´´(t) = a(t)Mit spørgsmål er at jeg også skal finde sammenhængen vha. integralregning og dette kan jeg ik finde ud af.Tak for hjælpen på forhånd !
